brod3c Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Witajcie, postanowiłem zamieścić mały poradnik jak szybko i skutecznie naprawić wadliwy hop-up w replice Lugera od WE. Tytułem wstępu chciałbym napisać, iż nasi przyjaciele z Tajwanu niestety pomylili strony i system zamiast podkręcać kulki aby leciały w górę, sprawia iż te z coraz większym impetem wbijają się w ziemię. Po rozebraniu repliki i wymontowaniu lufy wraz z komorą rozbieramy całość wykręcając dwie małe śrubki oznaczone numerem 18 i 19; pozostaje nam sama komora. Na odwrotnej stronie widzimy dwa ślady pozostałe po procesie produkcji (mniejszy i większy) zaznaczone na zielono i czerwono. Dokładnie w miejscu oznaczonym na czerwono wywiercamy (najlepiej wytapiamy) otwór wiertłem równym grubości wcześniej wykręconych śrub, a następnie skracamy jedną śrubę tak aby w czasie pracy repliki o nic nie wadziła (jeśli mamy dostęp do części to dobieramy odpowiednią). Wszystko składamy w całość, śrubę 18 wkręcamy na swoje miejsce (trzyma wszystko w kupie), a skróconą 19 we wcześniej wykonany przez nas otwór (ostrożnie, tak aby nie uszkodzić gumki) i dokręcając ją stopniowo regulujemy hop siup. P.S Zdjęcie z miejscem w którym mamy umieścić nowy otwór zostało wykonane już po modyfikacji. Mam nadzieję, że pomogłem. Wszystkie pytania proszę w komentarzach, ewentualnie na priv. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 No fajnie że to zamieściłeś. Z początkiem zeszłego roku obrałem taka sama metodę co Ty jednak błąd :icon_confused: w obliczeniach spowodował wywiercenie otworu nie w tym miejscu co potrzeba i musiałem powrócić do stanu pierwotnego. Jeżeli uda mi się gdzieś kupić komorę powtórzę zabieg. A testowałeś już w terenie jaki zasięg na jakich kulach? Quote Link to post Share on other sites
brod3c Posted January 14, 2013 Author Report Share Posted January 14, 2013 (edited) Spokojnie 25 m na 0.20 choć nie ukrywam, że dla mnie najbardziej wspaniałe jest to, że kulki nie wbijają się z impetem w ziemię po przeleceniu 5 m i wreszcie boczniak spełnia swoje zadanie :icon_wink:. Co do komory, to otwór najlepiej jest wykonać dokładnie w miejscu takiego zagłębienia, które zresztą zaznaczyłem na fotce. Znajduje się ono bliżej krawędzi o jakieś 2-3mm dzięki czemu śruba dociska gumkę w najlepszym możliwym miejscu. Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest to, że teraz jeśli chcemy wyregulować hop up wystarczy lekko odsunąć zamek do tyłu, i już możemy imbusem trafić w otwór, dzięki czemu nie trzeba już rozbierać do tego repliki :icon_biggrin: A ten zły otwór wykonałeś za blisko czy za daleko ? Edited January 14, 2013 by brod3c Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted January 22, 2013 Report Share Posted January 22, 2013 No niby na wysokości tego otworu od dołu (odpowiedzialnego za podkręcanie kulki) Załatwiłem nową ( mało używaną) komorę więc może kolejne podejście będzie udane. Quote Link to post Share on other sites
brod3c Posted January 25, 2013 Author Report Share Posted January 25, 2013 (edited) Pamiętaj, że otwór nie może być na wysokości tego starego (który jest wykonany moim skromnym zdaniem za blisko), tylko kawałek dalej, tak jak jest w opisie. Czekam na owoce Twojej pracy :icon_wink: Edited January 25, 2013 by brod3c Quote Link to post Share on other sites
Borax Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 Tak sobie własnie przypomniałem, że też kiedyś modyfikowałem HU w swoim P08. Oczywiście żeby nie było zbyt łatwo zdecydowałem się tam władować gumkę od AEGa. Dziś postanowiłem podzielić się tym z Wami, więc rozebrałem pistoleta i porobiłem zdjęcia. Krótki opis prac: 1. modyfikacja gumki od AEG, polegająca na wycięciu z niej kołnierza oraz wewnęrznego przetłoczenia. Gumka choć po takim zabiegu wygląda jak psu z gardła wyjęta, jest idealnie szczelna i ładnie podkręca. Aby równo ja uciąć najlepiej nasunąć ją razem z kołnierzem na lufę wewnętrzną, lub na jakiś pręt o podobnej średnicy. Mamy ją wtedy ładnie unieruchomioną i naciągniętą. Wystarczy skalpel lub żyletka, oraz pewna ręka. 2. modyfikacja lufy wewnętrznej, czyli wyciecie otworu. Płaski pilnik i naprzód! Zmodyfikowana wcześniej gumka powinna idealnie pasować w przewężenie na lufie. 3. modyfikacja komory HU, czyli wywiercenie otworu w odpowiednim miejscu. Zdjęcie słabe, chodzi o otwór znajdujący się mniej więcej na środku komory. Śrubeczka dociskowa na swoim miejscu. Ciężko znaleźć taką krótką, ja wykorzystałem taką od tłumika płomienia z M4. 4. Przeróbka lufy zewnętrznej, polegająca na wycięciu szczeliny, w której schowa się śrubka regulacji HU, podczas ruchu zamka. Nie jest to może prosta przeróbka, szczególnie w porównaniu z tą prezentowana wyżej. Największym problemem jest ustawieni gumki i lufu w komorze, jednak caly zabieg zajmuje ok 45 minut, a wynik jest raczej satysfakcjonujący. Na kulkach 0,25 mój Luger strzela na ok 40m, regulacja HU możliwa jest po zdjęciu zamka i odciągnięciu kolanka. P.S. Autora poradnika z góry przepraszam za wcinanie się w temat, jednak nie widzę sensu zakładania drugiego. Quote Link to post Share on other sites
kmthorup Posted September 14, 2014 Report Share Posted September 14, 2014 Szanowny Borat. Znalazłem swój wielki instrukcji, ale zdjęcia Nie pokazuj ... Czy możesz pomóc? Chciałbym wykonać naprawę. Dzięki z Kasper, Danii (google translate ;-) Quote Link to post Share on other sites
brod3c Posted September 14, 2014 Author Report Share Posted September 14, 2014 Koledze chyba chodzi o to, że zdjęcia się nie wyświetlają w poradniku borax-a :icon_razz2: Quote Link to post Share on other sites
kmthorup Posted September 14, 2014 Report Share Posted September 14, 2014 Koledze chyba chodzi o to, że zdjęcia się nie wyświetlają w poradniku borax-a :icon_razz2: precyzyjnie ;-) Quote Link to post Share on other sites
kmthorup Posted September 14, 2014 Report Share Posted September 14, 2014 Sorry - BORAX:-) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.