Holman Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Po tym jak pekl mi "wzmocniony" GB CA stanalem przed wymiana GB. Poniewaz Systema byla nieosiagalna zarowno w PL jak i za granica pomyslalem ze sprobuje GB G&P. Rzuce pare info o tym GB bo z tego co wiem pojawil sie u nas dopiero niedawno i moze komus takie info sie przydadza przy zakupie lub wymianie. No wiec leza przede mna 2 nowe GB: CA i G&P (obydwa z MG, 149 kazdy) i mam szanse porownania. Musze przyznac ze G&P jest juz na 1 rzut oka solidniej wykonany. W kilki miejscach (takze newralgicznych dla obciazen np. z przodu) ma zauwazalnie grubsze scianki - 0,5 mm ale zawsze. Jest tez calkiem niezle spasowany i dobrze sie go sklada. Sruby na imbusy, IMHO mozna je mocniej skrecic niz normalne krzyzaki, ale to juz bardzo indywidualne jest raczej. Musze tylko przestrzec posiadaczy alumniowego tloka Systemy - nie bedzie w nim chodzil...az sie delikatnie nie spiluje zewnetrznych porowadnic tloka. Po tym zabiegu i odpowiednim dosmarowaniu tloka jest juz malina. Tloki poliweglanowe chodza bez zadnego problemu. To na razie tyle. Jak bede mial jeszcze uwagi to dopisze. Szczegolnie to ile wytrzymal w konfrontacji z moja 210 PDI ;) (cala reszta systema, zestaw bore up, zebatki super torque up itp) Quote Link to post Share on other sites
Senior TCS Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Witam. Też mnie bardzo interesuje jak ten gear made by gp wypadnie w uzyciu.Mój niby wzmocniony gear ca sypie się jak choinka na trzech króli już przy 150pdi(docelowo planuję 190pdi) i tylko czekam na koniec jego agonii.W sumie ten gear gp jest całkiem ciekawą(czyt. tanią) alternatywą-pytanie: jak wyjdzie w praniu.Zatem Towarzyszu Holmanie-do dzieła i dla dobra społecznośći asg zmłóć gp swoj 210-tką i opisz rzeczowo co i jak. Pozdro Quote Link to post Share on other sites
izi Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Na 170PDI(Franko) chodzi juz dosc dlugo i sprawuje sie swietnie :) Teraz mam go rowniez w swojej zabawce i jak narazie(pierwsze wrazenie, montaz) daje mu duzy + :) Quote Link to post Share on other sites
b7ade Posted May 27, 2005 Report Share Posted May 27, 2005 ja za jakies 2 tygodnie bede mial gearbox GP z lozyskami kulkowymi 7mm. sprowadzany z HK wychodzi ok 300 zl. czy to ze jest 2 razy drozszy(ale za to sa dodatkowo lozyska) jest warty zeby go kupic? nie wiem bede go mial to ocenie. w kazdym badz razie moj oryginalny gearbox TMa przy 170% pdi wytrzymal jakies 2000 strzalow i pojawily sie na niem peknieca. Quote Link to post Share on other sites
Senior TCS Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 Witam ponownie. Właśnie na mój skromny warsztacik trafił wprost z mg omawiany gb. To że solidnie wykonany(solidniej niż mój trzaśnięty ca) potwierdzam,wszystko pasuje jak babcia kazali....no prawie wszystko.Problem mam z tym gearem taki,że łożyska ślizgowe 6mm made by Hurricane za Chiny ludowe nie chcą wleżć w swoje miejsca(znaczy się dwa wlazły przy dużym nakłądzie sił,ale reszta nie).Myśląc,że to kiepsko wymiarowe łożyska chciałem przerzucić te classicowe ze starego gb i nie stety efekt ten sam,nie chcą wleżć. Zatem pytanie do was czy spotkaliście się już z tym problemem i jak sobie z nim poradzić,może rozwiercić co nieco gniazda łożysk w gb? Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted June 9, 2005 Author Report Share Posted June 9, 2005 Witam ponownie.Właśnie na mój skromny warsztacik trafił wprost z mg omawiany gb. To że solidnie wykonany(solidniej niż mój trzaśnięty ca) potwierdzam,wszystko pasuje jak babcia kazali....no prawie wszystko.Problem mam z tym gearem taki,że łożyska ślizgowe 6mm made by Hurricane za Chiny ludowe nie chcą wleżć w swoje miejsca(znaczy się dwa wlazły przy dużym nakłądzie sił,ale reszta nie).Myśląc,że to kiepsko wymiarowe łożyska chciałem przerzucić te classicowe ze starego gb i nie stety efekt ten sam,nie chcą wleżć. Zatem pytanie do was czy spotkaliście się już z tym problemem i jak sobie z nim poradzić,może rozwiercić co nieco gniazda łożysk w gb? Tak spotkaliscie sie, mialem to samo bo musialem wsadzic 2 slizgowe CA, (kulkowe wchodza bez problemu jakos). Tylko nic nie rozwiercaj bo spieprzysz GB i lozyszka beda luzno latac co sie moze zle skonczyc pozniej. Wez maly okragly pilniczek i troche pojezdz wokol otworu. U mnie starczylo 30 sek takiego dzialania i lozyska ladnie weszly na mocniejszy wcisk, a rownoczesnie sztywno siedza w GB. U mnie na razie po ok 1000 kulencji GB daje rade jak najbardziej :) Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted June 24, 2005 Author Report Share Posted June 24, 2005 Hehhehe juz mi ten GB G&P pekl, po max 3000 kulek ;) I co ciekawe pekl z przodu ponizej tloka przy skrecaniu, ale to oczywiste ze musial byc nadwyrezony. Na razie na PDI 190 testuje nowe wydanie wzmocnionego GB CA - jak glosi legenda ludowa zrobiony jest z innego stopu. Zobaczymy co z tego zawodnika bedzie ;) Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted September 13, 2005 Report Share Posted September 13, 2005 wczoraj rozłożyłem GB CA i znalazłem pęknięcie - jeszcze jest w jednym kawałku ale to tylko kwestia czasu (na 190PDI niedługiego czasu) - pęknięcie dokładnie w tym miejscu co u Holmana i Grishnaka i pewnie w większości przypadków czyli na przodzie w miejscu oparcia tłoka. Moje pytanie jest krótkie - CO KUPIĆ - musze kupić w Polsce bo nie zdążę ściągnąć przed Modlinem, G&P raczej odpada, ale zastanawiam się czy brać CA na 6mm czy CA 7mm z łożyskami (drogie jak cholera) - nie wiem czy ma to sens- czy jest dość pewne, Grisznakowi poleciał w SPC na stocku. Proszę o szybkie rady - może zdążę coś kupić (i włożyć) na sobotę :wink: Quote Link to post Share on other sites
izi Posted September 13, 2005 Report Share Posted September 13, 2005 G&P.Tylko :) Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted September 13, 2005 Author Report Share Posted September 13, 2005 Mnie G&P 6mm pekl w rekach podczas skrecania. Moze to jednostkowy przypadek ale jednak hehe A ja sobie chyba prewencyjnie zamowie Hurricane 7mm z WGC w ramach testow :) Quote Link to post Share on other sites
JuzekK Posted September 13, 2005 Report Share Posted September 13, 2005 ja mam hurricanea 7mm do ak i powiem tyle nie najlepiej skladaja sie polowki :) w efekcie wzialem lozyska i uzywam stockowego marui , ktory nomen omen doskonale sobie radzi juz od X0000 kulek (no ale to w koncu v3 tzn "inna bajka" :>). Pisze bo zachodzi obawa ze v2 hurricanea moze miec podobna "jakosc" :) Quote Link to post Share on other sites
Black Posted September 13, 2005 Report Share Posted September 13, 2005 A propos tych wzmocnionych szkieletow GB z CA - praktycznie wzmocniony to ten 7 mm za ponad 300 zl na MG. 6 mm za 140 z okladem pekl mi podczas strzelan w zimie (grubo ponizej 0 st.C) po 3 miesiacach intensywnego uzytkowania ( na sprezynie 300% CA). Od ponad pol roku uzywam 7 mm CA, wlasnie go rozkrecilem przed wymiana dyszy (pekla po zablokowaniu sie kulek 0,36 Straight w lufie 6,03) - ani sladu jakiegokolwiek zuzycia szkieletu (poza duza iloscia brudu :-) ). Post moze troche OT, ale odnosi sie do wczesniejszych o tzw wzmocnionych szkieletach GB z CA za 140 zl. Quote Link to post Share on other sites
izi Posted September 13, 2005 Report Share Posted September 13, 2005 7mm CA też pięknie pękają ;) Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted September 13, 2005 Author Report Share Posted September 13, 2005 Po moich doswiadczeniach powiem tak: Wszystkie GB kiedys pekaja a najszybciej te "wzmocnione" :) Tak wiec jak ktos ma upgrade to nie ma sie co ludzic do poznej starosci uda mu sie jechac na tym samym GB. Upgrade, a szczegolnie te klasy BMW = bedziesz mial wydatki (predzej czy pozniej). Regul nie ma. Po prostu cos za cos. Ostatnio u kumpla wymienilem ladnie pekniety roczny (uzywany prawie co tydzien i w zimie tez) GB 7mm CA z M15 SPC a nieduzo wczesniej polecial taki sam GB z kupionego w tym samym czasie "blizniaczego" SPC. Obydwa na stockowych sprezynach CA (CA 130%) A jak tak neon piszesz o tym GB Huragana to pierdziele go i wezme sobie jakas inna zapasowkie ;) Quote Link to post Share on other sites
dzikki Posted September 13, 2005 Report Share Posted September 13, 2005 Nie wiem Holman. Ja swojego CA na 7mm mam od ponad roku i wciąż bez problemu. Quote Link to post Share on other sites
JuzekK Posted September 13, 2005 Report Share Posted September 13, 2005 wniosek jeden , uzywaj stocka marui, i giwer ktore uzywaja gboxa v3 (haha kolejny argument przeciw Mkom ) :) powtarzam moj smiga juz ponad 15000 na m120 , auto , single przeroznie bywaly problemy z hopupem na poczatku (taka bezpieczna liczba , mysle ze duzo wiecej). Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted September 13, 2005 Author Report Share Posted September 13, 2005 Nie wiem Holman. Ja swojego CA na 7mm mam od ponad roku i wciąż bez problemu. To akurat nie jest zaden dowod a jednostkowy przypadek. Jednemu sie GB CA nie sypie przy 270 PDI /300 PDI (chocby Kozi) a innym w stockowym M15 SPC GB 7 mm peka od 130% CA. To jest loteria ktora zalezy od ilosci wystrzelonych kulek, warunkow uzytkowania (temperatury) itp. Quote Link to post Share on other sites
dzikki Posted September 13, 2005 Report Share Posted September 13, 2005 Hol ja nie chce wysnuwać teorii z palca, ale jak dla mnie to są dalej zabawki. I tak jak każde zabawki jedną zrobi się porządnie a druga z formy kaprawa wyjdzie. Pamiętam jak tłoki czerwone Systemy były niesamowite, wszystkim śmigały jak złoto i nikt nie narzekał. Teraz co drugi tłok czerwony traci pierwszy ząb po dość krótkim czasie. Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted September 14, 2005 Report Share Posted September 14, 2005 Póki te zabawki chinole tłuka a nie niemcy cz szwajcarzy do zawsze będzie loteria - wziałem CA za 140 i zobaczymy ile pójdzie - poprzedni CA wytrzymał ok 12000 kulek na 150PDI i ciężkim palcu - tyle mi wystarczy Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted September 14, 2005 Report Share Posted September 14, 2005 Hehe, a mój CA (czarny) wytrzymał jakieś 15 tys. na stocku i 20 tys. na PDI150% i strzela dalej. Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted September 14, 2005 Author Report Share Posted September 14, 2005 No wlasnie i tu wracamy do nierozwiazanej jesli dobrze pamietam sprawy rodem z Archiwum X: czy czarny jest lepszy od srebrnego czy moze odwrotnie ? :) Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted September 14, 2005 Report Share Posted September 14, 2005 a wie ktoś czym się różni GB Systemy do M16A1/VN/XM/MP5/G3 a ten do M16A2 / M4 - o ile wiem to wszędzie jest GB v.2 więc co to za rozróżnienie??? - oba są dostępne na redwolfie - ostatnie dwa w dziale z GB (nie moge zrobić linka ) Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted September 14, 2005 Report Share Posted September 14, 2005 Holman : oczywiście żaden nie jest lepszy od żadnego, chciałem się tylko podroczyć :). Nikt nie robił na ten temat żadnych poważnych badań i nic nie wiadomo, więc jest to kompletnie wszystko jedno. Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted September 14, 2005 Author Report Share Posted September 14, 2005 Ale ja mysle ze ta dodatkowa warstwa czarnej chinskiej emalii moze je dodatkowo usztywniac ;) hehehehe @stiff: nikt nie wie ;) nie nudz juz tylko napisz do czerwonego wilka i zapytaj :) Quote Link to post Share on other sites
tompp1 Posted November 30, 2005 Report Share Posted November 30, 2005 Witam, sorki za odgrzewanie tematu ale mam problem: Właśnie zauważyłem pęknięcie na moim GB w stokowym M15 SPC i chciałbym spytać, który z dostępnych w Polsce GB jest najwytrzymalszy (planuje niedługo mały upgrade) Może miał ktoś styczność z tym wynalazkiem http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=297 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.