Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Mam pytanie bo chcę kupić szkielet geaboxa. Miałby on wytrzymywać springa m120 bez żadnych kłopotów.

Czy te dwa gearboxy są warte uwagi? I który ewentualnie jest lepszy ? Lub jak ktoś ma jakieś inne propozycje to proszę aby podał. A oto te gearboxy z których chciałem wybrać. http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_159_508&products_id=10098&name=JG_-_Szkielet_Gearboxa_-_V.2_-_8mm#!prettyPhoto

http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_159_508&products_id=3381&name=Guarder_-_Gearbox_Ver._2

Jg ma wejscie na 8mm łożyska a guarder na 6mm. Który jest waszym zdaniem lepszy?

Link to post
Share on other sites

Generalnie wygląda to tak: Oba szkielety wytrzymają m120. Jak długo?-długo. Co do łożysk 8mm to są dobre ( w szczególności kulkowe, bo ślizgowe to nie ma znaczenia), gdy chcemy osiągnąć duży ROF. Natomiast łożyska 6mm(w szczególności ślizgowe i raczej tylko ślizgowe bez wzgledu na rozmiar) polecane są do tuningu mocowego.

Link to post
Share on other sites

Do pytania o ACMa z 9mm łożyskami się dołączę, bo jestem ciekaw, czy ktoś już to "cacko" sprawdził.

 

Nie polecaj KWA klimek2, bo mimo swej potęgi te gb nie pasują do dużej części body. A szkoda...

 

Z obu wymienionych szkieletów ja wybrałbym JG, bo ostatnio słyszałem o tych konstruktach wiele dobrego, a 8mm łożyska (choć nie koniecznie winny decydować o wyborze) to dobra rzecz. Ten szkielet na 99% (1% na wypadek gdyby np. trafił w niego meteoryt czy inne dziadostwo) wytrzyma i springa 130, pod warunkiem zastosowania dobrych części, które go wypełnią.

Link to post
Share on other sites

Dżizas, tak, naprawdę, KOSMICZNY przebieg. W ogóle to ja się dziwię, widząc ochy i achy że replika bezawaryjna, bo już załózmy OSIEM TYSIĘCY kulek przeorała. Albo w komisie, typowa szturmówka, i 6k kulek przebiegu. Weźcie się ludzie, 4 000 kulek to jest jeden worek, jedno opakowanie. Jak się człowiek postara to w jeden weekend można tyle wywalić...

Link to post
Share on other sites

Dostałem dzisiaj ten gearbox. I jestem niestety niemile zaskoczony ponieważ przysłali mi egzemplarz w którym nie pasują łożyska z zestawu, nie ma wyciętej dziury na silnik, dziur na kable też nie ma i płytka selektora nie wchodzi ;/..... Napisałem maila zobaczymy co odpiszą bo to raczej felerny egzemplarz. Ogółem to fajnie w miare wykonany jest. Grube sciany wyglądają na solidne lecz niestety ten egzemplarz wygląda tak jakby został niedokończony.

Link to post
Share on other sites

No tak ale pytanie czy mi wymienią na inny czy będę musiał sam dokańczać... Samemu to nie bardzo mi się to widzi bo coś mogę za mocno zeszlifować i bedzie problem. Na przykład te szyny od płytki selektora i dziury na łożyska. Bo otówr na silnik to jest pikuś i na kable tak samo bo scianki są cienkie i można puknąć delikatnie śrubokrętem i młotkiem to naruszy konstrukcje i później już to zeszlifować. Ale nie wiem jak z tymi otworami na łożyska bo tam są takie wgłębienia i nie wiem czym miałbym to wykonać. Tak samo zeszlifowac te szyny na płytkę selektora.... nie mam pojęcia jak to zrobić.... Ogółem to gearbox wygląda na solidny dosyć. Tak jak pisałem dość grube sciany są.

Link to post
Share on other sites
Największą zaletą tego szkieletu są łożyska kulkowe 8mm, i to właściwie jedyną. Mam w tej chwili takowy przed sobą, nadlewki wszędzie gdzie się da, trzeba poprawiać aby obie połówki ściśle do siebie przylegały, przejechać wewnątrz otworów łożysk aby te dały się nabić i nie ma śrubek do mocowania styków i przerywacza. Ponadto w tym egzemplarzu jest ułamany klocek blokujący kostkę stykową przed wypadaniem - może to jednostkowy błąd, ale trochę trzeba będzie poprawić.

Jest to mój post z tematu o szkielecie do M4 PJ, Właśnie takowy skończyłem i z efektu jestem zadowolony. Zrobienie zajęło mi ok. 2godz, efekt jest dobry i kultura pracy dzięki świetnym łożyskom też. Jeśli chcesz jakieś informacje zapraszam na PW :icon_wink:

Zapomniałem dodać że w tym egzemplarzu też nie było otworów do wyprowadzenia kabli oraz otwór na tylni pin z emki nie był osiowo i za małej średnicy.

Edited by szymucha2353
Link to post
Share on other sites

Powracając do tematu. Okazało się że te gearboxy 9mm od ACMu są wszystkie wadliwe, cała ich partia którą otrzymał Taiwangun. Zaproponowali mi więc przerobienie go na prawdiłowy. Dzisiaj już odesłali go do domu i w poniedziałek powinien być u mnie więc opisze jak to wygląda po ich przeróbkach.

Edited by NooBSaiboT
Link to post
Share on other sites

Niestety otrzymałem gearbox który nadal jest niedokończony. Po wypodkładkowaniu przesmarowani i złożeniu zębatek w szkielet nie chcą one drgnąć coś blokuje ich kręcenie się.... Więc nędza nie polecam kupować tego bo jak widać mają nędzne wykonanie i nie wiem co teraz z tym zrobie. Napisałem do taiwana ciekawe co odpiszą zapewne że nie umiem złożyć lub coś w tym stylu.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...