Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

'Holenderski Gambit' 14-16.09.12 Trójmiasto historycznie


Recommended Posts

'Holenderski Gambit'

 

Holandia 22.09.1944

 

'Panowie

 

Sytuacja nie napawa optymizmem. Oddziały naszej 1 Dywizji Spadochronowej nie potrafiły opanować zbawiennego mostu na Renie w Arnhem. W chwili obecnej zakładamy że odseparowany batalion płk. Frosta jest bliski kapitulacji. Pozostała część Dywizji wsparta niewielkimi pododdziałami polskiej 1SBS pozostaje właściwie oblężona w worku opartym o rzekę, bez większych możliwości manewru.

 

Plan na najbliższe godziny zakłada zorganizowanie pozostających w dyspozycji jednostek XXX Korpusu Gwardii oraz zbieraniny ochotników z pododdziałów US Airborne do zdecydowanego natarcia w celu przebicia się do okrążonych i udrożnienia korytarza.

 

Porażka nie wchodzi w grę- pomóżmy tym dzielnym chłopcom utrzymać z takim trudem zajęty teren, powodzenie całej operacji zależy od tego co zrobimy teraz!

 

Browning F.A.M Lt. Gen.

 

Commander in chief 1st Airborne Corps

 

 

 

 

Tak więc bomba w górę :icon_smile:

 

Z wielką przyjemnością zapraszam wszystkich chętnych na kolejną grę historycznego airsoftu (ASH) w Trójmieście- tym razem nieco odkurzamy popularne zagadnienie operacji 'Market- Garden' (http://pl.wikipedia....a_Market_Garden) a właściwie nieco mniej znany i promowany późny etap ratowania bardzo już nieciekawej sytuacji na najdalej wysuniętym przyczółku wojsk alianckich.

 

DATA: 14-16.09.2012

 

MIEJSCE: LEGAN

 

ORGANIZATOR: GOR, SSInc

Telefon kontaktowy do ORGA : 531 279 737 (sugeruję SMS)

 

 

GRA zakłada trzy etapy, umocowane dość ściśle w ramach czasowych:

 

I. Atak Aliantów

  • zadanie alianckie: przełamać front niemiecki, nawiązać łączność z oblężonymi wojskami angielsko-polskimi
  • zadania niemieckie: uniknąć przełamania (względnie zlikwidać wyłom), unieszkodliwić oblężone wojska ang-pol

 

II.Kontratak niemiecki

  • zadania alianckie: nie dopuścić do zlikwidowania zarówno przyczółka wojsk naziemnych US-WB, jak i oblężonych spadochroniarzy ang-pol (w przypadku powodzenia w Rozdziale I ZADANIE SPECJALNE: NIE DOPUŚCIĆ DO PRZERWANIA ŁĄCZNOŚCI POMIĘDZY w/w ZGRUPOWANIAMI)
  • zadania niemieckie: BEZWZGLĘDNIE zerwać ewentualną łączność pomiędzy zgrupowaniami wojsk alianckich, zlikwidować oblężonych spadochroniarzy ang-pol,

ZADANIE SPECJALNE zlikwidować (opanować) przyczółek wypadowy armii lądowej US-WB

  • Ewakuacja

  • zadania alianckie: umożliwić ewakuację brytyjskich i polskich spadochroniarzy poza linie wojsk lądowych US-WB (UWAGA: ewakuowani w tym rozdziale NIE MAJĄ RESPAWNU!) Do powodzednia akcji niezbędna jest ewakuacja przynajmniej 30% stanu osobowego.

ZADANIE SPECJALNE: ewakuować przynajmniej 70% żołnierzy.

  • zadania niemieckie: nie dopuścić do ewakuacji przyczółka, zlikwidować oddziały pol-ang. ZADANIE SPECJALNE- zniszczyć powyżej 30% sił żywych na przyczółku. Żołnierze tego kontyngentu w ostatnim rozdziale NIE MAJĄ RESPAWNU

 

Wykonanie zadanie punktuje się 1pkt, ZADANIE SPECJALNE to 3pkt. Nie wszystkie zadania stron walczących wykluczają się wzajemnie, tak więc możliwe będzie nagrodzenie za niektóre z nich obu stron.

 

LOGISTYKA GRY

 

 

Wszystkich chętnych zapraszamy do przybycia już w piątek 14 września wieczorem w celu odbycia (tak jak rok temu) integracji przedgrowej. Można będzie zwiedzić pole starcia (dla przyjezdnych wycieczka zapoznawcza wedle chęci :icon_smile: ) oraz przygotować stosownie do rozgrywki dnia następnego. W tym celu zapewniamy poletko pod namiot i miejsce dla aut. Wszelkie wygody we własnym zakresie (z możliwością dorzucenia pewnych usprawnień- być może się uda)

 

Gra zakłada sprawdzenie listy obecności w sobotę 15.09 rano od 9.30 i krótką odprawę stron o 10.00. KAŻDA osoba spoza listy i bez opłaconego wpisowego NIE ZOSTANIE DOPUSZCZONA DO ROZGRYWKI (z obowiązku płacenia wpisowego zwolnieni są kronikarze i fotoreporterzy którzy również podlegają obowiazkowi rejestracji oraz stylizacji, natomiast w zamian za to zobowiązać się muszą do udostępnienia materiałów z gry :icon_smile:)

 

Gra przewidziana jest na ok 6-7 godzin intensywnej wymiany kompozytu, sugerujemy stosowne przygotowania w dziedzinie baterii i amunicji.

 

Po grze zapraszamy do pozostania na wieczornym BALU GARNIZONOWYM do którego atrakcji należeć będzie chociażby skromny poczęstunek, wystawa elementów scenografii gry oraz replik asg IIWW/ deko a także parę niespodzianek. UWAGA- na balu sugerujemy i prosimy (kto posiada oczywiście) o stawienie się w mundurze galowym/garnizonowym/REKO. Nie musi być to mundur dokładnie z epoki, mile widziane również stylizacje- chodzi nam o uchwycenie odrobiny klimatu tego typu imprez oraz możliwość cyknięcia kilku ciekawszych i nietypowych fotografii :icon_smile:

 

Niedziela 16.09 to pora ostatecznych odjazdów i porządków.

 

 

ZGŁOSZENIA:

 

Zapraszamy do tradycyjnego zgłaszania obecności. Robimy to bardzo prosto wysyłając swoją ksywkę na moją skrzynkę z jednoczesnym dokonaniem przelewu w wysokości 30PLN na dane poniżej. Wysykość składki ustaliliśmy po podsumowaniu zeszłorocznego 'Kotła Falaise' oraz poniesionych nań kosztów. Jeśli jego wysokość budzi twój sprzeciw lub wątpliwości- po prostu podaruj sobie tą grę- wszystkim nam będzie sympatyczniej J

 

UWAGA!WPISOWE PROSZĘ WPŁACAĆ W TYTULE WPISUJĄC 'WPISOWE MARKET-GARDEN XXX' Gdzie miejsce xxx ma zająć wasz NICK z forum WMASG lub inny pod którym chcecie wylądować na liście zgłoszeń. W PRZYPADKU WPŁAT ZBIOROWYCH PROSZĘ PO PRZECINKACH WYMIENIĆ WSZYSTKICH KTÓRYCH DOTYCZY WPŁATA!

PO ZAKSIĘGOWANIU WPŁATY PODEŚLĘ INFORMACJĘ ŻE NALEŻNOŚĆ ZOSTAŁA UREGULOWANA.

 

NR KONTA DO WPŁAT: 16 1090 1102 0000 0001 0899 6387

 

Marcin Grzegory

Kcyńska 7/21

81-005 Gdynia

 

Telefon kontaktowy do ORGA : 531 279 737 (sugeruję SMS)

 

Bardzo ważne dla nas jest możliwie szybkie przygotowanie rekwizytów oraz amunicji pirotechnicznej która jest okrasą gier WWII, tak więc prosimy o niezwłoczne regulowanie należności- ściganie osób o tak skromny datek uważamy za niegodne i żenujące. Nieprzekraczalnym terminem dokonywania płatności jest dzień 12.09 Br- wszelkie odstępstwa od tej reguły wyłącznie PO KONSULTACJI Z ORGANIZATOREM.

 

OSOBY BĘDĄCE W POSIADANIU POJAZDÓW Z EPOKI MOGĄCYCH WZIĄĆ UDZIAŁ W ROZGRYWCE LUB TEŻ NA JEJ PERYFERIACH(LUB TEŻ INNYCH KTÓRE W JAKIKOLWIEK SPOSÓB MOGŁYBY USPRAWNIĆ/UBARWIĆ SAMĄ GRĘ LUB JEJ ORGANIZACJĘ) JAK TEŻ WSZELKICH TEGO TYPU REKWIZYTÓW SĄ PROSZONE O KONTAKT Z ORGANIZATOREM NA PW.

 

Zapraszam do kontaktu również osoby dysponujące czasem i chęcią pomocy w ostatecznym przygotowaniu terenu gry oraz rekwizytów- wszelka pomoc mile widzana!!

 

 

ZASADY

 

Gra należy do nurtu ASH i jest kontynuatorem niedługo już DZIESIĘCIOLETNICH chlubnych tradycji pomorskiego airsoftu historycznego, jako taka zaś podlega regułom stylizacji, której wymagane minimum oraz sugestie zamieszczę w osobnym poście.

 

W czasie gry ZASADĄ NR 1 jest FAIR PLAY, kultura, otwartość oraz koleżeńskość w stosunku do innych uczestników, jak również BEZWZGLĘDNY ZAKAZ SPOŻYWANIA ALKOHOLU w dzień gry do momentu zakończenia rozgrywki. Za pogwałcenie tej nie wymagającej tłumaczenia zasady bezpieczeństwa karą jest niezwłoczne usunięcie z gry.

Staramy się również nie demolować i nie śmiecić niepotrzebnie. Doświadczenie nauczyło mnie że zasada ta NIE JEST OCZYWISTA i musi być zamieszczona w regulaminie.

 

Organizatorzy zastrzegają że NIE PONOSZĄ odpowiedzialności z tytułu uszkodzeń ciała (oraz ducha) wynikłych w wyniku nieszczęśliwych wypadków lub nieostrożności itd.

 

W trakcie rozgrywki dopuszczone do użytku są ładunki pirotechniczne z zastrzeżeniem że wszelkie ładunki 'domowej roboty' (granaty dymne, odłamkowe, hukowe) powinny być konstruowane w poszanowaniu bezpieczeństwa rozgrywki.

 

ABSOLUTNIE NIEDOPUSZCZALNE są wszelkie rodzaje walki wręcz. Jedyną ich namiastką jest znany w ASG 'Silent kill' którym w tym przypadku będzie SKRYTE podejście do przeciwnika i klepnięcie go otwartą dłonią w wyczuwalny acz niegroźny sposób- symuluje to użycie z zaskoczenia broni białej. NIE HONOROWANE SĄ 'bezwystrzałowe likwidacje'.

 

 

MECHANIKA GRY

 

Każde trafienie rani, drugie eliminuje. Medycy mają na dojście 3min,na leczenie 1min z obowiązkowym szperaniem przy ranie i wiązaniem SOLIDNEGO opatrunku.

 

Limitów ammo brak, jednakże staramy się symbolicznie choć wczuć się w rolę więc w przypadku broni stylizowanej staramy się poza np.ogniem na singlu dawać pauzy zastępujące zmianę magów itd. Po więcej na priva w razie czego.

 

RESPAWNY MOBILNE w odległości 100m od linii walk. Dowódca zgrupowania wyznacza dokładny punkt zborny swoich 'trupów'

CZAS RESPAWNU będzie ZBIOROWY- ZEGAROWY i uzależniony od ilości graczy. Wstępne założenia to 15minut (równa godzina, 15po,wpółdo)

Oznaczenie trupów tradycyjne jaskrawą szmatą lub wyraźnie i maksymalnie widocznym elementem ubioru.

 

 

ZABRAĆ PO BANDAŻU NA GŁOWĘ- z pewnością doda klimatu! J

 

Pirotechnika:

Granaty odłamkowe- w myśl zasad forum pomorskiego (muszą być rozmiarów zbliżonych do właściwych więc zakładam że nikt nie będzie ładował w 'domorobne' fragersy nie wiadomo jakich petard) Patrz wyżej.

 

Możliwość używania artylerii w postaci rakietek pirotechnicznych. W przypadku ich użycia pierwszy strzał jest ostrzegawczy celowany w okolice pozycji wroga, ostrzał taki zmusza do ewakuacji z zajmowanej pozycji, Kolejny strzał celowany jest bezpośrednio pozostanie na pierwotnych pozycjach odbywa się na własną odpowiedzialność

 

Trafienie w broń = trafienie w ciało.

 

 

Aby przybliżyć klimat WWII jak zwykle:.

Zdejmujemy kolimatory, lunetki, lasery ,latarki i te sprawy /jeżeli konstrukcja nie pozwala na zdjęcie zakrywamy i nie używamy/

Bardzo mile widziana jest wszelka stylizacja broni na II wojenną- Lunetę można mieć jeżeli ma się karabin czysto snajperski.

 

- Tak jak na innych strzelankach historycznych wprowadzamy zasadę strzelania ogniem pojedynczym z wszelkiej broni współczesnej (wyjątek KM, ale te z objęte zasadami poniższymi)

 

- wyjątek broń historyczna, lub w miarę realistycznie wystylizowana. (info w wątku stylizacyjnym)

 

- KM zasadniczo tylko ze stałych stanowisk. Mobilne stanowisko KM prowadzi ogień w sekcjach 2 osobowych (operator + amunicyjny)

 

 

Więcej grzechów chwilowo nie pamiętam, zapewne dodam po przygotowaniu. BARDZO PROSZĘ NIE ZAŚMIECAĆ WĄTKU! Będę w kontakcie z adminem i regularnie dokonamy czyszczenia wątku.

 

Do działa...tzn DZIEŁA. STYLIZUJMY SIĘ I SZYKUJMY, BĘDZIE ZACNIE! :icon_smile:

 

Dla niezaznajomionych z naszymi grami- zapraszam do obejrzenia galerii zeszłorocznego Falaise o tu :) http://konieckropka.art.pl/

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Niestety Poznań odpada na rzecz imprezy komercyjnej. Może w przyszłym roku uda nam się spotkać wspólnie z wybrzeżem u nich, u was i u nas - byłoby nieźle :maniak_OK:

 

Niestety Poznań odpada na rzecz imprezy komercyjnej. Może w przyszłym roku uda nam się spotkać wspólnie z wybrzeżem u nich, u was i u nas - byłoby nieźle :maniak_OK:

 

Oj! to nie tu mialem wpisać - O wielki Adminie - proszę o usunięcie postów mych

Link to post
Share on other sites

Drodzy uczestnicy i śledzący temat- zapraszam do zapozania się z relacjami i dokumentacją fotograficzną gry w wątku właściwym.

 

Wszystkim przybyłym serdeczne dzięki- 69 uczestników (w tym 65 grających) w pełnej stylizacji wspartych 170 szt rakiet do pancerzownic i prawie 400 granatów (liczę tylko amunicję zużytą) oraz kilkanaście świec dymnych dało oprawę zaiste zacną!

 

Pozdrawiam i do następnego razu!

 

G.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...