RACAVAN Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 Witam, Dostałem od znajomego replikę CM M14 ponieważ nagle przestała działać, wyjąłem GB z obudowy i podłączyłem akumulator bezpośrednio pod styki silnika i faktycznie silnik jakby nie miał siły by poruszyć GB. Rozebrałem więc GB , wyczyściłem nasmarowałem i złożyłem z powrotem, w gb bez silnika da się obracać tą zębatkę z zapadkami , a silnik sam działa, ale złożone już nie. Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co jest nie tak...wyrobione zębatki? Quote Link to post Share on other sites
torus13 Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 może pomyliłeś + z - Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 może pomyliłeś + z - Byc możliwe ( na 99% ) A styki były czyszczone ? Aku naładowany ? Jest jeszcze mozliwośc że silnik jest spalony . Quote Link to post Share on other sites
Krepel Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 Jest kilka możliwości: -jak wyżej piszą pomyliłeś + z - -masz rozładowaną/zepsutą batkę -spartoliłeś coś przy składaniu gb (głównie podkładkowanie) -masz spalony/zasyfiony silnik -masz zasyfione styki. Quote Link to post Share on other sites
RACAVAN Posted January 11, 2012 Author Report Share Posted January 11, 2012 + i - na pewno ok , bo choćby kolor przewodów się zgadza, a poza tym próbowałem też odwrotnie. Akumulator ładowałem ładowarką mikroprocesorową (modelarską) i jest trochę zużyty, 1,2Ah/1,5 a wydajność prądowa nie znana mi....po kilku odpaleniach silnika akumulator zrobił się ciepły więc płynął spory prąd. Co do GB to możliwe że niewłaściwie ułożyłem podkładki, starałem się tak zrobić by oś nie wystawała poza krawędź łożyska no i tak jak pisałem mogę obracać ręcznie tą pierwszą zębatka. Gdyby silnik był spalony to raczej by nie działał, a styki nic nie maja tu do znaczenia skoro powiedziałem że bezpośrednio podłączyłem kable do styków (tych miejsc w silniku gdzie przylutowane są kable obok szczotek). Quote Link to post Share on other sites
Krepel Posted January 12, 2012 Report Share Posted January 12, 2012 No ewentualnie może jeszcze być zacięty tłok w tylnym położeniu. W każdym razie bez ponownego rozebrania gb, skontrolowania podzespołów i podkładkowania się raczej nie obejdzie. Quote Link to post Share on other sites
RACAVAN Posted January 13, 2012 Author Report Share Posted January 13, 2012 Dzięki za pomoc, problem rozwiązany....z ciekawości podłączyłem mojego Li-Pol'a od samolotów i GB ruszyło....czyli oryginalne aku. nie ma wydajności prądowej. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.