dark_griph Posted November 22, 2006 Report Share Posted November 22, 2006 Ptk.I - metalowy tłok i cylinder. Nie wiecie czym się łączy takie rurki od grzejników?Zależy jaką rurkę kupisz. Miedź, myśląc logicznie, powinno dać się polutować... Moim zadniem pomysł nie wypali ponieważ: 1. Metalowy zespół tłoka i cylindra będzie cięższy niż plastkowy, czyli będzie się wolniej przesuwał za sprawą sprężyny, a opór nakładany na silnik będzie większy. 2. Metalowe zęby tłoka (zakładam, że takowe wykonasz) będą znacznie twardzsze niż te oryginalne. Podejrzewam, iż zedrą one dość szybko zębatki (wykonane z tego samego tworzywa, co tłok). 3. Wątpie, aby rurki kupione w sklepie metalowym były na tyle dopasowane do siebie, aby opory i ewentualne starty ciśnienia były akceptowalne. Tak czy inaczej, spróbować możesz. Bez wątpienia bedziesz miał z tym dużo zabawy. Moim zdaniem, bez precyzyjnych narzędzi i urządzeń, nie ma sensu się za to zabierać. Ptk.II - "koszulka z kabla" zmniejszyłem kruciec na średnicy wewnetrznej cylindra,widocznie zwiekszyło się ciśnienie wpadające do lufy i z tego podniosla sie jeszcze troszke moc ! a jak poprostu wklejiłem kawalek koszulki z kabla cienkiej zmniejszylo to o ok.0,5mm na średnicy. Po przeczytaniu tego, domyśliłem się, że chodzi o wymianę uszczelki tłokowej, na izolację od przewodu elektrycznego. Spróbowałem - niewyszło. Postanowiłem więc pójść do sklepu metalowo-hydraulicznego i kupić uszczelkę typu o-ring. Nabyłem kilka różnych (z różnych sklepów) o wymiarach zbliżonych do oryginalnej. Po zabawie z dopasowywaniem, doszedłem do następujących wniosków: 1. Używanie oleju silikonowego do uszczelniania tłoku/cylindra pogarszało kompresję i zepsuło kilka uszczelek (UWAGA: w sklepie tzreba się spytać, czy dana uszczelka jest 'smaro odporna - niektóre pod wpływem smarów sztywnieją). Ostatecznie wszystko wyczyściłem i "wypolerowałem". 2. Użyłem o-ringa wykonanego z czrnej gumy, twardzszej niż oryginalna; średnicę ma większą o ~1mm (nie mierzyłem; różnicę widać gołym okiem); jest trochę cieńszy - przesuwa się o ~1mm do przodu i do tyłu w przestrzeni przeznaczonej dla niego, aczkolwiek w niczym mu to nie przeszkadza. Efektem było zwiększenie donosu repliki o kilka metrów. 3. Dobrze jest przeczyścić, ewentualnie minimalnie rozwiercić otwory w głowicy tłoka - powoduje to lepsze "auto-dopasowanie" uszczelki do cylindra. Po ich zaklejeniu, osiągi repliki drastycznie spadają - próbowałem. Ptk.III - "dodatkowy ząb zębatki" Mam małą prośbę do tych, którzy zwiększyli skok tłoka, poprzez dodanie metalowego zęba do zębatki tłokowej, mianowicie: 1. Czy ktoś wysiliłby się na napisanie łopatologicznej instrukcji/poradnicka przerabiania zębatki? 2. Czy ktoś mógłby wstawić do tego tematu rysunek techniczny pzrerobionej zębatki - na zdjęciach niewiele widzę. 3. Czy wysilił by się ktoś na proównanie parametrów, żywotności i kultury pracy tej zabawki z i bez przerobionej zębatki? Z góry dziękuję za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Bubi Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Ostatnio rozbierałem tego aega i jak zobaczyłem jaką kompresje ma cylinder i tłok albo powiem inaczej on jej wogóle nie ma to sie dziwie że to na 15m strzelało. Jak uszczelniłem że tłok ma troche kompresji i chodzi gładko i bez oporów w cylindrze to osiągi się pogorszyły. Co jest? Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 @Bubi Może byś napisał to "bardziej po polsku"? Ja zrozumiałem tyle, że uszczelniałeś tłok (jak? czym?), ale pogorszyło to osiągi repliki. Zauważ, że głowica tłoka ma otworzy (=dziurki) z przodu - podczas strzelania, niewielka ilość sprężanego powietrza przechodzi przez te dziurki i doszczelnia (=dociska) uszczelkę do cylindra. Jeśli zmieniałeś uszczelkę, to możliwe że wsadziłeś za chudą i w/w 'system' nie działa. Jak tak miałem. Problem rozwiązałem kupując szerszą uszczelkę. Mój tłok "blokuje" się w połowie drogi, gdy zatkam 'dyszę cylindra'. Natomiast, gdy jest ona odetkana, tłok przesuwa się w mirę swobodnie. -------------------- Od dłuższego czasu bawię się w ulepszanie tej 'repliki repliki'. Jednym z elementów, który w niej wymieniłem, była lufa. W sklepie modelarskim kupiłem metrowy odcinek rurki (średnicy wewnętrzeej 6mm). Skróciłem go do 300mm (=30cm) - kulki 0.2g latały na ~33metry. Wczoraj, po przemyśleniu porad zamieszconych w tym temacie ("optymalna długość lufy, taka jak oryginalna") postanowiłem skrócić lufę do długości 200mm (=20cm). Niestety po dzisiejszych testach doszedłem do wniosku, że zasięg nic a nic się nie zwiększył. Ba, odnoszę wrażenię, że zmalał o kilka metrów... Moje pytanie jest takie: co mogłem przy okazji zepsuć, albo zrobić nie tak, jak trzeba (nie wierzę, że zmiana długości lufy o 10cm, czyli o 33%, nie ma wpływu na zasięg) ? Quote Link to post Share on other sites
Bubi Posted December 16, 2006 Report Share Posted December 16, 2006 w miejsce gdzie jest uszczelka nawinąłem trochę nici i założyłem uszczelkę spowrotem. Kompresja była wyczuwalna tarcie właściwie zerowe. Złożyłem replikę i strzela bliżej. Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted December 25, 2006 Report Share Posted December 25, 2006 (...) nawinąłem trochę nici(...) Przypuszczam, że przy okazji mogłeś zatakać otwory w głowicy tłoka odpowiedzailne za doszczenianie o-ringa (uszczelki), dlatego "rzeczywista" kompresja spadła... Moim zdnaiem nie ma co się bawić w "ultrar tanie" sposoby - idź do sklepu hydraulicznego/metalowego/budowlanego i kup kilka oringów, doświadczanie dobierz najlepszy - to naprawdę tak dużo nie kosztuje (kilkadziesiąt groszy/sztuka), a efekty są widoczne. Quote Link to post Share on other sites
Bubi Posted December 26, 2006 Report Share Posted December 26, 2006 No tak otwory zatkałem więc może i masz racje. Quote Link to post Share on other sites
kamil_pl Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 A propos tej repliki M83 XM cośtam whatever... Wziąłem ją na pierwszą strzelanke z dużymi nadziejami. Gdy zobaczyłem jak strzelają repliki innych (tokyo maruje i CA a nawet Cymy) to pożyczyłem gnata od kolegi - Glock 19 TM i to z nim biegałem... Zaś m83 dobrze sobie radzi w filmach, do których wypożyczam go znajomym i swoich hehe. Quote Link to post Share on other sites
stasiuak47 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Panowie!!! Może troszkę odświeżymy ten wątek?Ja właśnie zamówiłem tą broń i mam zamiar troszeczkę ją ulepszyć czyli dać dłuższą lufę (z moich obliczeń wynika że lufa może mieć max 33 cm) zrobić nowe zębatki z aluminium wzmocnić obudowę GB dać sprężynkę 130% i mocniejszą batkę. mam jeszcze pytanie. Gdyby ktoś był łaskaw odpowiedzieć to byłbym wdzięczny a mianowicie :gdzie kupić można te włókna którymi można wzmocnić GB? Ktoś już wcześniej o nich pisał . Quote Link to post Share on other sites
cineq1989 Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Ah mile wspomnienia z tym colt - em. Byla to moja pierwsza bron ASG. Teraz jestem posiadaczem AK-74 po lekkiej przeróbce (łożyska, sprężyna, kable, tłok). A co do tego colta: tuning - zapomnijcie bo to sie kompletnie nie oplaca. Lepiej zainwestować te 500 zł w lepszego chinczyka niz sie denerwować tym badziewiem. Sam chętnie bym go potlukl mlotkiem na czesci pierwsze ale pozostawiony sentyment do tej pseudo giwery mi na to nie pozwala. :lol: Quote Link to post Share on other sites
kamil_pl Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Dokładnie, zabawka z allegro dla 10 latków. Tani szit nie do użytku ani tuningu. Mam go sobie z sentymentu i tak by nikt nie kupił. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 zrobić nowe zębatki z aluminium wzmocnić obudowę GB dać sprężynkę 130% i mocniejszą batkę. I jak pierwszy raz strzelisz to wszystko się rozpadnie na pierdyliard częsci... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.