myceK Posted May 8, 2005 Report Share Posted May 8, 2005 Witam Rozebralem dzisiaj GB w mojej 3miesiecznej M15A4 CA. I przerazilem sie uszczelka na glowicy tloka, ktora wogole prawie nie trzyma powietrza zatykajac wylot powetrza od glowicy cylindra bez wiekszych problemow moglem ruszac we wszystkie strony tlokiem :| Mam pytanie czy to jest normalne? Wydaje mi sie ze nie powinno byc zadnych strat powietrza tak samo glowica cylindra przepuszcza troche choc nie jest az tak tragicznie. Postanowilem wymienic wszytko na nowki co wiaze sie z niemalym wydatkiem i dlatego mam kolejne pytanie czy oplaca sie to wymieniac na poniższe czesci(lub inne)? Zaowaze jaks roznice w dzialaniu gana? Glowica Tloka http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=262 Cylinder (niejestep pewien czy dobry wybieram) http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=438 Glowica Cylindra http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=708 Dysza http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=365 Quote Link to post Share on other sites
Jarcher Posted May 8, 2005 Report Share Posted May 8, 2005 W TM głowica tłoka przylega do cylindra, natomiast w Systemie (która jest lepsza) jest mała przestrzeń między uszczelką a ścianą cylindra. W CA nie pamiętam jak jest, ale raczej napewno nie jest inaczej niż w twoim karabinie. Dobrze jest odpowiednio nasmarować uszczelkę tłoka smarem silikonowym. :wink: Z tego co kojarzę (nie mam za bardzo teraz czasu żeby to sprawdzić), to wybrana przez ciebie głowica jest stockowej średnicy, więc będzie za luźna do bore up'owego cylindra. Poprostu kup sobie Cylinder Set Systemy (zapewne nawet taniej wyjdzie). http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=659 Po wymianie powinieneś zauważyć różnicę w działaniu karabinu. Do tego jeszcze dokup lufę precyzyjną i będzie malinka. 8) Quote Link to post Share on other sites
myceK Posted May 9, 2005 Author Report Share Posted May 9, 2005 O dziwo zestaw jest drozszy o 60zł od czesci ktore wybralem, po drogie nie chce cichej glowicy tloka. Co powinienem kupic by niemiec duzego luzu? i by wszytko bylo jak najlepiej... Quote Link to post Share on other sites
The Ghost Posted May 9, 2005 Report Share Posted May 9, 2005 I przerazilem sie uszczelka na glowicy tloka, ktora wogole prawie nie trzyma powietrza zatykajac wylot powetrza od glowicy cylindra bez wiekszych problemow moglem ruszac we wszystkie strony tlokiem Mam pytanie czy to jest normalne? U mnie w M4 ICSa jest tak samo, nie chce mi sie wyjasniac dlaczego, ale najprawdopodobniej zostalo to opisane tu http://forum.wmasg.pl/viewtopic.php?t=12709 Quote Link to post Share on other sites
Waco Posted May 9, 2005 Report Share Posted May 9, 2005 Witam Cylinder (niejestep pewien czy dobry wybieram) http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=438 Wydaje mi się że powinieneś kupić ten cylinder: http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=344 Ponieważ M15 ma lufe 363mm, a zresztą tam na dole pisze że pasuje do M15 8) Z tego co kojarzę (nie mam za bardzo teraz czasu żeby to sprawdzić), to wybrana przez ciebie głowica jest stockowej średnicy, więc będzie za luźna do bore up'owego cylindra. A ma to jakies znaczenie, przecież wymienia też cylinder na systemowski :?: No chyba że chodzi o to że to ten z systemy jest bore-up ale chyba nie o to Ci chodzi :?: Pozdrawiam Waco Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted May 9, 2005 Report Share Posted May 9, 2005 A po co w ogóle wymieniać, bo nie rozumiem? Taki soft upgrade czy jak? Taki efekt można osiągnąć dużo taniej, przyrost fps nie będzie kolosalny. Każda gumka ma luzy, ruch powietrza w cylindrze dociska uszczelkę to ścianek i tyle. W każdy razie moim i kolegi m15 oraz moim mp5 (razem 3 głowice CA żółte, dwa ciche zestawy, jedna głowica aluminiowa, jedna z duraconu i jedna stockowa TM, wszystko gra i buczy :) ) Quote Link to post Share on other sites
Jarcher Posted May 9, 2005 Report Share Posted May 9, 2005 Mówię ci, kupuj cylinder set, będziesz zadowolony. Quote Link to post Share on other sites
Sony Posted May 9, 2005 Report Share Posted May 9, 2005 Ja pod uszczelkę głowicy wsadziłem mniejszą, która "wypycha" właściwą i nie pozwala na powstanie luzu. Taki o-ring kosztuje 2 zł. :D Quote Link to post Share on other sites
myceK Posted May 9, 2005 Author Report Share Posted May 9, 2005 Niestety zamowilem juz wlasny zestawik z poprawka tylko na cylinder (Waco miales racje male przeoczenie) :wink: Moze okaze sie to glopie i przyznam sie do bledu ale niechcialem zestawu ze wzgledu na cicha glowice tloka + (dodatkowe 80zł) za ktrore wolalem kupic lufe prec. Jak zamatuje wszytko to opisze co to tak naprawde dalo,czy warto itd... Jak nic to przyda sie pod dalsze upgrejdy :twisted: Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Deczko po czasie jak widzę ale dodam coś od siebie. Pomijając temat pracy uszczelki tłoka, która w stanie spoczynku zdaje się być sflaczałym kawałkiem który odpadł z czegoś czego nie widać ( przynajmniej tak to wygląda) niedawno zmieniałem GB i podczas ej operacji dokładnie i na spokojnie zobiłem sobie kontrolę. Okazało się że, głowica cylindra posiada prześwit pomiędzy tuleją, która zdawała się być lekko jajowata. Oryginalne uszczelnienie nie miało prawa działać w 100% co owocowało ( jak do tego doszedłem poniewczasie) dosyć znacznym ubytkiem powietrza a co za tym idzie znaczną siłą z jaką tłok walił w głowicę. Być może i to przyczyniło się do pęknięcia GB... właśnie w tej okolicy. Postanowiłem rozwiązać ten problem i po znalizie cenowej dostępnych elementów w sklepach oraz, odrobinie pomyślunku postanowiłem sobie uszczelnić ten element sam... taśmą teflonową stosowaną do uszczelniania gwintów. Po nawinięciu kilku zwoji w okolice uszczelki głowicy tłoka, tak by naprawdę ciasno wchodziła w tuleję zrobiłem jeszcze jedną ryzykowną operację. Z głowicy wychodzi rurka na której porusza się dysza. Oczywistym jest iż im wiecej luzu w tym miejscu tym wiecej powietrza zwiewa nam zamiast napędzać kulkę. Przy pomocy mojego zasobnika z "przydasiami" gdzie znalazłem odpowiedni element , delikatnie ...BARDZO DELIKATNIE powiękrzyłem średnicę tej rurki, na tyle by dysza poruszała sie luźno , ale i odpowiednio ciasno. Po tym wszystkim Gun (M15A2 CA) strzekla bardziej "miekko" dalej, celniej... i wogóle wypas. Kosz tego ubgradu to 0,00zł :) Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 O szlifowaniu rurki wyłażącej z głowicy cylinda pisał onegdaj Medium. Ja też mam tak zrobione. W ogóle to mam mosiężną dyszę, jeszcze z m15a4 2003. Ponieważ moje m15 strzela tak samo dobrze jak 2004 z PDI 150%, uznaje, że system jest wystarczająco wydajny :). Z tymi upgradami jest kłopot, osobliwie jeśli chodzi o cylindry, dysze itp. Czyli "softup'y" :). Bez powaznych, metodologicznych testów trudno jest ocenic ich wydajnośc, a co za tym idzie opłacalność. Pamiętajmy, że jednak liczą się fps na końcu lufy i tyle. Podejrzewam, że pojawiające sie entuzjastyczne opinie niektórych maniaków o rewelacyjnym działaniu uszczelnionych dysz i wiekszych cylindrów wynikają w dużej częsci z dwóch powodów: - psychologia - stockowa część była niedorobiona, miała luzy itp., ale inny egzemplarz tej samej części juz ich nie ma (czyli jest tak samo dobry jak ulepszony). czy ktos kiedys mierzył co daje np. polerowany utwardzony cylinder? Wątpię. Tego się nie da zmierzyc normalnie, to by trza statystyką potraktować, albo testami z dokładnymi pomiarami. Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 No to prawda ( z tymi stokowymi niedorobieniami), jednak przynajmniej ja nie popadłem w entuzjazm skrajny, jedynie stwierdziłem w jaki sposób zerowym nakładem kosztów doprowadziłem do sprawniejszego działania guna. Co więcej, zrobiłem to jaknajbardziej dokładnie jak mogłem ...bo robiłem dla siebie. Nie to co automat czy jakiś koreańczyk składający na "odwal" 20 sztuk dziennie ;). Inna sprawa to pschologia w efektach. Niestety jestem odporny na takie działanie, jestem wręcz materialista, a co za tym idzie sprawdziłem organoleptycznie efekty. Zresztą zawsze to robię przed strzelanką zachowując takie same zasady - ustawienie HU, waga i producent kulek ten sam, ustawienie guna takie samo w poziomie i pionie względem celu, kilka strzałó pojedyńczych, kilka serji...itd.Po jakimś czasie takich testów widać dokładnie wpływ naszych działań, efekty smarowania tego i owego, i przede wszystkim, widzimy kiedy jest coś nie tak. Zatem efekty są realne i nie wynikaja z psychologi, zasięg wzrósł o około 5-8m. A jeśli teraz dodam że kupując głowice firmowe wydajemy kase i osiągamy w zasadzie to samo, to wnioski widać jak na dłoni. No chyba że ktoś nie zamierza poprzestać na tych elementach i docelowo ma zamiar na końcu wsadzić silniejszą spręrzynkę, wtedy można zacząc zakupy na raty i z czasem skompletować full upgrade. :) Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Nie chodzi mi o Twoje podejście, bo mam takie samo. Raczej o szersze nieco zjawisko, w tym wypuszczanie np. przez Systemę produktów w oparciu o "wydaje mi się, że powinno pomóc". Bo pyanie czy 3-4 fps są warte tych 300 zeta :). Dopóki nie będzie tanich i dokładnych chronometrów, niewiele da sie zrobić. Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 To prawda, niejednokrotnie ktoś costam wsadzi pokręci pokombinuje i nagle dostaje olśnienia i zaczyna sie nakręcanie że "to pomaga". Inna sprawa to MORDERCZE CENY niewielkich części zamiennych. osobiście osłabia mnie wizja kupowania gumki HU za 30 zł!!! moim zdaniem jest to cena z kosmosu... ale to inny temat.. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Każdy kto jest hobbystą, widzi to w swojej branży. Grywałem kiedyś (z 10 lat) w systemy figurkowe i tez mnie szlak trafiał jak figurka za 2 złote w kosztach w sklepie była za 70 zeta, bo jest dobra grze. Na hobbystach zawsze dobrze sie zarabia. Ale offtopic nam wychodzi. Quote Link to post Share on other sites
myceK Posted May 10, 2005 Author Report Share Posted May 10, 2005 To ja wroce troche do tematu (a co do ceny figorek to wiem cos o tym :wink: ) w sumie wszedzie w polsce ceny sa chore ale to inny temat :evil: Czy Polaczenie glowicy tloka z tlokiem powinno byc calkowicie szczelne? Tzn czy dmuchajac w tlok w kierunku gl.tloka powinoo uchodzic powetrze czy powinno to byc maksymanie szczelne?? Zastanawiam sie czy przy dokladnym uszczelnieniu nie bedzie efektku takiego - gdy tlok udzezy o glowice cylindra wypcha kulke i zacznie wracac nie zacznie zasysac powietrza od strony lufy co moze wlynac na lot kulk?? Choc z drogiej strony jesli nie bedzie szczelne to gdy gl.tloka bedze sie zblizac do glowicy cylindra beda spore straty liczac ze powetrze bedzie pod duzym cisnieniem... Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Nie powinien zdecydowanie. Podczas ruchu do tyłu uszczelka tłoka traci "nadymajace ją" ciśnienie i z powodu swej mniejszości zaczyna"zwisać jakby urwła się z.. itd..:) Pozatym popychacz w momencie cofania tłoka powinien przesunąć dyszę co dodatkowo otwiera "zawory" mniej wiecej w okolicy wlotu kulki z maga do komorki HU. Dlatego twierdze ze powinien być szczelny ten element na maxa ( głowica tłoka z z cylindrem) Właściwie to jest coś o czym zapomniałem wspomnieć. Bardziej niż z zasięgu cieszyłem się z tego że czuję znaczne "zmiękczenie uderzenia tłoka w głowice spowodowane poduszka powietrzna która sie tam tworzy. To zdecydowanie jest in plus dla żywotności GB , dyszy, tłoka itd... IMHO EDIT: Myślę że właśnie to jest to o czym zapomina się przy kupnie cichej głowicy, jak dla mnie to wyciszac to tam nie ma co, A wytłumienie , w sensie zmniejszenie impetu uderzenia w głowice, jest celem istnienia takich elementów. Quote Link to post Share on other sites
izi Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 A myslisz, ze na jakiej zasadzie dziala zestaw cichej glowicy? Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Właśnie. Tyle że spotkałem się z ludzmi którzy myślą że wycisza sie "strzał" 8O , no chyba że to wynikło z "niedogadania". No chyba że ja tylko spotykam takich dziwnych ludzi :D Quote Link to post Share on other sites
myceK Posted May 10, 2005 Author Report Share Posted May 10, 2005 Pozwole sobie cos zacytowac bom zglupial :D "Oprócz standardowego typu głowicy, są jeszcze głowice dwóch typów: hałaśliwa i wyciszona. Typ pierwszy nie posiada w części przedniej gumowego odbojnika, powodując uderzenie przypominające w pewien sposób dźwięk wystrzału [...] Głowica wyciszona na odwrót, zaopatrzona jest w odbojnik ze specyficznej miękkiej gumy, pozwalającej przy zastosowaniu specjalnej głowicy cylindra, znacząco zmniejszyć hałas mechanizmu" Napisze jeszcze raz bo moglem zabardzo zamatwac :) Ja opisywalem miejce polaczenia gl.tloka z tlokiem czyli ten cienki przesmyk w tloku za ktorym sie nakreca gl.tloka by sie trzymala na tloku czy on ma byc szczelny? bo biorac do reki sam tlok z glowica tloka, dmuchajac w tlok od strony dziury w kierunku glowicy tloka uchodzi troche powetrza w miejscu gdzie jest nakrecony, chyab ze tak ma byc :) Quote Link to post Share on other sites
Jarcher Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 myceK: http://www.airsoftplayers.com/guides.asp - przydatny poradnik. Nie za bardzo rozumiem co masz dokładnie na myśli. Głowicę tłoka przykręca się na maksa do tłoka + trzeba walnąć kropelkę lakieru/locktita na śrubę. Pamiętaj że łozyskowanie jest do sprężyny a nie głowicy. Głowicę/cylinder smaruj smarem silikonowym. A to pytanie do zwolenników idealnej szczelności: Czemu w cylinder set'cie Systemy między ściankami cylindra a głowicą tłoka jest luz oraz uszczelka jest tak jakby lekko za dużo w stosunku do średnicy wgłębienia w głowicy? Ostatnio akurat miałem okazję wkładać taki cylinder set do M16 i nie dodawałem żadnych podkładek pod uszczelkę aby zwiększyć szczelność. Efekt: M16 napierdziela jak powinna tj. około 7-10m dalszy zasięg skuteczny (przy PDI170). Więc pytam, po co? :idea: Quote Link to post Share on other sites
CyberKozA Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Szczelnością połączenia tłoka z jego głowicą się nie przejmuj. Tylko jak napisano. Dokręć dobrze i zabezpiecz żeby się nie rozpadło. Co do zasysanie powietrza do cylindra podczas cofania tłoka. Tarcie przesuwa uszczelkę głowicy tłoka do jej (głowicy) przedniej części, pozwalając na przepływ powietrza wokół uszczelki przez mało otworki w głowicy. Gdy tłok idzie do przodu, uszczelka cofa się "zamykając" głowicę. Więc większość powietrza jest zasysana właśnie przez głowicę. Może to narysuję i jutro wrzucę na net. Pozdrówka Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 No niby tak ale nie tylko. Z obserwacji i analizy dokładnej mojego tłoka i mojej uszczelki wynika że uszczelka jest nieco mniejsza niż średnica tulei. Po konsultacji ze znajomym inżynierem zajmującym się projektowaniem i dobieraniem rozwiązań technicznych na zaworach, efektami kawitacji gwizdów itd ustaliliśmy że: W stanie spoczynku uszczelka pozostaje tam gdzie jej sie ułoży, czyli "mituwisizm" sobie robi, i wtedy dokładnie widać że jest mniejsza niż średnica tulei. Tak jak na rys poniżej. (te kułeczka to uszczelka jakbyco... :) ) W momencie strzału pęd i i wstępnie sprężone powietrze przed tłokiem dostają sie poprzez otwory w czole tłoka pod uszczelkę "rozdymając " ją do średnicy tulei, równocześnie ruch do przodu sprawia , tak jak prawił CyberKozA, ze uszczelka doszczelnia tłok całkowicie. Tak jak na rys poniżej. W momencie zaprzestania ruchu do przodu i wystrzeleniu kulki chwilowe nadciśnienie spada sprawiając iż "rozdęta" uszczelka powraca do swych właściwych rozmiarów,pozwalając powietrzu wypełniac tuleję, a tłok przemieszczający się do tyłu rozszczelnia tak jak prawił CyberKozA połączenie z otworkami, poprzez które również przepływa powietrze. Tak jak poniżej na rycinie ;) Niemniej otworki w czole tłoka jako główne zadanie mają wpuścić powietrze POD uszczelke aby ta poprzez "rozdęcie mogła uszczelnić tuleję. Nie twierdzę że to jest jedyna zasada, bo nie widziałem tłoków innych firm, a spostrzeżenia dfotyczą stokowego M15A2 CA. Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 No bardzo piekny, pogladowy opis. Tylko z tego wynika, ze osoby, ktore popodkladaly cos pod uszczelke wyszly na... glupka? :wink: Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Nie mnie oceniać :) ja tylkozapodałem, jak pisałem opis mojego przypadku. Naprawdę nie mam pojęcia o "zbajerowanych" głowicach Systemy itp. bo i ch poprostu nie widziałem na oczy. Z 2 stroni niespecjalnie widze pod uszczelką miejsce na podłożenie czegokolwiek 8O , a i sensu w podkładaniu. Niemniej nne systemy mogą działać w "zmutowany" sposób bo nie ważne jest jak co działa ale co wychodzi w efekcie. Równie dobrze można zastosować zaworek zwrotny na środku w pełni szczelnego tłoka, może kiedyś ktoś coś takiego wymyśli. A właściwie to zaintrygował mnie pomysł podkładanie czegokolwiek pod uszczelke... może mnie ktoś oświecić w temacie? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.