Folq Posted August 8, 2013 Report Share Posted August 8, 2013 (edited) O wielkie dzięki o tym nie pomyślałem (zawsze dół można ściągnąć). Edited August 8, 2013 by Folq Quote Link to post Share on other sites
delin0m Posted August 21, 2013 Report Share Posted August 21, 2013 Mam podobny problem. Mosfet grzeje się bardzo szybko, parzy już po kilkunastu strzałach na semi. Jest to mosfet AB kupiony z allegro, składa się z dwóch IRF9540N. Kable i silnik się nie grzeją (praktycznie w ogóle), zębatki są dobrze wypodkładkowane, AOE odpowiednio ustawione, a wszystko nasmarowane. Replika: zębatki standardowe, M130, tłok 7 zębów stalowych, silnik CA High Torque, LiPo 11.1V 1400 mAh 20C. Dodam, że na 7.4V prawie nie naciąga sprężyny. Co może być winne temu zjawisku? Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted August 21, 2013 Report Share Posted August 21, 2013 Jeżeli masz inny silnik pod ręką, to od jego wymiany bym zaczął.Silniki CA są słabe, i w dodatku prądożerne. Wg mnie to jest przyczyna grzania się mosfetu. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 21, 2013 Report Share Posted August 21, 2013 Nitro trafil w sedno. Winowajca jest silnik CA. Zmien silnik na cos dobrego. Chocby GFC. Quote Link to post Share on other sites
delin0m Posted August 21, 2013 Report Share Posted August 21, 2013 (edited) Jeżeli masz inny silnik pod ręką, to od jego wymiany bym zaczął.Silniki CA są słabe, i w dodatku prądożerne. Wg mnie to jest przyczyna grzania się mosfetu. Silnik jest bardzo mocny. Daje ROF w okolicach 25 rps. Ale co do prądożerności pewnie masz rację. Mam jeszcze EG1000 Marui, założę na próbę. Pytanie na co zmienić: high torque, high speed? Edited August 21, 2013 by delin0m Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 21, 2013 Report Share Posted August 21, 2013 HT :) Quote Link to post Share on other sites
delin0m Posted August 22, 2013 Report Share Posted August 22, 2013 Założyłem EG 1000 Marui i problem dokładnie ten sam. Silnik się nie grzeje, kable też nie, a MOSFET tak. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 22, 2013 Report Share Posted August 22, 2013 (edited) W takim razie mosfet jest słaby. Jak możesz to weź od kogoś pożycz baterie 11,1V ale z minimum 35C i sprawdź raz jeszcze. Edited August 22, 2013 by verb007 Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted August 22, 2013 Report Share Posted August 22, 2013 (edited) masz układ na mośku który jest przeciętny...ale działa do temperatury 175 stopni :icon_smile: więc radiator i jechane verb...jak da 35C to układ może nie przeżyć...chyba zdajesz sobie sprawę ile to amper :] - owszem, musi być odpowiednio mocne zasilanie (za słabe gotuje kable, czego tu nie ma) ale za mocne może przyfajczyć układ. Ja bym dał konkretny radiator BTW - na semi zawsze idzie więcej prądu (prądożerność) i bardziej układ obciąża - tu ameryki nikt nie odkrywa. Silniki CA są wyjątkowo paskudne dla mośków i często się do tego krzaczą. Ja jeśli taki mam wymieniam zaraz na cokolwiek innego - nawet na stocka chińskiego. Dziwne że przy M130 i silniku HT batka 7,4 ma problem z naciągnięciem springa. U mnie na przykład przy takim springu i STOCKOWYM chińskim silniku bez problemu daje radę, rof może nie jest powalający ale coś koło 14 zdaje sie...musiał bym sprawdzić Edited August 22, 2013 by mike88 Quote Link to post Share on other sites
Tomczak Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Trochę odkopie temat. Mam mosfet PociSSR 2, kable silikonowe 1,5mm, sprężyna m120, silnik neodymowy cymy, zębatki stockowe i bateria LiPo 7,4 2000mah 15c. Podłączyłem mosfet prawidłowo tak jak było w instrukcji na stronie, ale nie działa poprawnie. Po podłączeniu baterii od razu strzela full auto. Bez mosfetu replika strzela normalnie,no i nie ma żadnych przebic. Czy to może byc wina baterii? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Mosfet padł albo masz zwore na kabelku sygnałowym. Quote Link to post Share on other sites
Tomczak Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Czyli pewnie padł mosfet, bo zwarcia na pewno nie było. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.