Lechu001 Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 (edited) Witam. Od pewnego czasu mam na oku Mkę GR16 od G&G, ale chciałem zapytać o jej działanie ewentualnych posiadaczy lub osoby, które z nią biegały. Jak wrażenia? Warto kupić używkę w pięknym stanie za 800zł? Czytałem nieco o niej i większość raczej sobie chwali chociaż... słyszałem, że Mki G&G (dokładnie GR-16) mają nieciekawy sposób mocowania kolby. W zasadzie jest ona przykręcana bezpośrednio do tylnej ściany gearboxa. Więc jeśli kolbę przykręci się do oporu, to na GB powstają naprężenia i przestaje on być zosiowany z lufą - skutkiem czego karabin nie chce strzelać - kulki nie lecą. Jedynym wyjściem jest odpuszczenie śruby, przez co kolba chwieje się. Sam tego nie sprawdzałem a jedynie czytałem, dlatego warto by zapytać kogoś kto te tematy zna od podszewki. Moja M4 nie musi mieć potwornego zasięgu ani nie musi też mieć olbrzymiej mocy. Po prostu chce aby kulturalnie pracowała. Coś poradzicie na temat tej repliki? To chyba coś w ten deseń. Dokładnie ta albo coś bardzo zbliżonego. http://www.specshop....51#!prettyPhoto Edited September 11, 2012 by Lechu001 Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Miałem GR16. Po 3 miesiącach zjechane zębatki po roku sprężyna M90(!!) pęknięta wpół, po wyjęciu lufy pękł korpus na dolnej części gwintu na Delta Ring. Ładna szybkostrzelność, kiepski zasięg ok. 40m, słaba "precka", za to dobry system HU. Prowadnica kolby nie lata dzięki dodatkowej nakrętce nakręcaną na ową prowadnicę. Dzięki temu śruba nie musi być na gwałt wkręcana ale trzeba pamiętać o nasmarowaniu czymś, by się nie odkręcała. Ogólnie w miarę ładny w czarnej tonacji wygląd i kiepski gearbox. Quote Link to post Share on other sites
Lechu001 Posted September 11, 2012 Author Report Share Posted September 11, 2012 Z powyższej wypowiedzi ciężko mi wydobyć ogólny charakter. SirHawk polecasz zatem tę replikę czy w cenie 800zł dostałbym coś lepszego (używka rzecz naturalna)? Ciekawi mnie odpowiedź. :) Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Ja mam w sumie cztery egzemplarze replik G&G, w tym dwie emki: GR16r4 i GR16r5 (krótka, długa). Pierwsza jest do CQB. W niej po dwóch latach poleciał gearbox na springu m100 G&G i lipo 11,1V. Druga ma springa m135 elementa i lipo 11,1V (wymieniony został tłok na jakiś z metalową szczęką. Delikatne pęknięcie pojawiło się po czterech latach użytkowania (dodam, że intensywnego). W obu przypadkach zębatki całe, głowica itd. Bardzo ładne wykonanie zewnętrzne. Wszystko ładnie spasowane. Zespół HOP-UP to jeden z lepszych na rynku. Wysoka kultura pracy. Szkoda, że nie ma oznaczeń ostrej. Podsumowując największym minusem jest szkielet gearboxa. Już sam jego wygląd wskazuje, że jest lichy. Co od mocowania jakiejkolowiek kolby, w jakiejkolwiek emce nieważne jakiego producenta, polega na przykręceniu do gearboxa (Mówimy tu o AEG w standardzie TM). No chyba, że ja czegoś nie wiem. Quote Link to post Share on other sites
Lechu001 Posted September 11, 2012 Author Report Share Posted September 11, 2012 Czyli ogólnie tred211 polecasz takie M4? Znajomi polecali mi na wstępie wstawić MOSFET (sam dokładnie nie wiem cóż to) oraz kabelki modelarskie niskooporowe. Wspominali też właśnie wiele o bardzo wysokiej kulturze pracy w tego typu replikach. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Jeżeli na stockowym szkielecie nie będzie się robiło tuningu 400-450 + to tak. A i zapomniałem dodać, że silniki G&G w stocku są bardzo słabe. Czy polecam? Jeżeli chodzi Ci w dużej mierze o wygląd (spasowanie, brak luzów itd) to tak. Jako baza pod tuning to średnio. Gdybym ja teraz kupił G&G w stocku to wymieniłbym lufę na precyzyjną, silnik na magnesach neodymowych (może być chiński). Faktycznie wstawiłbym dobre okablowanie + mosfet (elektroniczny spust. Duży prąd z bateri omija styki i trafia bezpośrednio do silnika. Bez większych strat energii), wywaliłbym bezpiecznik, dał t-conect. (wtyczki). Wstwiłbym wzmocnienie gearboxa takie jak to: http:// http://allegro.pl/deltashop-mblock-wzmocnienie-gearbox-a-i2623890845.html I miałbym wtedy replikę prawdopodobnie na lata. Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Za 800zł to bym szukał używanego KWA. Nawet pod względem wyglądu nie polecam, byle chińczyk ma zastosowane materiały o fakturze i wyglądzie bliższe oryginałowi. A KWA podobno wszystko ma lepsze i przebija G&G nawet w stosunku cena/jakość (ba, jest nawet tańszy). MOSFET nie jest taki niezbędny, raczej co kto woli jakkolwiek podobno daje sporo pozytywnych aspektów. Lechu, ja tylko podałem przebieg służby G&G u mnie, wnioski powinieneś sam wyciągnąć. Dodam, że w ciągu trzech miesięcy poszła paczka kulek, w ciągu owego roku przemielił już 20k. A tymczasem mój kałach Cymy ma już ok. 100k przebiegu w ciągu 1,5 roku i nic z nim nie jest (w sumie zębatki, sprężyna i szkielet mają taki przebieg, reszta części to SHS ok. 30k kulek) :D. Gdybym ja teraz kupił G&G to wszystko poza eMkami. Quote Link to post Share on other sites
Lechu001 Posted September 11, 2012 Author Report Share Posted September 11, 2012 Aha. Hmm... Może faktycznie warto poczekać na coś z KWA. Albo w ogóle dozbierać na maxa i kupić coś tej firmy. Jakie sklepy polecacie aby zobaczyć sobie coś konkretnego z M4? :D Quote Link to post Share on other sites
Widmo34 Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Poczytaj też o emkach Lone Star. Quote Link to post Share on other sites
butelka Posted September 14, 2012 Report Share Posted September 14, 2012 Polecam G&G-fajne wykonanie, kultura pracy, szczelność i osiągi świetne, aczkolwiek pod tuningi się nie nadaje na pewno. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.