Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

grzejacy sie silnik.


Recommended Posts

Witam. Zakupilem baterie lipo 11.1v i strasznie grzeje mi sie silnik, kable sie nie grzeja. Mozna powiedziec ze mam ogrzewanie chwytu pistoletowego(dobre na zime ale w koncu mamy "wiosne";) po okolo 100 bbs gdy wyjalem silnik malo sie nie oparzylem. Moze byc tak ze silnik nie wykorzystuje potencjalu bateri i nadmiar energi zamienia na cieplo??

 

Ps.silnik jest stokowy a replika to mp5

Link to post
Share on other sites

Jeśli silnik jest ferrytowy, to jego sprawność to jakieś 70-75% zatem reszta zamieniana jest na ciepło. Kupiłeś większą baterię i teraz przez cały układ przepływa większy prąd. Większy prąd= więcej ciepła, więc teoretycznie jest to "normalny" objaw.

Mimo wszystko sprawdź, czy nie ma zwarcia. Często zdarza się ,że zębatka silnika przeciera kabel w GB.

Sprawdź czy jest zwarcie między "+" a szkieletem , "-" a szkieletem i tak samo przy wciśniętym spuście (bez podpiętej baterii !)

Link to post
Share on other sites

Kable nie sa przetarte. Sa nowe(1,5m) wtyczka t. Myslicie ze zmiana silnika na jakiegos hi speeda pomoze?

Na neodymkach jest sprawnośc 90% = mniej ciepła :D Weź go miedzią jakoś otocz - będzie działało jak radiator. Jeszcze do tego jakiś mały wiatraczek =

CoolerMaster wentylator do obudowy Mega Flow 200mm LED czerwony n.p

 

Link to post
Share on other sites

Widze, ze co jeden to lepsze pomysly. Zmiana baterii raczej nie wchodzi w gre poniewaz zalezy mi na sporym rofie.

myśle że wchodzi w grę opcja przerzucenie się n.p na dwa lipo 7,4 i dwa silniki = profit.

---

Serio to wez od kolegi pożycz jakis lepszy silnik na neodymach i sprawdz czy tez sie grzeje.

Edited by Hypre
Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to każdy silnik będzie ci się grzał przy takiej konfiguracji a przy dłuższym użytkowaniu po prostu ci się spali, przede wszystkim dlatego że pracuje pod zbyt małym obciążeniem, zakładam że masz tam ok m120, a dodatkowo brak 3 zębów sprawia że przez dużą część cyklu pracuje bez obciążenia. Z ciekawości możesz wyjąć silnik i nim ZAKRĘCIĆ, tzn dosłownie na ułamek sekundy podpiąć pod baterię. Zobaczysz że zacznie śmierdzieć spalenizną a iskry będą leciały jak szalone.

 

 

Ps.

"Widze, ze co jeden to lepsze pomysly"

Jak nie podobają ci się uzasadnione porady kolegów, oczywiście poza żartem hypre, które mogą rozwiązać TWÓJ problem to nie zadawaj pytań i radź sobie sam.

Edited by Chrupak
Link to post
Share on other sites

Czym mniejsze obciążenie, tym lepiej dla silnika. Jakoś ja swój katowałem bez obciążenia, czyli po wyjęciu z chwytu i ani iskier ani smrodu nie było. Przede wszystkim trzeba dobierać baterie w sposób rozsądny. Jak się chce wyższego RoFa, to wskazane jest wymieniać przy okazji i silnik na tuningowy, jeżeli takim nie jest.

 

@maly46 opisz wygląd silnika, przede wszystkim kolory i nalepki.

Edited by SirHawk
Link to post
Share on other sites

" Jakoś ja swój katowałem bez obciążenia, czyli po wyjęciu z chwytu i ani iskier ani smrodu nie było."

Tak, i na pewno tak samo jak kolega sprawdzałeś to na silniku niewiadomego pochodzenia i baterii lipo 11.1V, to co opisałem działo się na stockowym silniku cymy wyciągniętym z aksu i na baterii 9.9 li-fe. miałem ten sam problem, w tej konfiguracji + zębatki 100:200 i spring ok 120, silnik niemiłosiernie sie grzał zmieniłem na zębatki 13:1 i śmiga bez jakichkolwiek problemów.

 

"Mniejszy opór = mniejsze grzanie"

mniejszy opór = większy przepływ prądu, w tej sytuacji silnik nie grzeje się z przeciążenia tylko z powodu zbyt dużego prądu jaki przez niego przepływa

Link to post
Share on other sites

Wyczyść komutator, ewentualnie wymień silnik na inny, z wyższej półki.

 

Przy takiej lipolce musi gdzieś się energia wydzielać. A że silnik jej nie zużywa to się grzeje. Pewnie masz 20-25C w tej lipolce.

 

Ja na Twoim miejscu wymieniłbym kable (o ile już nie masz) na niskooporowe, ew. modelarskie żeby miały przekrój z 2mm. Do tego jakiś sensowny silnik i będzie OK.

 

Ale jak wyżej pisałem, może być usyfiony silnik w środku, stąd ta temperatura. Ale, nawet po czyszczeniu będzie ciepły, bo tego nie unikniesz, tylko wolniej będzie się nagrzewał.

 

Rozkręć i wyczyść silnik, reasumując.

Link to post
Share on other sites

" Jakoś ja swój katowałem bez obciążenia, czyli po wyjęciu z chwytu i ani iskier ani smrodu nie było."

Tak, i na pewno tak samo jak kolega sprawdzałeś to na silniku niewiadomego pochodzenia i baterii lipo 11.1V, to co opisałem działo się na stockowym silniku cymy wyciągniętym z aksu i na baterii 9.9 li-fe. miałem ten sam problem, w tej konfiguracji + zębatki 100:200 i spring ok 120, silnik niemiłosiernie sie grzał zmieniłem na zębatki 13:1 i śmiga bez jakichkolwiek problemów.

 

"Mniejszy opór = mniejsze grzanie"

mniejszy opór = większy przepływ prądu, w tej sytuacji silnik nie grzeje się z przeciążenia tylko z powodu zbyt dużego prądu jaki przez niego przepływa

Pozdro za niewyłapanie słowa: serio , znaczacego ze wczesniejszy tekst to byl troll.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...