Gbryk Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 (edited) No więc witam wszystkich, bo jestem nowy. Naczytałem się sporo o ASG i mam ochotę zacząć. Ponieważ na razie nie mogę się strzelać (14 lat), w mojej głowie pojawiły się urojenia o kupieniu polecanego shotgun'a (M47) i poddaniu go swego rodzaju tunningowi. Mam też parę wątpliwości jeśli chodzi o budowę strzelby (tej konkretnie) i chciałbym abyście je rozwiali. W aktualnych założeniach strzelba ma służyć do strzelania rekreacyjnego do tarczy z sygnalizacją trafienia w cel okrągły 3x3cm. Musi być więc dość (bardzo) celna oraz dosyć mocna (cel nie kładzie się od byle muśnięcia). No więc oto co wymyśliłem: Pierwsza rzecz- Podkładka pod sprężynę od strony tłoka. Cel: zwiększenie mocy, fps wystrzeliwanej kulki, i ew. celności. Tutaj przydało by się info jak długa maksymalnie może być podkładka. (Żeby w pozycji tylnej tłoka sprężyna była zwój dotyka zwoju). Druga rzecz - Tu nie wiem czy warto ją wykonywać. Decyzję ułatwiła by informacja o budowie lufy w tunelu. Szukałem zdjęć na forum ale znalazłem tylko tył repliki. Otóż w shotgunie którego kiedyś miałem (jakiś chińczyk za 21 zł) lufa była 3-częściowa. Jeżeli w DE jest taka sama to zastanawiam się nad wstawieniem rurki o średnicy wew. 6 mm z obi czy innej castoramy :). Od razu mówię, że nie chcę kupować preclufy za cenę wyższą od ceny repliki. (50% ceny repliki też nie). A przez taką nasmarowaną rurkę kulki śmigają podobno - więc może warto. Trzecia rzecz - mam gotowy tłumik do shotguna. Myślę że włożę go do lufy zew. repliki i wkręce 2 śruby. No więc myślę że ww. "lufa z obi" będzie maks. długości wg. pojemności cylindra, chyba że to wyszło by dłuższe niż lufa zew. W każdym razie myślałem nad włożeniem pianki okrągłej o średnicy otworu = średnicy zew "obi lufy" a średnicy zew. pianki = Średnica wew. lufy zew. :) W celu trzymania lufy( Żeby nie latała, bo podobno lufa jest luźno w replice, jak mówiłem nie dorwałem się do zdj. przodu repliki, więc nie wiem czy są przegrody trzymające lufę. No i przy okazji to by trochę wytłumiło szczał No i teraz 4 rzecz mój patent wymyślony, mam nadzieję że będzie działał. - No więc tłok będzie pewnie nieźle trzepany przez zpodkłatkowaną sprężynę, i wymyśliłem takie coś, żeby w rowek w tej uczczelce tłoka w miejscu które wpycha powietrze do cylindra(był taki rowek w każdej zabawce AS jaką do tej pory miałem, myślę że w normalnych replikach też jest) wepchnąć pasek pianki dosyć twardej, ale amortyzującej, tak żeby pianka na ok 1mm wystawała ponad powierzchnię rowka. Ta pinka miała by wygłuszyć i zamortyzować uderzenie tłoka wewnątrz cylindra. To spełnia dwa cele które chce osiągnąć - Wyciszenie i zmniejszenie katowania cylindra. No więc, sory że się tak rospisałem, i mam nadzieję że odpowiecie- Przede wszystkim co myślicie o tych modach. PS. Nie wiecie może czy gunfire.pl wykonał by te mody przed wysyłką repliki jeżeli ją u nich kupię? I ew. za ile. Pozdrawiam, no i odpowiadajcie, zależy mi na tym. Może macie jakieś ciekawe propozycje jakichś innych modów? Cześć. Edited June 12, 2012 by Gbryk Quote Link to post Share on other sites
bastekkk Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 Co do "tunningu" w Gunfire to trzeba było by zapytać się ich bezpośrednio ale wątpię (na 90% czegoś takiego nie zrobią) żeby sie podjeli czegoś takiego. Jeśli chodzi o własnoręczny tuning, to Polecam ten temat. http://forum.wmasg.pl/topic/105674-m47-ala-snajperka-czyli-jak-zrobilem-cos-z-niczego/page__st__60 Gościu z tego zrobił istne cuda :D :bialaflaga: . Quote Link to post Share on other sites
Gbryk Posted June 12, 2012 Author Report Share Posted June 12, 2012 Dzięki. Przeczytałem ten temat wczoraj. Czyli będzie trzeba kupić i własnoręcznie kombinować. A znasz może odpowiedzi na któreś z moich pytań co do repliki? Bo ciekawi mnie co ludzie sądzą o tych modach :D Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Pwoem Ci tak... 2 grosze (stare polskie aluminiowe) pod tłok to maks. Z drugiej strony lepiej podkładkować prowadnicę sprężyny, bo im mniej waży tłok tym więcej osiągniesz fps. Lufa jest aluminiowa jednoczęściowa, połączona z plastikową komorą HU. Lufę można wymienić. Najsłabszym elementem jest zestaw spustu, który za wiele nie zniesie. Tak wiec maks dla mojego to było 280-300fps. Przy czym i tak sprężyna się ubiła. Pianka miałaby jakiś sens, ale musi być nie na tłoku a na głowicy cylinda. Ale tak naprawde, ogranicza cię zespół spustowy. Quote Link to post Share on other sites
Gbryk Posted June 13, 2012 Author Report Share Posted June 13, 2012 (edited) 2 grosze gdzieś się znajdą. Prowadnicę to chyba jakąś uszczelką o średnicy sprężyny bym musiał zpodkładkować. A po tych 300 fps wymieniłeś go, czy jakoś wzmocniłeś? Jest na spust jakiś sposób? Dzięki za odp. i do napisania :) Edit: A jaką długość ma lufa? Albo chociaż ile w porównaniu do zewnętrznej? Edited June 13, 2012 by Gbryk Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted June 14, 2012 Report Share Posted June 14, 2012 Wiesz, mój ma ponad pięć lat i nadal działa. Być może od tego czasu zmienili coś w konstrukcji spustu. Niestety w moim nic szczególnego się nie da zrobić. Lufa wewnętrzna jest podobnej długości do lufy zewnętrzej - jest o ok 1cm wsunięta wgłąb. Quote Link to post Share on other sites
Gbryk Posted June 14, 2012 Author Report Share Posted June 14, 2012 Dzięki. Znaczy że lufa zostaje. Jak replika przyjdzie to zacznę od pianki między lufy. Potem może kolejne zmiany. Będę raportował :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.