Krzysiek666 Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 Mam na stole karabinek kumpla, właśnie M4. Jak łatwo się domyśleć nie dział, pracuje nad nim kilka dni i w ciąż walę w mur. Trochę o historiI repliki. Kiedyś podobno majstorwał w tym specshop był UP do M120. Potem był naprawiany przez kogoś ... kogoś kto np. uznał WD40 za smar do zębatek, które i tak się klinował między sobą. Jedyną zaletą jest genialna szczelność, zakładam działanie Specshopu. Co już zrobiłem: Doprowadziłem zębatki do stanu w miarę płynnej pracy, (można skręcić GB i zakręcić wszystkimi razem). Usunąłem płynące wszędzie WD40 nasmarowałem smarem teflonowym guardera (białego litowego nie mam na stanie). Wymieniłem silnik na M120 G&P high speed coś tam dalej. Silnik już swoje przeleżał, ma zmienione szczotki (starych nie było) śruby mocujące pokrywę są dobierane. Niezamontowany śmiga jak ta lala... na pewno lepiej niż chiński shit który tam był. Proszę bez pytań co tam robił chiński silnik. Co jest problemem? A no nie wiem. Tłok naciągą się o kilka zębów i staje w miejscu. Bateria 9.6 firefox. Słychać tylko bezradny stukot silnika, więc to raczej nie przerywacz. Kable się nagrzewają (trochę, po prostu czuć, że są ciepłe, podejrzewam zwykłe prądy rozruchowe). Podłączenie baterii 8.4 dało trochę mniejsze naciągnięcie tłoka i ogólnie podobny efekt. Nie podłączałem (jeszcze), ale przypuszczam, że na li-po 11.1 by poszło. Wszystkie mechanizmy i elektryka zdaje się być O.K. a przynajmniej bez widocznych wad. Jak ktoś ma pomysł w czym może leżeć problem to będę bardzo wdzięczny. Choćby o jakiś trop :) Quote Link to post Share on other sites
robertasg Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 problem może leżeć w silniku, sam w mojej emce z G&P musiałem wymienić silnik, ponieważ na lipolce 7,4 jakoś ciągnęło, jednak po paru strzałach tłok się blokował i koniec, wszystko pięknie spodkładkowąłem więc już z doświadczenia doszedłem do wniosku, że to tylko i wyłącznie wina silnika, zmieniłem silnik na JG i emka strzela przepięknie, ROF jest spory, no i batka długo trzyma ;D Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 Sprawdź czy tłok "chodzi" swobodnie w prowadnicach przy skręconym śrubami Gearboxie. Sprawdź również AOE tłoka z zębatką tłokową, może tam coś blokuje ząb o ząb. Jeżeli odkręcony silnik działa to musi też działać w GB, sprawdź jak mają się zębatki silnikowa z tą małą na silniku (pomijam podkładkowanie bo skoro piszesz, że przy skręconym GB zębatki ładnie się kręcą to widocznie jest dobrze zrobione). Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 (edited) Problem leży w silniku, M120 G&P high speed to silnik o zwiększonej prędkości obrotowej, zamontuj taki o zwiększonym momencie obrotowym i będzie git (polecam CYMY). A ten chiński silnik jak wyglądał bo może dawać radę? Jak ma czarną obudowę i niebieską dupę to chętnie odkupię :icon_wink: Edited April 15, 2013 by l_isek Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 Ale przy M120 ten silnik powinien naciągnąć sprężynę. Sprawdź podkładkowanie i czy tłok swobodnie chodzi w GB i do tego zmień smar bo teflonowy nie nadaje się do zębatek. Quote Link to post Share on other sites
Krzysiek666 Posted April 15, 2013 Author Report Share Posted April 15, 2013 Silnik ten chiński co był był szary, czarna "dupa", na 100% nie neodymowy. Myślę, że napis M120 na silniku sugeruje, że jest przewidziany do sprężyn M120 a taka właśnie tam jest włożona. ;) Sprawdzę jak tłok chodzi w GB, tego nie sprawdzałem. Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 (edited) Silnik już swoje przeleżał, ma zmienione szczotki (starych nie było) śruby mocujące pokrywę są dobierane. 120 to on może pociągnął ale jak był nowy, ja stawiam na silnik. mozesz jeszcze bawić się w podkładkowanie, wymianę łożysk, itp Spróbuj jeszcze na jakimś lipo nawet 7,4V Edited April 15, 2013 by l_isek Quote Link to post Share on other sites
robertasg Posted April 16, 2013 Report Share Posted April 16, 2013 (edited) kup sobie silnik właśnie ten z niebieską dupą, cenowo jest bardzo atrakcyjny i po problemie. Oczywiście jeśli jesteś pewny za przewody, podkładkowanie, ustawienie silnika, batkę ;) Edited April 16, 2013 by robertasg Quote Link to post Share on other sites
Chcu1995 Posted April 16, 2013 Report Share Posted April 16, 2013 Rozłóż Gb na cześci i złóż na nowo może pomóc , wymien tłok na inny[jak masz] i sprawdz czy tak samo sie dzieje , spreżyne wymien na inną czy naciaga silnik [np m110] Jak Przy tym będzie wszystko git to wina silnika ze jest za "słaby" , Nie znam się na silnikach ale o powiekszonym momencie obrotowym powinno dac rade ;) Quote Link to post Share on other sites
Krzysiek666 Posted April 18, 2013 Author Report Share Posted April 18, 2013 Kolejny dzień wolnego i kolejny dzień z eMką. Podłączyłem silnik "z niebieską dupą", lipo 11.1. Efekt? Dwa strzały na trzeci powtórka z rozrywki. Rozłożyłem, sprawdziłem styki, przeszlifowałem bo sczerniały. Sprawdziłem płynność naciągania tłoka, bez problemu. Strzały które padły brzmiały prawidłowo. Styki mają dobrą przewodność (mam multimetr). Czy anti-rewers może w jakiś sposób blokować zębatki? Zmiana polaryzacji daje identyczny dźwięk co prawidłowe podłączenie. Tylko wydaje mi się to niemożliwe. Quote Link to post Share on other sites
lisek1994 Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Zobacz czy bez tłoka silnik dobrze kręci zębatkami, sprawdź na słabszej sprężynie, czy nigdzie nie masz kabli poprzecieranych, czy łożyska sa w dobrym stanie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.