Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam!

Postanowiłem własnoręcznie wykonać układ MOSFET wedle tego schematu:

mosfet%20schemat.png

Zakupiłem kable niskooporowe 1,5mm^2, MOSFET IRF3703 PBF, rezystory i T-connectory.

Zdjęcia:

imag0158z.jpg

Gearbox został przeze mnie przewiercony w celu wyprowadzenia czarnego kabla od silnika do Drain MOSFET'u:

imag0159i.jpg

Czerwony kabel z silnika leci sobie przez cały gearbox łącząc się z czarnym kabelkiem od jednego ze styków:

imag0160bo.jpg

Czerwony cienki kabel 0,5mm^2 od drugiego styku idzie do Gate MOSFET'u poprzez opornik 100ohmów, czarny od silnika do Drain.

Gate z Source połączony jest rezystorem 30kOhmów, nastomiast czarny z Source idzie bezpośrednio do baterii razem z czerwonym nie przechodzącym (grubym) przez MOSFET:

imag0162p.jpg

Niestety problem polega na tym, że po złożeniu repliki do końca jakimś cudem układ po prostu się nie zamyka przy próbie strzału.

Przy bezpośrednim połączeniu czarnego i czerwonego do baterii działa (strzela cały czas [wiadomo])- przez MOSFET- nie.

Jestem obecnie 'out of ideas' i liczę na Waszą pomoc.

Dzięki i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Wszystko jest dobrze połączone, zlutowane i jestem tego niemal w 100% pewien.

Niestety nadal nie działa, nie wiem co robić.

Może coś źle zrobiłem? Do gate idzie 0,5mm^2 z jednego ze styków a z drugiego też 0,5mm^2 do czerwonego kable 1,5mm^2 idącego z silnika prosto do baterii.

Dzięki za Wasze odpowiedzi i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Jeśli masz miernik posprawdzaj połączenia i rezystory. Jeśli nie zewrzyj przewody od kostki stykowej[nie przez naciśniecie spustu tylko na ostro] i poruszaj wszystkimi przewodami. Przy mosfecie uważaj bo łatwo urwać nóżkę.

 

 

ed.

wrzuć zdj zlutowanego mosfeta

Edited by mk8539020
Link to post
Share on other sites

No sam mówisz, że jesteś pewny niemal w 100% :D Tak się składa, że po zlutowaniu wszystkiego, włożenia w koszulki termokurczliwe, kilometry taśmy izolacyjnej i tak nóżka rezystora potrafiła się ułamać i wszystko szlak trafiał. Gdyby urwał się rezystor 30kOm, replika nie przestawałaby strzelać - bramka nie rozładowywałaby się.

Link to post
Share on other sites

Witam ponownie!

Po sprawdzeniu połączenia między stykami, mosfetem a baterią, które wydawało się w porządku zmierzyłem napięcie po złączeniu styków połączeniu baterii przez mosfet napięcie przy silniku- 3,63V, natomiast na baterii przy bezpośrednim sprawdzeniu 9,98V.

Co może być przyczyną tak dużego spadku napięcia? Powinno być niemal identyczne, jednak przy takim napięciu jest to oczywiste, iż silnik nie uciągnie choćby na sucho poprzez obrót osi, a co dopiero zębatki i dalej sprężynę.

Proszę o pomoc.

Dzięki i pozdrawiam.

@ADD:

Dodam jeszcze, że opór jest prawidłowy między stykiem S (Source) MOSFET'u a jednym ze styków- ~130.

Edited by Axus
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...