Ajsquad Posted June 9, 2012 Report Share Posted June 9, 2012 Po pewnym czasie użytkowania elektryka wkurzyłem się na problemy z bateriami, gearboxami itp. Przyszedł czas na GBB. 1)Wyrzuciłem starego gearboxa, komore hop-up, i wszystkie AEGowe śmiecie - poleciały do komisu. 2)Zakupiłem AKS-74U GHK w stanie rozkładu za grosze :) - replika w częściach, praktycznie samo body, uszkodzony zbijak zaworu "młoteczek", cieknący rozwalony magazynek itp itd :D 3) wyciąłem wspawaną w elektryku przezemnie kolbę ze starego body AKS-74 4) Od SOP-el'a kupiłem body od rk-06 Teraz zaczęła się jazda :D Kupiłem środek do usuwania starej farby z każdej nawierzchni - nie polecam, owszem usuwa tą farbę ale trzeba uważać z nim, bo: -jest rakotwórczy -bardzo łatwopalny i nawet potrząsanie pudełkiem może wywołać eksplozje -bardzo żrący Ale farbę usuwa wyśmienicie. Każda część po kąpieli w tym specifiku wyglądała tak Później zabrałem się za body - po zdjęciu chemicznie farby do gołej stali zaszpachlowałem gwiazdkę w numerze seryjnym oraz nastawę selektora odpowiadającego za AUTO -nawet tą bruzdę zaszpachlowałem, oraz z SEMI ostała się tylko "bruzda" i literka "O" Tu już zdjęcie co prawda po malowaniu ale innego nie miałem :) Kolejnym krokiem była muszka - zwykła z AK-74 uciąłem i ten "dzyndzel" do montowania bagnetu i wyciora przykleiłem w odpowiednim miejscu mieszanką waty szklanej, kropelki i kleju epoksydowego. Równolegle tworzyłem jarzmo łoża, które w Tantalu i Berylu jest 1 elementem. Boyiowskie okucia dokladnie wyszlifowałem (głownie górne) i połączyłem góre z dołem za pomocą wyżej wymienionej mieszanki maty szklanej, kropelki i epoksydy Tutaj dopiero po nałożeniu farby było widać nierówności, które zostały później poprawione :) Porównanie wykonanych przezemnie elementów do ostrych Do wykonania pozostał lewostronny selektor, ale to później :) Przyszedł czas na przeróbke elementów z AKS-74U na standard ak-74 :) Po pierwsze podstawa prowadnicy suwadła wymagała odchudzenia i szlifowania. Na rysunku poniżej zaznaczone na zielono elementy wymagały dość mocnego szlifowania, na czerwono - wycięcia. Polecam pomęczyć się troche i użyć piłki do metalu i pilników ;) Po tym zabiegu wybiłem 3 zaślepki imitujące nity w komorze zamkowej, oczywiście po 3 na każdej stronie :) Później reszta elementów takich jak młoteczek, wszystkie sprężynki, spust itp wymontowałem z AKSu i analogicznie zamontowałem w mojej komorze zamkowej. Następnym elementem była taka prowadnica suwadła, na zielono zaznaczony element wymagał szlifowania Przyszedł czas na lufe i komore hop-up Komora jest dłuższa niż ta z AEGowego ak, dlatego miałem 2 opcje do wyboru - albo skracać i piłować komore albo przyciąć lufe zewnętrzną. Wybrałem to drugie bo było to łatwiejsze rozwiązanie. Element zaznaczony na czerwono poszedł pod skalpel :) Reszta elementów już bez przeróbek weszła na swoje miejsce. Kolbę przykręciłem bez żadnych komplikacji. Pozostał problem lewostronnego selektora i rozwalonego magazynku *Selektor - Aby ten Tantalowski selektor mógł działać należało wybić pin trzymający całą żerdź z wypustkami, sam nie mogłem tego wybić. Poszedłem po pomoc do warsztatu samochodowego, oni tam pod prasą wybili to pieruństwo pod prasą, następnie udałem się do punktu dorabiania kluczy i poprosiłem o dorobienie tulejki która z jednej strony bedzie wchodzić w dziure w selektorze, z drugiej strony będzie można wbić w nią malusieńki kawałek prowadnicy prawego selektora. Zapłaciłem aż 2 złote i tulejka gotowa :). Pozostało mi nawiercenie w niej otworów i zablokowanie jej w selektorze pinem zrobionym z uciętego gwoździa, poźniej przyłożyłem do widocznej w otworze prowadnicy selektora i wbiłem go młotkiem. wskoczyło na swoje miejsce, działa :) Z magazynkiem uporałem się, naprawiłem wszystkie zawory i nieszczelności. Zamontowałem dodatkowo gumke Systeme Energy, lufe JBU 6,01. Porównanie z ostrym odpowiednikiem Dla ciekawskich dodam, że szyna RIS to nic innego jak przrobiona szyna do AK z Azteko.pl kupiona za 20zł :D I Filmik, że ta cała maszyneria działa :) http://www.youtube.com/watch?v=yCR5FCsRRWA Luźne fotki Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 9, 2012 Report Share Posted June 9, 2012 Nie myślałeś o pooksydowaniu tych stalowych części zamiast malowaniu? Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted June 9, 2012 Report Share Posted June 9, 2012 Nie wiem jak to było w Tantalu ale w Berylu nie ma oksydy tylko własnie farba, podejrzewam ze w Tantalu to samo wiec oksyda była by nie koszerna. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted June 9, 2012 Report Share Posted June 9, 2012 Tantal genialny , a mam pytanko ile czasu zajęło Ci zbudowanie tego customa ? Quote Link to post Share on other sites
Mr MegaMan Posted June 9, 2012 Report Share Posted June 9, 2012 Sądząc po przebiegu prac na fb coś koło 2-4 tygodni. Quote Link to post Share on other sites
Ajsquad Posted June 9, 2012 Author Report Share Posted June 9, 2012 Gdyby skompresować czas który faktycznie budowałem to coś koło 3-4 dni pracy, ale wiadomo - poczta polska, praca swoje robi no i kobieta :3 Quote Link to post Share on other sites
Ajsquad Posted July 21, 2012 Author Report Share Posted July 21, 2012 Taki mały update: Kupiłem nowy selektor do Tantala- ten lewo stronny, przez co zmieniłem całkowicie układ selektorów - teraz działa jak powinno - lewy wyznacza tryb ognia, prawy tylko blokuje :D. Tak ku pamięci: Ludzie mając GBB pamiętajcie o konserwacji swoich giwerek. Moja piasku, wody i innych syfów się nie boi (takk, przetestowałem to), ale po każdej akcji w domu warto rozebrać, nasmarować i wyczyścić replikę - dzięki temu zawory, uszczelki i części mechaniczne będą zawsze działały jak należy. Wiele osób pyta się mnie czym zasilam gnata - jest to propan, cholernie wydajny i mocniejszy. Replika kopie mocniej, 1dno nabicie starcza na spokojnie 150 kulek. Jak narazie po przebiegu 7 tysi na znalowych elementach nie widac zużycia. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.