Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"AEG" Gearbox G&P ver 2 6 mm


Recommended Posts

Po tym jak pekl mi "wzmocniony" GB CA stanalem przed wymiana GB. Poniewaz Systema byla nieosiagalna zarowno w PL jak i za granica pomyslalem ze sprobuje GB G&P.

 

Rzuce pare info o tym GB bo z tego co wiem pojawil sie u nas dopiero niedawno i moze komus takie info sie przydadza przy zakupie lub wymianie.

 

No wiec leza przede mna 2 nowe GB: CA i G&P (obydwa z MG, 149 kazdy) i mam szanse porownania. Musze przyznac ze G&P jest juz na 1 rzut oka solidniej wykonany. W kilki miejscach (takze newralgicznych dla obciazen np. z przodu) ma zauwazalnie grubsze scianki - 0,5 mm ale zawsze. Jest tez calkiem niezle spasowany i dobrze sie go sklada. Sruby na imbusy, IMHO mozna je mocniej skrecic niz normalne krzyzaki, ale to juz bardzo indywidualne jest raczej.

 

Musze tylko przestrzec posiadaczy alumniowego tloka Systemy - nie bedzie w nim chodzil...az sie delikatnie nie spiluje zewnetrznych porowadnic tloka. Po tym zabiegu i odpowiednim dosmarowaniu tloka jest juz malina. Tloki poliweglanowe chodza bez zadnego problemu.

 

To na razie tyle. Jak bede mial jeszcze uwagi to dopisze. Szczegolnie to ile wytrzymal w konfrontacji z moja 210 PDI ;) (cala reszta systema, zestaw bore up, zebatki super torque up itp)

Link to post
Share on other sites

Witam.

Też mnie bardzo interesuje jak ten gear made by gp wypadnie w uzyciu.Mój

niby wzmocniony gear ca sypie się jak choinka na trzech króli już przy 150pdi(docelowo planuję 190pdi) i tylko czekam na koniec jego agonii.W sumie ten gear gp jest całkiem ciekawą(czyt. tanią) alternatywą-pytanie: jak wyjdzie w praniu.Zatem Towarzyszu Holmanie-do dzieła i dla dobra społecznośći asg zmłóć gp swoj 210-tką i opisz rzeczowo co i jak.

Pozdro

Link to post
Share on other sites

ja za jakies 2 tygodnie bede mial gearbox GP z lozyskami kulkowymi 7mm. sprowadzany z HK wychodzi ok 300 zl. czy to ze jest 2 razy drozszy(ale za to sa dodatkowo lozyska) jest warty zeby go kupic? nie wiem bede go mial to ocenie. w kazdym badz razie moj oryginalny gearbox TMa przy 170% pdi wytrzymal jakies 2000 strzalow i pojawily sie na niem peknieca.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam ponownie.

Właśnie na mój skromny warsztacik trafił wprost z mg omawiany gb. To że solidnie wykonany(solidniej niż mój trzaśnięty ca) potwierdzam,wszystko pasuje jak babcia kazali....no prawie wszystko.Problem mam z tym gearem taki,że łożyska ślizgowe 6mm made by Hurricane za Chiny ludowe nie chcą wleżć w swoje miejsca(znaczy się dwa wlazły przy dużym nakłądzie sił,ale reszta nie).Myśląc,że to kiepsko wymiarowe łożyska chciałem przerzucić te classicowe ze starego gb i nie stety efekt ten sam,nie chcą wleżć.

Zatem pytanie do was czy spotkaliście się już z tym problemem i jak sobie z nim poradzić,może rozwiercić co nieco gniazda łożysk w gb?

Link to post
Share on other sites
Witam ponownie.

Właśnie na mój skromny warsztacik trafił wprost z mg omawiany gb. To że solidnie wykonany(solidniej niż mój trzaśnięty ca) potwierdzam,wszystko pasuje jak babcia kazali....no prawie wszystko.Problem mam z tym gearem taki,że łożyska ślizgowe 6mm made by Hurricane za Chiny ludowe nie chcą wleżć w swoje miejsca(znaczy się dwa wlazły przy dużym nakłądzie sił,ale reszta nie).Myśląc,że to kiepsko wymiarowe łożyska chciałem przerzucić te classicowe ze starego gb i nie stety efekt ten sam,nie chcą wleżć.

Zatem pytanie do was czy spotkaliście się już z tym problemem i jak sobie z nim poradzić,może rozwiercić co nieco gniazda łożysk w gb?

Tak spotkaliscie sie, mialem to samo bo musialem wsadzic 2 slizgowe CA, (kulkowe wchodza bez problemu jakos). Tylko nic nie rozwiercaj bo spieprzysz GB i lozyszka beda luzno latac co sie moze zle skonczyc pozniej. Wez maly okragly pilniczek i troche pojezdz wokol otworu. U mnie starczylo 30 sek takiego dzialania i lozyska ladnie weszly na mocniejszy wcisk, a rownoczesnie sztywno siedza w GB.

 

U mnie na razie po ok 1000 kulencji GB daje rade jak najbardziej :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Hehhehe juz mi ten GB G&P pekl, po max 3000 kulek ;) I co ciekawe pekl z przodu ponizej tloka przy skrecaniu, ale to oczywiste ze musial byc nadwyrezony.

 

Na razie na PDI 190 testuje nowe wydanie wzmocnionego GB CA - jak glosi legenda ludowa zrobiony jest z innego stopu. Zobaczymy co z tego zawodnika bedzie ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

wczoraj rozłożyłem GB CA i znalazłem pęknięcie - jeszcze jest w jednym kawałku ale to tylko kwestia czasu (na 190PDI niedługiego czasu) - pęknięcie dokładnie w tym miejscu co u Holmana i Grishnaka i pewnie w większości przypadków czyli na przodzie w miejscu oparcia tłoka.

 

Moje pytanie jest krótkie - CO KUPIĆ - musze kupić w Polsce bo nie zdążę ściągnąć przed Modlinem, G&P raczej odpada, ale zastanawiam się czy brać CA na 6mm czy CA 7mm z łożyskami (drogie jak cholera) - nie wiem czy ma to sens- czy jest dość pewne, Grisznakowi poleciał w SPC na stocku. Proszę o szybkie rady - może zdążę coś kupić (i włożyć) na sobotę :wink:

Link to post
Share on other sites

ja mam hurricanea 7mm do ak i powiem tyle nie najlepiej skladaja sie polowki :) w efekcie wzialem lozyska i uzywam stockowego marui , ktory nomen omen doskonale sobie radzi juz od X0000 kulek (no ale to w koncu v3 tzn "inna bajka" :>). Pisze bo zachodzi obawa ze v2 hurricanea moze miec podobna "jakosc" :)

Link to post
Share on other sites

A propos tych wzmocnionych szkieletow GB z CA - praktycznie wzmocniony to ten 7 mm za ponad 300 zl na MG. 6 mm za 140 z okladem pekl mi podczas strzelan w zimie (grubo ponizej 0 st.C) po 3 miesiacach intensywnego uzytkowania ( na sprezynie 300% CA). Od ponad pol roku uzywam 7 mm CA, wlasnie go rozkrecilem przed wymiana dyszy (pekla po zablokowaniu sie kulek 0,36 Straight w lufie 6,03) - ani sladu jakiegokolwiek zuzycia szkieletu (poza duza iloscia brudu :-) ).

Post moze troche OT, ale odnosi sie do wczesniejszych o tzw wzmocnionych szkieletach GB z CA za 140 zl.

Link to post
Share on other sites

Po moich doswiadczeniach powiem tak:

Wszystkie GB kiedys pekaja a najszybciej te "wzmocnione" :) Tak wiec jak ktos ma upgrade to nie ma sie co ludzic do poznej starosci uda mu sie jechac na tym samym GB. Upgrade, a szczegolnie te klasy BMW = bedziesz mial wydatki (predzej czy pozniej). Regul nie ma. Po prostu cos za cos.

 

Ostatnio u kumpla wymienilem ladnie pekniety roczny (uzywany prawie co tydzien i w zimie tez) GB 7mm CA z M15 SPC a nieduzo wczesniej polecial taki sam GB z kupionego w tym samym czasie "blizniaczego" SPC. Obydwa na stockowych sprezynach CA (CA 130%)

 

A jak tak neon piszesz o tym GB Huragana to pierdziele go i wezme sobie jakas inna zapasowkie ;)

Link to post
Share on other sites
Nie wiem Holman. Ja swojego CA na 7mm mam od ponad roku i wciąż bez problemu.

To akurat nie jest zaden dowod a jednostkowy przypadek. Jednemu sie GB CA nie sypie przy 270 PDI /300 PDI (chocby Kozi) a innym w stockowym M15 SPC GB 7 mm peka od 130% CA. To jest loteria ktora zalezy od ilosci wystrzelonych kulek, warunkow uzytkowania (temperatury) itp.

Link to post
Share on other sites

Hol ja nie chce wysnuwać teorii z palca, ale jak dla mnie to są dalej zabawki. I tak jak każde zabawki jedną zrobi się porządnie a druga z formy kaprawa wyjdzie. Pamiętam jak tłoki czerwone Systemy były niesamowite, wszystkim śmigały jak złoto i nikt nie narzekał. Teraz co drugi tłok czerwony traci pierwszy ząb po dość krótkim czasie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...