finZUU Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Dziś po krótkim odpoczynku mojej cymki postanowiłem troszkę rozruszać zębatki, więc załadowałem kulki do maga, podłączyłem akumulator i zacząłem strzelać. Dodam, iż strzelałem na standardowym NiMH z zestawu, który ma tendencje do tego, iż po jego włożeniu w kolbę trzeba mocno zaginać kable, aby wszystko się zmieściło. Strzelam jakieś ~50 kulek i nagle cisza. Mimo,iż trzymam spust nie ma żadnej reakcji. Chwilowo myślałem, że styk się poluzował, zapchała się lufa lub może batka padła ale nie - wszystko tak jak należy. Od razu przyszedł mi na myśl problem z bezpiecznikiem - otworzyłem go, i był totalnie rozgrzany, jak i cała bateria oraz kable. Nie wiedziałem co o tym sądzić. Wbiłem szybciutko na forum i przeczytałem, żeby spróbować wyjąć bezpiecznik - nic z tego. Tak więc Panowie/Panie jakieś propozycję ? Dodam, iż mam w sąsiedztwie elektryka, więc w razie potrzeby mogę mu oddać cymkę do sprawdzenia pod względem elektrycznym, ale to w ostateczności. Quote Link to post Share on other sites
Yaramo Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Sprawdzałeś też styki w chwycie pistoletowym ? Quote Link to post Share on other sites
finZUU Posted January 14, 2013 Author Report Share Posted January 14, 2013 (edited) Jeżeli chodzi o rozkręcanie rękojeści*, to póki co nic w tym celu nie robiłem. EDIT. Machnąłem się, nie chodziło mi o kolbę, tylko rękojeść :P Edited January 14, 2013 by finZUU Quote Link to post Share on other sites
SnajperSWD Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Wyjmij GB, odłącz silnik i sprawdź czy: -czy wszystko jest podłączone -silnik się kręci -czy kable się grzeją -czy nie ma nigdzie przebicia/przełamania itp kabli Quote Link to post Share on other sites
finZUU Posted January 14, 2013 Author Report Share Posted January 14, 2013 @UP Co do tego zabiegu, to jak jest szansa, że stracę ów gwarancje ? Dodam, iż kable się cholernie grzeją, kabel idący przez kolbę do batki jest w jednym miejscu lekko obtarty, a kiedy wciskam spust to cisza - silnik się nie kręci, ale prąd ewidentnie płynie, skoro kable się grzeją. Quote Link to post Share on other sites
Kantek Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Podepnij omomierz w wtyczkę w karabinie. Jeżeli masz zwarcie natychmiast wskaże jakiś wynik. Jeżeli nie masz - dopiero po naciśnięciu spustu powinien wskazać około 0.8ohma. Opis jak to zrobić jest na wmasgu z w dziale z artykułami. Quote Link to post Share on other sites
Luminofor Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 (edited) Zobacz czy styki z silnika się nie zsunęły, tak jak mówił jeden z moich poprzedników, wyjmij gb i zobacz czy z kablami wszystko w porządku. Silnik w ogóle nie pracuje, czy nie potrafi sprężyny naciągnąć? Edited January 14, 2013 by Luminofor Quote Link to post Share on other sites
SnajperSWD Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Wystarczy że wyjmiesz GB odkręcisz silnik (2 śrubki) sprawdzisz czy kable są podłączone i naciśniesz spust. Jeśli zadziała to szukamy dalej problemu. Quote Link to post Share on other sites
finZUU Posted January 15, 2013 Author Report Share Posted January 15, 2013 Dzięki za odpowiedzi. Z tym omomierzem to udam się znajomego, jednak na początku chcę wykluczyć wadę styków. Rozkręciłem obudwę itp. jednak zatrzymałem się na ostatniej rzeczy - nie mogę za Chiny wyciągnąć GB z plastikowej obudowy. Tak jakby coś go blokowało. Robię dokładnie tak jak tutaj jest opisane - http://www.1stmountainsquad.fora.pl/techniczne,41/rozkladanie-cm-028,150.html. Quote Link to post Share on other sites
SnajperSWD Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Jeśli odkręciłeś chwyt pistoletowy, i komorę hu to jeszcze selektor może go trzymać i te zębatki wewnątrz selektora. Spróbuj go lekko rozciągnąć. Ale najpierw odkręć silnik i sprawdź czy działa jak naciskasz spust. Quote Link to post Share on other sites
finZUU Posted January 15, 2013 Author Report Share Posted January 15, 2013 Ale sprawdzając czy działa, mam podłączyć baterie i wcisnąć spust, tak ? Quote Link to post Share on other sites
finZUU Posted January 15, 2013 Author Report Share Posted January 15, 2013 @EDIT Problem rozwiązany. Nawet nie musiałem w całości wyjmować GB, gdyż w silniku jeden styk nie spinał w odstępach paru milimetrów :) W każdym razie co ważne wszystko działa, a Wam dziękuje serdecznie za pomoc! :) Temat do zamknięcia. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.