Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam,

planuję u siebie w domu zrobić ,,wirtualną strzelnicę'' do airsoftu.

Problem w tym, że na ,,oryginalną'' musiał bym wydać parę ładnych kafli.

Posiadam już rzutnik. Chodzi mi głównie o to, aby skonstruować sprzęt, który by lokalizował strzał.

Zamierzam do broni podłączyć celownik laserowy, a jego przycisk do włączania (nie mam pojęcia jak to się nazywa) umieścić za spustem tak,

aby w czasie, gdy pociągam za spust wiązka lasera uderzała w cel.

Macie może jakiś sposób lub pomysł jak skonstruować taki lokalizator i go podłączyć, oraz czy Znacie jakiś (darmowy lub wersję demową) program

w którym bym mógł programować ,,wirtualną strzelnicę''?

Wiem, że nie jest to temat ,,czysto'' airsoftowy, dlatego jeśli ten temat nie pasuje do tego forum to go usuńcie :icon_biggrin:

 

Pozdrawiam

Edited by machalajak
Link to post
Share on other sites

Imo - bez sensu. Porywasz się z motyką na słońce.

Czujnik możesz zrobić z webkamery. Ustawiasz ją tak aby patrzyła na ekran. Jako symulatora możesz użyć dowolnego lasera. Reszta to pisanie programu.

A ja widzę to tak: kontroler podpięty pod komputer. W momencie oddania "strzału" na 1/30s projektor zostaje wyłączony (nie wyświetla obrazu "wirtualnej strzelnicy") w tym czasie kamera robi zdjęcie. Wtedy będziesz mieć łatwy kadr do obróbki - pomijając szumy związane z oświetleniem, będziesz mieć na jednolitej powierzchni kropę o zdecydowanie odmiennej jasności/barwie. Algorytm znajduje jej położenie i porównuje z współrzędnymi (x,y) celu w programie strzelnicy. Być może mógłbyś zastosować laser ir, wtedy uzbrajasz kamerę w filtr przepuszczający tylko taką długość fali jak ma laser - być może uniknąłbyś programowego wyłączania projektora. Dla pierwszego przypadku, podejrzewam że musiał byś mieć pomieszczenie oświetlone klasycznie, nie za pomocą jarzeniówek. Imo, mogły by one, jako światło migające, powodować błędy odczytu.

No ale pisze to się łatwo...

Link to post
Share on other sites

Nie wiem na ile masz samozaparcia by robić to samemu, ale jeśli czujesz się na siłach to fajną biblioteką jest OpenCV (CV skrót od computer vision), tam masz gotowe algorytmy na wyszukiwanie na obrazie wzorców itp. Ja poszedłem w trochę inną stronę, w domowy sposób (na taśmie klejącej) przykleiłem kamerkę do pistoletu, biblioteka ta oferuje wykrywanie tzw. prymitywów (prostych figur geometrycznych), mój programik wydawał sygnał dźwiękowy i liczył jak szybko wyceluje w zadaną figurę. Z prostszych rozwiązań (ale bardziej kosztowych) masz tablice multimedialne. W komplecie z rzutnikiem dostajesz urządzenie do wykrywania podczerwieni, tam gdzie pojawi się podczerwień to tak jakbyś kliknął myszką.Mielismy taką jedną w liceum - dla zabawy odpaliliśmy na tym kiedyś cs, doszliśmy jednak do wniosku, że lepiej gra się myszką. Zamiast dostarczonego wskaźnika myślę że mógłbyś zastosować po prostu jakiś laser z diodą na podczerwień i by śmigało, a samą strzelnicą mogła by być jakaś gra.

Link to post
Share on other sites

Profesjonalne strzelnice wirtualne które można używać z ostrą amunicją/śrutem/kulkami działają na tej zasadzie, że z jednej strony ekranu mamy mocne źródło światła niewidzialnego dla ludzkiego oka, z drugiej strony mamy kamerę która rejestruje pojawianie się przestrzelin (tam, gdzie pocisk przebije ekran kamera widzi jasny punkt). System typu "kaczki" - tj. na chwilę zamiast obrazu wyświetla kwadrat, na który reaguje czujnik w karabinie - ma jedną wadę - przy strzelaniu serią nie będzie za bardzo działać ze względu na konieczność zliczenia dużej ilości kwadratów (rof) w stosunku do fps rzutnika.

Link to post
Share on other sites

Wpadł mi taki pomysł do głowy. Na karabinie kamerka, rogi ekranu albo w "dziwnym" (nie używanym) kolorze, albo jako figury nie występujące na strzelnicy. Na początku kalibrujemy karabinek, czyli badamy relację odległości środka kamerowanego obrazu w stosunku do tych punktów, następnie wyliczamy funkcje która na podstawie obliczanych na bieżąco tych stosunków określa punkt w który celuje karabin. Nie wiem tylko czy nie powstawały by przekłamania jeśli strzelec zmieniłby pozycję.

Link to post
Share on other sites

1. Freetrack/TrackIR etc. - przerzucasz na guna.

2. Integrujesz z gunem jakiś kontroler 3D - od Wii czy niedawno wypuszczone graty od Razera.

Wpadł mi taki pomysł do głowy. Na karabinie kamerka, rogi ekranu albo w "dziwnym" (nie używanym) kolorze, albo jako figury nie występujące na strzelnicy. Na początku kalibrujemy karabinek, czyli badamy relację odległości środka kamerowanego obrazu w stosunku do tych punktów, następnie wyliczamy funkcje która na podstawie obliczanych na bieżąco tych stosunków określa punkt w który celuje karabin. Nie wiem tylko czy nie powstawały by przekłamania jeśli strzelec zmieniłby pozycję.

Teoretycznie przekłamań nie będzie. Działałoby to na podobnej zasadzie co sprzęt do headtrackingu - możesz sobie zrobić takiego Freetracka "w drugą stronę". Grunt to mieć dobrą kamerkę. W trzech miejscach wokół ekranu rozmieszczasz diody IR, soft jest darmowy, komp rozpozna taki coś jako joya z wieloma osiami. Edited by _OskaR
Link to post
Share on other sites

Sprawy się trochę pokomplikowały :icon_cry:

Posiadam PSMove jednak po ściągnięciu sterowników i ich zainstalowaniu w ogóle komputer nie wychwytuje urządzenia.

Czy ktoś na tym forum zna się w tym temacie na tyle, żeby mi krok po kroku wszystko wyjaśnić :zastanawia: ?

Edited by machalajak
Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...