darkness24 Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Witam, przeczytałem wiele tematów na temat ROF'u ale dalej nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania : 1.Co to są te przełożenia zębatek ? np. 18:1, 300:100 itp. 2.Co należy zmienić aby zwiększyć ROF w replice z gb v3 ? Z tego co wiem ROF podniesie silnik, odpowiednie zębatki, mosfet i napięcie. Napięcie jakie stosuje to 9,6v i sprężyna M120 guardera - sprężyna taka zostanie, nie będę zmieniał w przyszłości na mocniejszą. Jedynie nie wiem jaki dobrać silnik i zębatki. Zastanawiałem się nad połączeniem zębatek SHS 18:1 oraz silnika CA - Hi speed. Dużo czytałem dobrych opinii na temat tych zębatek, ale czy na pewno jest to dobre połączenie ? PS. Aby zwiększyć ilość FPS, w przyszłości mam zamiar wstawić jedynie zestaw Bore-Up, ale to chyba nie wpłynie na zmianę ROF'u. Pozdrawiam darkness24 Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Skoro tak dużo tematów przeczytałeś to dziwi mnie , że jeszcze nie znalazłeś odpowiedzi. 1. Tak w skrócie to ilość obrotów potrzebna do zrobienia 1 pełnego cyklu . W zasadzie to musisz wiedzieć tylko tyle że im niższa pierwsza liczba tym większy rof . [ Standardowo masz o ile dobrze pamiętam 19,2:1 poniżej to hi speed , powyżej hi torque ] . 2. Pierwsza sprawa , kup porządną baterię . Druga sprawa , napisz co masz w środku . Nawet nie wiemy jaki jest silnik / tłok i sama replika . Zębatki 18:1 zwiększą nieznacznie ROF . Silnik SHS lub Guarder Hi torque . Hi speedów się brać nie opłaca chyba że niemożesz wrzucić innych zebatek bo masz specjalnie wycięty GB :] Quote Link to post Share on other sites
darkness24 Posted November 28, 2011 Author Report Share Posted November 28, 2011 (edited) Replika jaką posiadam to zmieniona Cymka 31 z gb v3 - w środku obecnie mam stockowy silnik, zębatki CA (niestety nie pamiętam jaki model, chyba że da się to jakoś rozpoznać po zębatce), metalowe łożyska ślizgowe, tłok wzmocniony CA, spring m120, wzmocniona łożyskowana prowadnica a zaś co do baterii to jest to Firefox Ni-Cd 9,6v 2000mAh . PS. Skoro pierwsza liczba tj. napisałeś im niższa tym większy rof, to co oznacza ta druga ? Edited November 28, 2011 by darkness24 Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Obydwie te liczby to oznacznie . Pierwsza oznacza ilość obrotów zębatki znajdującej się na silniku a druga ilość obrotów zębatki tłokowej [ Czyli przy 18:1 na 18 obrotu silnika przypada 1 obrót zębatki tłokowej ] . Możesz albo wymienić baterię [ Ale troszkę szkoda , bo pewnie się wykosztowałeś na tego firefoxa ] albo wymienić zębatki na 16:1 lub 18:1 [ Na 13:1 będziesz miał mniejszy rof niż teraz przy tej baterii bo silnik nie wydoli :] ] . Możesz też zainwestować w silnik i kupić jakiś TU np. Gurdera albo SHS jeżeli gdzieś dorwiesz . Pamiętaj tylko , że większy ROF to szybsze zużycie części . Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Siema Już w kilku tematach było, tak więc wogóle się nie przyłożyłeś do szukania... Kup: - zębatki SHS 13:1 - Silnik jakiś SHS, Element, Hi- Torque... Na tym przełożeniu będzie miał kopa i się nie zmęczy.... Okablowanie modelarskie, i jakiś dobry MOSFET...(Jak ogarniasz, możesz sam zlutować...) Ew. Tłok z metalową szczęką, ale ja bym to zrobił jak ten co masz padnie... Moim zdaniem tyle wystarczy.... Może ktoś ma lepszy pomysł... Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Jakoś ostatnio zrobiła się moda na forum na wciskanie wszędzie SHS 13:1 nie sądzicie ? Przy zębatkach 13:1 i silniku ITU Elementa oraz li-po 11.1v rof wyszedł mi w kosmos i był po prostu za duży do używania repliki . Co do Autora : Wymień na początek kable na modelarskie , zarzuć tam mosfet i zobacz jak zadziała . Później wrzuć sobie silniczek taki jak wyżej opisane . Na końcu zobacz na zębatki . Jeżeli chcesz mieć sporego ROFa to od razu tłok do wymiany na taki ze stalowymi zębami . Niby masz wzmocnioty tłok CA , który jest wytrzymały ale szkoda by mi go było po prostu :D Quote Link to post Share on other sites
dunel Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Albo zostaw zębatki w spokoju, kup li-po 11.1v. Silnik może być od elementa ale te nowe od CM/PJ też dają rade. Dobre kable z modelarskiego i jeśli tłok wytrzyma to będziesz mógł się cieszyć z posiadania średniej jakości kosiarki. Quote Link to post Share on other sites
darkness24 Posted November 28, 2011 Author Report Share Posted November 28, 2011 Przy zębatkach 13:1 i silniku ITU Elementa oraz li-po 11.1v rof wyszedł mi w kosmos i był po prostu za duży do używania repliki . Mógłbyś powiedzieć dokładniej dlaczego ten rof był za duży żeby używać replikę ? Zaś co do kabli - rozumiem że okablowanie modelarskie jest o niebo lepsze od zastosowania kabli głośnikowych ? Co do mosfetu - opis który jest zamieszczony tutaj jak stworzyć jest dobry ? Chodzi mi o to czy ten mosfet opisany spełnia swoje zastosowanie tak jak powinien ? Myślę, że zrobię tak jak opisał to Ero-senin - zacznę od kabli i mosfetu, a następnie ewentualnie silnik + zębatki + tłok ; ) Jeszcze jedno, Bore-Up nie zmniejszy mi ROF'u ? Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 (edited) Li-po 11.1v strasznie jeździ po całej elektyce . Nie ma nawet sensu zakładać go do stockowego okablowania więc i tak najpierw kable + mosfet :] ROF raczej ciężki do opisania i znalezienia na co dzień w innych replikach [ Silnik Guardera a nie Elementa , pomyliłem się i batka 11.1v 30C ] Low-capy opróżniane jedną serią :] Jeżeli nie masz pojęcia o elektronice to lepiej kupić mosfet [ Nie mówię o jakimś wypasie produkcji GATE ale na podstawowym Mosfecie dużo nie zaoszczędzisz robiąc go samemu ] . BU nie powinno ci zmniejszyć rofu [ Ew. o 1-2k/s ] . Edited November 28, 2011 by Ero-senin Quote Link to post Share on other sites
dunel Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Mógłbyś powiedzieć dokładniej dlaczego ten rof był za duży żeby używać replikę ? Koledze chyba chodzi o to że przy takim rofie mag może nie nadążać z podawaniem kulek ,a zresztą taka kosiarka to już raczej przerost formy nad treścią( albo odwrotnie) BU nie zmniejszy ci rof'a, chociaż w sumie gł tłoka będzie cięższa o ok 1 gram od normalnej :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
darkness24 Posted November 28, 2011 Author Report Share Posted November 28, 2011 Z tego co widziałem to mosfet jest to koszt około 50-60zł, zaś w poradniku na wmasg mosfet "kosztuje" 10zł, tylko pytanie czy opłaca się robić samemu - czy będzie dorównywał mosfetom które można zakupić. Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 No za 10 zł raczej nie zrobisz mosfetu :] Kilka osób na forum robi takie układy i pewnie zrobią i tobie za 30-40 zł Jeżeli czujesz się na siłach to zajrzyj do odpowiedniego tematu o Mosfecie " Tranzystory Fet w obwodzie AEG " o ile dobrze pamiętam . Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted November 29, 2011 Report Share Posted November 29, 2011 Jakoś ostatnio zrobiła się moda na forum na wciskanie wszędzie SHS 13:1 nie sądzicie ? Przy zębatkach 13:1 i silniku ITU Elementa oraz li-po 11.1v rof wyszedł mi w kosmos i był po prostu za duży do używania repliki . Co do Autora : Wymień na początek kable na modelarskie , zarzuć tam mosfet i zobacz jak zadziała . Później wrzuć sobie silniczek taki jak wyżej opisane . Na końcu zobacz na zębatki . Jeżeli chcesz mieć sporego ROFa to od razu tłok do wymiany na taki ze stalowymi zębami . Niby masz wzmocnioty tłok CA , który jest wytrzymały ale szkoda by mi go było po prostu :D A może zrobiła się moda na wciskanie "Kup Li-Po 11.1V - będzie super" Ja wole zębatki o mniejszym przełożeniu, dobry silnik i 7.4V z porządnym C... Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted November 29, 2011 Report Share Posted November 29, 2011 (edited) A może zrobiła się moda na wciskanie "Kup Li-Po 11.1V - będzie super" Ja wole zębatki o mniejszym przełożeniu, dobry silnik i 7.4V z porządnym C... Pzdr. Nie za bardzo rozumiem dla czego cytujesz mój post więc i ja twój zacytuję a co :] Wkładanie Li-po 11.1v do nieprzygotowanej repliki to zrobienie z niej kosiarki spalinowej z taką samą kulturą pracy . W kolejności jak napisałem wyżej Kable -> Mosfet -> Silnik -> Zębatki a dopiero na końcu 11.1v jeżeli na prawdę ktoś wymaga do szczęścia . Szkoda niestety że nie ma pośredniego Li-po między 7,4v a 11.1v np. moje ak zdycha przy 7.4v a szaleje przy 11.1 :] Edited November 29, 2011 by Ero-senin Quote Link to post Share on other sites
Hamid Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 W temacie obalania mitów: ot co wymieniłem w mojej M'ce (KWA KM4) aby zwiększyć ROF: - sprężyna M120 (SHS), wcześniej zamontowana była M130 Guardera. - zębatki 13:1 (SHS) - tłok (stalowa szczęka) 14 ząbków (SHS) - zestaw cichych głowic (Ultimate) - doszczelniona dysza (Ultimate) - gumiak hop-up (SYSTEMA energy) - silnik mocowy (SHS), stokowym ogrzewałem sobie dłonie podczas niskich temperatur. - mosfet MERF 3.2 programowany spustem. - zasilanie: 2 x lipo 11,1V (1100mah, 20C), (2200mah 25C) Zasięg i moc repliki stoi na bardo wysokim poziomie(450fps), a szybkostrzelność wynosi w przedziale 35-40k/s, wszystko zależne od użytego zasilania, oraz ustawień mosfetu (regulacja szybkostrzelności), a sama reakcja na spust jest natychmiastowa. Magazynki podają bez najmniejszego problemu, używam Hi-capów : KWA, Boyi. Nie sądzę aby któreś z części miały się w błyskawicznym tępię zużyć, jedynie szybciej ubić sprężyna (koszt wymiany 20zł). Obciążenie na szkielet, przy głowicach wyciszonych jest niewielkie, a sam szkielet pancerny. Do Cymki proponowałbym: wyrzucenie w śmietnik Firefoxa, oraz zakup porządnego LiPo, najlepiej 40C, oraz dużej pojemności, wystarczy 1800mah (na jednym ładowaniu wystrzelisz około 4k kulek, a koszt samej baterii to około 50-60zł). Zmiana kabelków (niskooporowe), wtyczek na T-deans, oraz zakupienie profesjonalnego Mosfetu (nie jakiś samoróbek za podobną cenę), najlepiej Gate (koszt 40zł). Całość wyniesie cię około 150 PLN, a ROF znacząco wzrośnie, bez potrzeby wymiany jakichkolwiek podzespołów gearboxa, przy wzmocnionym tłoku CA raczej nie ma się czego obawiać. :D Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 Jazda , wywal wszystko i wrzuć li-po 40C . Na pewno praktycznie stockowy GB z CM.031 wytrzyma ... Tak już bez sarkazmu , @Hamid , słyszałeś może o czymś takim jak stopniowe zwiększanie czegoś ? Po zakupie tak mocnej bateri będziesz miał 2 wybory albo słaby rof stockowy albo jakiś masakryczny na li-po i nic pomiędzy . Nie wszystkim jednak się podoba 35-40k/s i bieganie tylko i wyłącznie z hi-capami . A części się zużywają może troszeczkę szybciej na cykl ale zauważ ile kulek za każdym razem siejesz gdzieś w powietrze [ Przy takim rofie wątpię aby wszystkie trafiały , jeżeli tak to gratuluję celności repliki :] ] . BTW : Sprawdzałeś swoje FPSy strzelając na semi prawda ? Mógłbyś je sprawdzić na full auto ? Quote Link to post Share on other sites
Hamid Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 Jazda , wywal wszystko i wrzuć li-po 40C . Na pewno praktycznie stockowy GB z CM.031 wytrzyma ... Tak już bez sarkazmu , @Hamid , słyszałeś może o czymś takim jak stopniowe zwiększanie czegoś ? Po zakupie tak mocnej bateri będziesz miał 2 wybory albo słaby rof stockowy albo jakiś masakryczny na li-po i nic pomiędzy . Nie wszystkim jednak się podoba 35-40k/s i bieganie tylko i wyłącznie z hi-capami . GB V3 Cymy, a chodzi bardziej o szkielet, bo o inne podzespoły bym się nie martwił; spokojnie wytrzyma Lipo 7,4 40C, zresztą czy ja komuś zabraniam zakupić 20C? otóż nie!! Drugiego zdania nie rozumiem, wybacz. Więc trudno mi się ustosunkować. Zwiększania czegoś??, wybory..,- ujmij to właściwiej, lub bardziej przejrzyście. Jeżeli podaje recepturkę(wynikającą z moich doświadczeń)na zwiększenie ROF'u, i nie jest napisane że do takiej ilości jaką ja posiadam, bo pewnie do około 20k/s przy takiej konfiguracji, to nazbyt nie pojmuję twojej wypowiedzi, oraz zaprzeczam kwestię ; biegania z hi-capami, nie lubię grzechotek, a hi-capy są tylko opcją przejściową. Kulki zazwyczaj nie lecą w powietrze, a w wytyczonym przeze mnie kierunku, zresztą używam trybu: "Burst" więc chyba jesteś w błędzie. Również nie napisałem że za każdym razem trafiam w cel. Zauważyłem że twoje teorie są wyssane z palca, nie podparte żadnymi faktami, wynikającymi z mojej wcześniejszej wypowiedzi, czyżby wybujałe Ego?, nie chciałem offtopić, lecz takowymi wypowiedziami byłem wprost zmuszony. Alocha Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 GB V3 Cymy, a chodzi bardziej o szkielet, bo o inne podzespoły bym się nie martwił; spokojnie wytrzyma Lipo 7,4 40C, zresztą czy ja komuś zabraniam zakupić 20C? otóż nie!! Nie zabraniasz ale radzisz , więc po co dawać komuś złe porady ? ujmij to właściwiej, lub bardziej przejrzyście. Ciężko będzie bardziej przejrzyście ale spróbuję . Masz 2 batki : Za słabą i za mocną . Pytanie : Czy masz baterię będącą " akurat " do repliki ? Jeżeli podaje recepturkę(wynikającą z moich doświadczeń)na zwiększenie ROF'u Batki + Silniki + Zębatki + Kable + Mosfet . Takie rzeczy można wymienić żeby zwiększyć rof , więc recepturki nie są potrzebne tylko raczej gotowe rozwiązania ... oraz zaprzeczam kwestię ; biegania z hi-capami, nie lubię grzechotek, a hi-capy są tylko opcją przejściową. Tak ale lowcap przy takim rofie to niecałe 2 sekundy serii . Z resztą pisałeś że biegasz z hicapami ... Zauważyłem że twoje teorie są wyssane z palca, nie podparte żadnymi faktami, wynikającymi z mojej wcześniejszej wypowiedzi, czyżby wybujałe Ego? No to jest zdecydowanie moje ulubione zdanie twojej wypowiedzi . Gdybyś raczył przeczytać moje wcześniejsze posty to zauważył byś że opisuję tam różne konfiguracje w moich replikach . Może i nie mam kilku tysięcy postów bo o to nie dbam ale rozebrałem , złożyłem , stuningowałem i skonstruowałem pewnie więcej replik niż widziałeś na oczy więc odpuść sobie . Alocha Pisze się to przez samo h i nie bardzo pasuje mi " Witaj " kończące całą wypowiedź :] Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 Dobra, mam prośbę. Wyjaśnijcie sobie tu sprawę tego kto ma rację, itp. ale ewentualne osobiste wycieczki przenieście na PW. I tam zresztą też z umiarem bym prosił. Pozdrawiam :). Quote Link to post Share on other sites
TheOne Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 pytanie silnik jest wstanie pobrać 40c prądu na raz Oo? Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 To jest maksymalny prąd jaki jest w stanie wysłać bateria , silnik pobierze tyle ile będzie mu potrzebne do rozkręcenia się do maksimum mocy . Prądożerny silnik przy dużym obciążeniu będzie pewnie w stanie tyle pobrać ale dokładnych danych z jakichkolwiek pomiarów nie mam :] Quote Link to post Share on other sites
TheOne Posted December 9, 2011 Report Share Posted December 9, 2011 czytałem na forum ze aktualnie silnikom wystarcza ok 25 c ;] ale poprawcie mnie jak sie mylę Sry jak są jakieś ort ale dysleksja mnie ogranicza ;p Dużych liter dyslektycy też stawiać nie umieją? Na szczęście w dzisiejszych czasach to nie problem - przeglądarki oferują automatyczne sprawdzanie błędów by umożliwić ich poprawienie osobom, które nie są w stanie same ich wyłapać. Niech to będzie dla Ciebie motywacją, bo posty pisane nie po polsku niekiedy wykazują tendencję do znikania. /LgN Quote Link to post Share on other sites
Wiśnia Posted December 9, 2011 Report Share Posted December 9, 2011 Lenistwo Cie ogranicza, a nie jakieś dys-costam. Kiedyś nie było czegoś takiego. Ten kraj nieuchronnie zmierza ku upadkowi. Weź się za siebie. Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted December 9, 2011 Report Share Posted December 9, 2011 (edited) Dysmózgia to się nazywa :] Co do wcześniejszego pytania to tak jak pisałem , nie mam bladego pojęcia jakie maksymalne zużycie energii zanotowano przy silnikach , może i nawet te 40C w pewnym momencie się pojawia ale to ktoś musiał by zmierzyć . Jak dla mnie właściwy temat został już wyczerpany i całość można zamknąć / wywalić w cholerę . Autor dostał już odpowiedź na swoje pytanie . Edited December 9, 2011 by Ero-senin Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.