Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Bitwa "Krwawy dzień" (ang. Bloody day)


Recommended Posts

.Fabuła:

13 maja 2013 Aglamecyjska Wojna Domowa

Bojówka fanatyków religijnych WARA ("Wyzwoleńcza Armia Republiki Aglamecji) pod przywództwem grupy żądnych władzy i pieniędzy ludzi powstaje przeciwko Rządowi Aglamecji pod pretekstem "pozbycia się zagranicznych najeźdźców" i "służalczych psów obcych mocarstw". Są okrutni wobec każdego kto im się przeciwstawi. Nie biorą jeńców. Jednak dzięki fanatyzmowi religijnemu oraz wymyślnych hasłach a nieraz przemocy zdobywają coraz więcej zwolenników. Rząd Aglamecji mając słabą i małą armie zmuszony jest prosić wschód, zachód, ogólnie kogo się da o pomoc. W ten sposób powstaje Zjednoczona Armia Koalicji(ZAK)( x armi połączone w jedną). Konflikt zaostrza się. Coraz więcej żołnierzy Armii Aglomecji dezerteruje i przyłącza się do WARA. Coraz więcej ofiar po stronie Koalicji. Zostaje użyta broń chemiczna... Pojawia się jednak szansa na zakończenie wojny. Odział Zjednoczonych Sił Specjalnych(ZSS) po szturmie na dom człowieka podejrzanego o hackowanie danych ZAK odkrywają informacje dotyczące min. czołowych osób organizacji WARA.... Nie wszystko idzie jednak po myśli... W trakcie powrotu do bazy zostaje zestrzelony śmigłowiec ZSS. Hacker najpewniej zdążył powiadomić WARA o nalocie na swój dom... lub zrobił to ktoś inny. Teraz oddział ZSS znajdując się na nieznanym przez siebie terenie, poszukiwany przez WARA musi przebić się do najbliższej bazy- Jednostki Strażniczej 1257 na wzgórzu 1200... Ich przybycie pokrywa się z atakiem na baze.... Niedługo to co byłoby zwykłym starciem na terenie spornym przez te dane przeradza się w jedzołowych osób organizacji WARA.... Co raz to nowe oddziały WARA i ZAK walczą przeciwko sobie w lesie pod wzgórzem 1200...

Strony:

1)Zjednoczona Armia Koalicji (ZAK)

2) Wyzwoleńcza Armia Republiki Algacji

 

Jednostki:

1)ZAK:

- Piechota

-ZSS

-Dwójki snajperskie

2)

-Piechota

-Snajperzy

 

Ilość osób: Minimum 30, myślę jednak ,że przy 150 zaczęła by się dopiero niezła zabawa.

Czas: Minimum 8 godzin

Limity FPS:

-Szturmówki : wedle uznania orga

-Snajperki: najlepiej bez, chociaż tutaj też powinna decydować wola orga

Wiek:16+/18+ wedle uznania orga

Pirotechnika: Tak jeśli wszystkie osoby są 18+

Umundurowanie:

1)ZAK: mundury polskie, ruskie, amerykańskie

2)WARA: wszystkie pozostałe + PMC

 

Zasady:

Resp po 10 minutach, trafiony w tym czasie leży/siedzi w miejscu trafienia lub przez medyka. Po trafieniu obowiązkowe wyjęcie jskrawej szmaty.

ZAK i WARA może brać jeńców ( przyprowadza trafionego wroga do obozu)

Aby odbić swojego należy go dotknąć - wtedy taka osoba wraca do swojej bazy skąd dopiero podejmuje walkę

Ciche zabicia są dozwolone

Kontakt przez radia PMR. Jeden kanał dla koalicji, Jeden dla dowództwa i orgów, jeden dla WARA

Uwaga na większych pustych terenach(łąki itp) wyznaczonych przez orga znajdują sie fanty za które są bonusy jak np mniejszy czas respa. Można po nich chodzić jedynie w maskach p. gazowych, nie można strzelać, ktor pierwszy ten lepszy :icon_biggrin:

Snajperzy ZAK oddają strzały dopiero po otrzymaniu pozwolenia przez radio, Snajperzy WARA nie mają takiego problemu ^^

Podsłuch radia dozwolony ale jedynie po samodzielnym znalezieniu kanału

Ograniczona ilość amunicji, także wedle orga

 

Cele:

1) Koalicja:

-Piechota:

a) utrzymać bazę

b) zdobyć pozycje wroga

c) schwytać jak najwięcej jeńców

-ZSS

a) przebić się do bazy

b)odbijać jeńców

c) wykonywać zadania wyznaczone przez dowództwo

-Dwójki Snajperskie:

a) przechwytywać bonusy

b) wspierać ZSS

c) eliminować dowództwo WARA

2)WARA

-Piechota:

a)zdobyć bazę

b)powstrzymywać ZAK

c)schwytać jak najwięcej jeńców

d)odbijać swoich jeńców

-Snajperzy:

a)pozbyć się snajperów wroga

b)Elimnować członków ZSS i dowództwo ZAK

c)Zdobywać bonusy

 

Przebieg:

1)Podział na drużyny, ZSS, ZAK, WARA rozchodzą się na swoje stanowiska (ZSS oczywiście ląduje tak by być trchę przyszpilonym przez WARA, ale przypominam muszą się przebić - mogą mieć 99% straty ale choć jeden musi się przebić)

2) Snajperzy wyruszają

3)ZSS ucieka, WARA go goni, ZAK ma jeszcze chwile czasu na herbatkę

4)ZSS ze stratami dociera do ZAK, rozpoczyna się bitwa

5)ZAK rozpoczyna ofensywe, ZSS flankuje, lata, czołga się kopie, podkopuje, zastawia płapki byle by rozbić zwartość WARA i zdobyć jak najwięcej jeńców

6) WARA robi to samo

7)Jeżeli WARA zdobędzie informacje które ma ZSS następuje zamiana ról (czyli WARA ucieka a ZAK ją goni[czyli kapturowanie flag^^]) Dodatkowo można rozgrywkę urozmaicić dezercją części ZAK do WARY

 

Punktacja:

Wzięcie Jeńca + 2 pkt

Odbicie jeńca +1 pkt

Zabicie członka ZSS,dowódzcy,snajpera +10 pkt

Zdobycie informacji +50 pkt

Za każdy bonus +20 pkt

Zajęcie kórejś pozycji wroga +10 pkt

 

 

 

Nie jest to może zbyt ambitny scenariusz ale myślę,że przyjemny :icon_wink: Czekam na propozycje zmian w nim i krytykę :icon_biggrin:

 

Dzięki, że zużyłeś swój czas na czytanie tych wypocin :icon_wink: Pozdrawiam MVISJ

 

EDIT:

Zamiast:

Resp po 10 minutach, trafiony w tym czasie leży/siedzi w miejscu trafienia lub przez medyka. Po trafieniu obowiązkowe wyjęcie jskrawej szmaty.

Powinno być:

Resp po 10 minutach, trafiony w tym czasie leży/siedzi w miejscu trafienia lub jest uleczany przez medyka . Po trafieniu obowiązkowe wyjęcie jskrawej szmaty.

Edited by guzio29
Link to post
Share on other sites

Cytuję samego siebie"Przebieg:

1)Podział na drużyny, ZSS, ZAK, WARA rozchodzą się na swoje stanowiska (ZSS oczywiście ląduje tak by być trchę przyszpilonym przez WARA, ale przypominam muszą się przebić - mogą mieć 99% straty ale choć jeden musi się przebić)" oraz " Czekam na propozycje zmian" Więc tutaj jedynym problemem jest to czy org umie ustawic pozycje początkowe tak by nawet tłum debili dał rade się przebić ( nie obrażając oczywiście nikogo- to było takie podkoloryzowanie)

Tak samo WARA nie ma w celach Bezwględnie , za wszelką cenę powstrzymać ZSS a tylko "powstrzymywać ZAK"

W sposób "co jeśli.... " można obalić każdy bardziej rozbudowany scenariusz. Ja rzuciłem propozycje starając się byc jak najbardziej orginalnym (co mi oczywiście nie wyszło) w jak najbardziej sensowny (tak wiem...) sposób przy tym eliminując jak najwięcej co jeśli.... Jedyne co mi zostało to mieć nadzieję ,że w razie realizacji tego scenariusza w ZSS nie wylądowaliby kąpletni idioci a w WARA superhipermega comandosi a la rambo.

Edited by MVISJ
Link to post
Share on other sites

Poza tym - skoro narzucasz sztywny podział według mundurów, to masz znikomy wpływ na to, ilu graczy trafi do której frakcji. I jakie będa mieli umiejętności.

 

Mam propozycję: rozegraj ten scenariusz. A potem wróć tu i napisz nam, jak wyszło, jaki był skład, jakie były konkretne reguły. Test praktyczny, to jest to.

Link to post
Share on other sites

guzio29: dobry pomysł

BilliPL: nie mam specjalnie jak się odnieść do twojej wypowiedzi ale wiedz, że ją przeczytałem ;)

Erhille: Tak zdecydowałem w tym scenariuszu. Ale po 1 pamiętaj,że ostateczne decyzje należą zawsze do orga, a po 2 jaki inny chciałbyś podział? Taśmowy?(tak nie lubie taśmowego- gracze za dużo przekrętów z nim robią...a to niby przypadkiem się zasłoni itp itede) Gdzie masz ileś jednostek? I wyraźny podział stron? Rozumiałbym twoje oburzenie gdybym zażądał jakiś hiper super wymyślnych mundurów (np ZAK TYLKO lata tylko w RealTree takim i takim a WARA w camogrom) a nie panterka kontra flek....litości!

Link to post
Share on other sites

A potem przychodzę ja, ubrany jak przed laty - spodnie we wz.93, kurtka w brytyjskim DPM (i na tym jeszcze kamizelka oporządzeniowa w Panterze, bo to było nim przesiadłem się na oliwkę). Kupa osób u mnie w ekipie tak biegała, bo dostać spodnie lightweight w sensownym rozmiarze było trudno. I przy podziale według mundurów zadaję pytanie " - A ja w takim razie gdzie?"

 

Zamylanie... a gość ma mundur w jednym kamuflażu, oporządzenie w drugim. I też będzie się mylił.

 

Na moich scenariuszach (KZR) dzielę graczy i wręczam dowódcom stron rolkę taśmy. Chcą, mogą kazać ludziom się oznaczyć, chcą, mogą tę taśmę wrzucić z powrotem do orgowskiego worka, wolna wola szlachecka. Ostatnio jedna ze stron zdecydowała się oznaczyć żeby uniknąć przypadkowego ostrzału przez własnych graczy. Druga się nie oznaczała, żeby się nie demaskować w krzakach. Ich wybór.

 

W końcu jak ostrzelają Cię swoi, to obrywasz tak samo...

Link to post
Share on other sites

Nie lubię taśm. Ale powtarzam wola orgowska :D Sam miałem sytuacje na strzelance z oznaczeniem taśmowym ,że (oczywiście w każdej drużynie podobna gama mundurów) wszyscy mieli z jednej drużyny mieli na prawym ramieniu niebieską taśmę, reszta bez. W trakcie strzelanki było spokojnie z 5 grupowych friendly fire po parę minut zanim ktoś w końcu dostzegł pod zwałami oporządzenia skrawek niebieskiego lub jego brak :D A warto zaznaczyć że strzelanka trwała ok 5h i brało udział tylko 40 os

Link to post
Share on other sites

To jakaś masakra jest. Resp po 10 min, i to jeszcze z punktu gdzie ktoś dostał? To rypanka jest na potęgę, chyba na szybkość naciskania spustu się przełoży. Czym się różni trafienie od brania jeńca? Snajperzy czekają na czyją zgodę na strzelanie? Gdzie są pozycje wroga, które należy przejąć? To ma trwać 8 godzin? To ile tys, kulek poszło?

Link to post
Share on other sites

Też zwróciłem uwagę, na to, że snajperzy nie mają swobody działania, tylko muszą meldować co i jak żeby dostać pozwoleństwo na oddanie strzału - jednego ;-) a jak zostaną przepłoszeni, to muszą znowu zameldować sytuację i znowu czekają na pozwoleństwo... przerypane mają ci snajperzy z ZAK, nie postrzelają, ale za to się nabiegają i nagadają przez radio :icon_lol:

 

Ale bardziej od tego zagadkowa wydaje się ta punktacja za jeńców itd. Powiem szczerze, nie wyobrażam sobie tego punktowania....

 

A cele bym jednak nieco uprościł i zweryfikował nieco. Nie każde działanie musi być celem.

 

Trzeba by też unikać niedookreślonych sytuacji typu "ZSS oczywiście ląduje tak by być trochę przyszpilonym przez WARA" - czyli jak ? - albo scenariusz przewiduje konkretne bazy startowe poszczególnych zespołów, pokazane na mapie, albo wyjdzie "tak trochę" wg scenariusza niestety...

Edited by JarekPN
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...