Jump to content
REKLAMA
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
brod3c

Naprawa wadliwego systemu Hop-up w replice Lugera P08 od WE

Recommended Posts

Witajcie, postanowiłem zamieścić mały poradnik jak szybko i skutecznie naprawić wadliwy hop-up w replice Lugera od WE. Tytułem wstępu chciałbym napisać, iż nasi przyjaciele z Tajwanu niestety pomylili strony i system zamiast podkręcać kulki aby leciały w górę, sprawia iż te z coraz większym impetem wbijają się w ziemię.

 

ccf2013011300000.th.jpg

 

imgp0013e.th.jpg

 

Po rozebraniu repliki i wymontowaniu lufy wraz z komorą rozbieramy całość wykręcając dwie małe śrubki oznaczone numerem 18 i 19; pozostaje nam sama komora. Na odwrotnej stronie widzimy dwa ślady pozostałe po procesie produkcji (mniejszy i większy) zaznaczone na zielono i czerwono. Dokładnie w miejscu oznaczonym na czerwono wywiercamy (najlepiej wytapiamy) otwór wiertłem równym grubości wcześniej wykręconych śrub, a następnie skracamy jedną śrubę tak aby w czasie pracy repliki o nic nie wadziła (jeśli mamy dostęp do części to dobieramy odpowiednią).

 

imgp0012hw.jpg

 

Wszystko składamy w całość, śrubę 18 wkręcamy na swoje miejsce (trzyma wszystko w kupie), a skróconą 19 we wcześniej wykonany przez nas otwór (ostrożnie, tak aby nie uszkodzić gumki) i dokręcając ją stopniowo regulujemy hop siup.

 

P.S Zdjęcie z miejscem w którym mamy umieścić nowy otwór zostało wykonane już po modyfikacji.

 

 

Mam nadzieję, że pomogłem. Wszystkie pytania proszę w komentarzach, ewentualnie na priv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No fajnie że to zamieściłeś.

 

Z początkiem zeszłego roku obrałem taka sama metodę co Ty jednak błąd :icon_confused: w obliczeniach spowodował wywiercenie otworu nie w tym miejscu co potrzeba i musiałem powrócić do stanu pierwotnego.

Jeżeli uda mi się gdzieś kupić komorę powtórzę zabieg.

 

A testowałeś już w terenie jaki zasięg na jakich kulach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie 25 m na 0.20 choć nie ukrywam, że dla mnie najbardziej wspaniałe jest to, że kulki nie wbijają się z impetem w ziemię po przeleceniu 5 m i wreszcie boczniak spełnia swoje zadanie :icon_wink:. Co do komory, to otwór najlepiej jest wykonać dokładnie w miejscu takiego zagłębienia, które zresztą zaznaczyłem na fotce. Znajduje się ono bliżej krawędzi o jakieś 2-3mm dzięki czemu śruba dociska gumkę w najlepszym możliwym miejscu. Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest to, że teraz jeśli chcemy wyregulować hop up wystarczy lekko odsunąć zamek do tyłu, i już możemy imbusem trafić w otwór, dzięki czemu nie trzeba już rozbierać do tego repliki :icon_biggrin:

 

A ten zły otwór wykonałeś za blisko czy za daleko ?

Edited by brod3c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętaj, że otwór nie może być na wysokości tego starego (który jest wykonany moim skromnym zdaniem za blisko), tylko kawałek dalej, tak jak jest w opisie.

 

Czekam na owoce Twojej pracy :icon_wink:

Edited by brod3c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie własnie przypomniałem, że też kiedyś modyfikowałem HU w swoim P08. Oczywiście żeby nie było zbyt łatwo zdecydowałem się tam władować gumkę od AEGa. Dziś postanowiłem podzielić się tym z Wami, więc rozebrałem pistoleta i porobiłem zdjęcia. Krótki opis prac:

 

1. modyfikacja gumki od AEG, polegająca na wycięciu z niej kołnierza oraz wewnęrznego przetłoczenia. Gumka choć po takim zabiegu wygląda jak psu z gardła wyjęta, jest idealnie szczelna i ładnie podkręca.

Aby równo ja uciąć najlepiej nasunąć ją razem z kołnierzem na lufę wewnętrzną, lub na jakiś pręt o podobnej średnicy. Mamy ją wtedy ładnie unieruchomioną i naciągniętą. Wystarczy skalpel lub żyletka, oraz pewna ręka.

 

 

jyqg.jpg

 

 

 

2. modyfikacja lufy wewnętrznej, czyli wyciecie otworu. Płaski pilnik i naprzód! Zmodyfikowana wcześniej gumka powinna idealnie pasować w przewężenie na lufie.

 

 

zd28.jpg

 

3. modyfikacja komory HU, czyli wywiercenie otworu w odpowiednim miejscu. Zdjęcie słabe, chodzi o otwór znajdujący się mniej więcej na środku komory.

 

05p1.jpg

 

Śrubeczka dociskowa na swoim miejscu. Ciężko znaleźć taką krótką, ja wykorzystałem taką od tłumika płomienia z M4.

 

4p4.JPG

 

4. Przeróbka lufy zewnętrznej, polegająca na wycięciu szczeliny, w której schowa się śrubka regulacji HU, podczas ruchu zamka.

 

cwsw.jpg

 

Nie jest to może prosta przeróbka, szczególnie w porównaniu z tą prezentowana wyżej. Największym problemem jest ustawieni gumki i lufu w komorze, jednak caly zabieg zajmuje ok 45 minut, a wynik jest raczej satysfakcjonujący.

Na kulkach 0,25 mój Luger strzela na ok 40m, regulacja HU możliwa jest po zdjęciu zamka i odciągnięciu kolanka.

 

 

P.S. Autora poradnika z góry przepraszam za wcinanie się w temat, jednak nie widzę sensu zakładania drugiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowny Borat. Znalazłem swój wielki instrukcji, ale zdjęcia Nie pokazuj ... Czy możesz pomóc?

Chciałbym wykonać naprawę.

 

Dzięki z Kasper, Danii

 

(google translate ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...