Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

GR 16 G&G


Recommended Posts

Witam. Od pewnego czasu mam na oku Mkę GR16 od G&G, ale chciałem zapytać o jej działanie ewentualnych posiadaczy lub osoby, które z nią biegały. Jak wrażenia? Warto kupić używkę w pięknym stanie za 800zł?

 

Czytałem nieco o niej i większość raczej sobie chwali chociaż... słyszałem, że Mki G&G (dokładnie GR-16) mają nieciekawy sposób mocowania kolby. W zasadzie jest ona przykręcana bezpośrednio do tylnej ściany gearboxa. Więc jeśli kolbę przykręci się do oporu, to na GB powstają naprężenia i przestaje on być zosiowany z lufą - skutkiem czego karabin nie chce strzelać - kulki nie lecą. Jedynym wyjściem jest odpuszczenie śruby, przez co kolba chwieje się. Sam tego nie sprawdzałem a jedynie czytałem, dlatego warto by zapytać kogoś kto te tematy zna od podszewki. Moja M4 nie musi mieć potwornego zasięgu ani nie musi też mieć olbrzymiej mocy. Po prostu chce aby kulturalnie pracowała. Coś poradzicie na temat tej repliki? To chyba coś w ten deseń. Dokładnie ta albo coś bardzo zbliżonego.

 

http://www.specshop....51#!prettyPhoto

Edited by Lechu001
Link to post
Share on other sites

Miałem GR16. Po 3 miesiącach zjechane zębatki po roku sprężyna M90(!!) pęknięta wpół, po wyjęciu lufy pękł korpus na dolnej części gwintu na Delta Ring. Ładna szybkostrzelność, kiepski zasięg ok. 40m, słaba "precka", za to dobry system HU. Prowadnica kolby nie lata dzięki dodatkowej nakrętce nakręcaną na ową prowadnicę. Dzięki temu śruba nie musi być na gwałt wkręcana ale trzeba pamiętać o nasmarowaniu czymś, by się nie odkręcała. Ogólnie w miarę ładny w czarnej tonacji wygląd i kiepski gearbox.

Link to post
Share on other sites

Ja mam w sumie cztery egzemplarze replik G&G, w tym dwie emki: GR16r4 i GR16r5 (krótka, długa).

 

Pierwsza jest do CQB. W niej po dwóch latach poleciał gearbox na springu m100 G&G i lipo 11,1V.

 

Druga ma springa m135 elementa i lipo 11,1V (wymieniony został tłok na jakiś z metalową szczęką. Delikatne pęknięcie pojawiło się po czterech latach użytkowania (dodam, że intensywnego).

 

W obu przypadkach zębatki całe, głowica itd. Bardzo ładne wykonanie zewnętrzne. Wszystko ładnie spasowane. Zespół HOP-UP to jeden z lepszych na rynku. Wysoka kultura pracy. Szkoda, że nie ma oznaczeń ostrej.

 

Podsumowując największym minusem jest szkielet gearboxa. Już sam jego wygląd wskazuje, że jest lichy.

Co od mocowania jakiejkolowiek kolby, w jakiejkolwiek emce nieważne jakiego producenta, polega na przykręceniu do gearboxa (Mówimy tu o AEG w standardzie TM). No chyba, że ja czegoś nie wiem.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli na stockowym szkielecie nie będzie się robiło tuningu 400-450 + to tak. A i zapomniałem dodać, że silniki G&G w stocku są bardzo słabe. Czy polecam? Jeżeli chodzi Ci w dużej mierze o wygląd (spasowanie, brak luzów itd) to tak. Jako baza pod tuning to średnio.

 

Gdybym ja teraz kupił G&G w stocku to wymieniłbym lufę na precyzyjną, silnik na magnesach neodymowych (może być chiński). Faktycznie wstawiłbym dobre okablowanie + mosfet (elektroniczny spust. Duży prąd z bateri omija styki i trafia bezpośrednio do silnika. Bez większych strat energii), wywaliłbym bezpiecznik, dał t-conect. (wtyczki). Wstwiłbym wzmocnienie gearboxa takie jak to:

 

http:// http://allegro.pl/deltashop-mblock-wzmocnienie-gearbox-a-i2623890845.html

 

I miałbym wtedy replikę prawdopodobnie na lata.

Link to post
Share on other sites

Za 800zł to bym szukał używanego KWA. Nawet pod względem wyglądu nie polecam, byle chińczyk ma zastosowane materiały o fakturze i wyglądzie bliższe oryginałowi. A KWA podobno wszystko ma lepsze i przebija G&G nawet w stosunku cena/jakość (ba, jest nawet tańszy). MOSFET nie jest taki niezbędny, raczej co kto woli jakkolwiek podobno daje sporo pozytywnych aspektów.

 

Lechu, ja tylko podałem przebieg służby G&G u mnie, wnioski powinieneś sam wyciągnąć. Dodam, że w ciągu trzech miesięcy poszła paczka kulek, w ciągu owego roku przemielił już 20k. A tymczasem mój kałach Cymy ma już ok. 100k przebiegu w ciągu 1,5 roku i nic z nim nie jest (w sumie zębatki, sprężyna i szkielet mają taki przebieg, reszta części to SHS ok. 30k kulek) :D.

 

Gdybym ja teraz kupił G&G to wszystko poza eMkami.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...