mg79 Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 Witam. Mam pytania do kolegów lepiej znających się niż ja. 1. Czy ukruszenie się jednego z zębów na środkowej zębatce może unieruchomić gb? Pytam się bo rozkręciłem gb w celu smarowania i po skręceniu usłyszałem tylko jak chciał ruszyć i dalej nic, po rozkręceniu okazało się, że ukruszył się ząb na środkowej zębatce na tym wewnętrzym okręgu (tym mniejszym). Nie wiem czy wcześniej już tak było, bo nic nie zauważyłem. Dodam tylko, że bez włożonej sprężyny zębatki zazębiają sie i wszystkie się kręcą. 2. Jak wypodkładkować gb? Na filmiku z Mech Box'a koleś mówił, żeby środkową i tłokową zębatkę starać się utrzymać jak najniżej, oczywiście dopasowując wszystko do siebie, oraz że zębatki wraz z łożyskami nie powinny mieć luzu, tzn, żeby nie poruszały się góra/dół po złożeniu gb. Czy wobec tego starać się układać podkładki raczej po jednej stronie, czy w miarę możliwości po równo z każdej strony? Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 1. jak masz okazje, to zmien kola zebate 2. jak podkladkowac : skrutowy poradnik: wyciagasz wszystko ( zespol cylindra, antyrewers ) procz kostki stykowej, a. rozkrecasz gb, usuwasz smary etc etd b. wkladasz kolo zebate ( to srodkowe ), skrecasz gb za pomoca co najmniej 3-4 srob, patrzysz czy nie ma luzow i tarcia c. rozkrecasz, dajesz najmniejsza podkladke , skrecasz ponownie i znotwu testujesz d. jezeli nie ma tarcia i wszystko dziala ok, to dajesz kolejne podkladki ale od gory.Skrecasz, spawdzasz czy nie ma luzow.Jesli jest luz, to dajesz podkladke. UWAGA- kola nie moga miec luzow,ale za to musza sie obracac swobodnie ( im wiecej wykona obrotow za jednym zakreceniem tym lepiej ) e. ten sam proces powtarzasz z pozostalymi kolami zebatymi. f. zalaczasz motor i go wyregulowywujesz ( nie moze zgrzytac,ani trzec ani charczec etc etd. praca ma byc gladka )- UWAGA: nie stosowac sprezyny. g. instalujesz zespol cylidnra, tloczysko,sprezyne,etc etd. skrecasz ponownie wszystko do kupy, testujesz h. rozkrecasz i wszystkie czesci ktore sa narazone na jakiekolwiek tarcie smarujesz dobrym porzadnym smarem.( osie, tryby, prowadnice,miedzy podkladkami etc etd ). Nie mozesz dac ani duzo ( bo zapackasz) ani malo ( niepotrzebne tarcie i zgrzyt ). Skrecasz ponownie i testujesz. Caly trik polega na tym aby plaszczyzny kol zebatych mialy jak najmniejsza odleglosc miedzy soba ( im wieksza odleglosc, tym mniejsza powierzchnia zazebiania, tym wieksze stresy dzialajace na tryby ). Odleglosc nie moze byc za mala ( tarcie ) ani za duza ( stres ) Podkladkowanie jest procecem czasochlonnym. Zrob to powoli ale dobrze.Efekt jest taki,ze replika bedzie chodzic znacznie ciszej i miec wiekszego rofa. Quote Link to post Share on other sites
mg79 Posted July 27, 2012 Author Report Share Posted July 27, 2012 Oki, dzięki za szybka odpowiedź, mam tylko nadzieje, że uda mi się znaleźć tyle czasu, żeby się z tym pobawić. Co do wymiany zebatek, to co byś/ byscie polecali- sprężyna m120 no może m130 chociaż nie wiem czy gb nie pierdyknie. Quote Link to post Share on other sites
OFF Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 Powiedz nam do jakiej repliki ta sprężyna itd. Quote Link to post Share on other sites
mg79 Posted July 27, 2012 Author Report Share Posted July 27, 2012 Replika to m16, a firma to skladak, gb to bodajże AGM, niby to samo co jg 3 gen. Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 Z pewnymmi kolami zebatymi walczylem raz 1.5 dnia... Po tym czasie wrocilem do stokow, wypodkladkowalem jak trzeba i co lepsze, chodzilo mi znacznie lepiej niz na tych ktore chcialem zainstalowac :D Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 28, 2012 Report Share Posted July 28, 2012 (edited) Też miałem uwalony ząb na środkowej, na środkowym pieścieniu zębów. Zauważyłem to dopiero w momencie jak wymieniałem zębatki na nowe. Nie przeszkadzało to właściwie w ogóle bo replika mi nadal strzelała, ukruszył się ząb na szczęście w taki sposób, że zazębiało się wszystko jak należy. Lepiej jednak je wymienić w niedalekiej przyszłości. Co do podkładkowania to potwierdzam porady johnego. Warto używać na początek jak najcieńszych podkładek, jeśli zajdzie potrzeba użycia dwóch cieńkich lepiej je wymienić na jedną ale grubszą. Po każdej podkładce na moment składamy połówki szkieletu, ściskamy palcami i kręcimy zębatką słuchając i patrząc czy o nic nie chaczy. Jeśli zębatka płynnie się kręci i mocne ściśnięcie szkieletu nie wpływa na jej obrót wszystko jest w porządku i można przejść do następnej. Jak dla mnie można się tego nauczyć w jeden wieczór prób i błędów. EDIT: A no i polecam zębatki od SHSa oczywiście! 18:1 lub 16:1 jeśli chcesz mieć dość standardowy lub podwyższony Rof. Edited July 28, 2012 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.