Averath Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Witam. Kupiłem niedawno używaną replikę G&G top tech gr 25. Wziąłem używkę gdyż nie ostrasza mnie zabawa w rozkręcanie, no i nie jestem w tym taki zły. Ale do sedna. gdy replika przyszła, nie chciała strzelać, tzn bateria ok, silnik ok, sprawny. Problem pojawił się w gearboxie który o dziwo się "zacinał". Rozkręciłem to draństwo kilkukrotnie, składając wg. poradników, ale nie chciał chodzić. Za którymś razem rozkręcając go zauważyłem, że "Zapadka" chroniąca przed cofaniem się zebatek ( ta przy zębatce, którą bezpośrednio napędza silniczek ) dziwnie sie wygina i "wpada" pomiędzy reszte zębatek, tak jakby wyskakiwała z łożysk - pomimo tego, że ciasno tam siedzi, broń z tą blokadą nie chce strzelać. I tak dla przyszłych pytających silnik kręci sie w dobrą strone. Problem polega na tym, że jak wyjąłem to ustrostwo TO cała replika zaczęła chodzić jak marzenie, gearbox przestał się zacinać. Moje pytanie brzmi, czy bezpiecznie jest używać repliki bez tego ustrojstwa ? Quote Link to post Share on other sites
maczo007 Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Ta zapadka to antireversal. Zapobiega cofaniu się zębatek. Gearbox bez tego działa ale jest to chyba dość awaryjne rozwiązanie. Z tego co wiem można przez to stracić zęby na zębatkach lub uszkodzić tłok. Jednak zabawe w serwisowanie dopiero zaczynam i swoją opinie opieram na wypowiedziach innych użytkowników z forum. Sprawdź czy dobrze instalujesz antireversal, nie jest to jakaś skomplikowana rzecz. Zobacz czy spełnia swoją rolę tzn czy zębatki mogą się obracać tylko w jedną stronę. Może źle go mocujesz i to blokuje ruch zębatek w prawidłową stronę ? Z tego co pamiętam chyba jest taka możliwość. Zobacz czy sprężynka działa prawidłowo. Tzn odpycha antireversal od ścianki gb. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Może antireversal w twoim G&G jest nieoryginalny i to powoduje zacięcia. Sprawdź czy zębatki i antireversal pracują poprawnie na otwartym gearboxie. Quote Link to post Share on other sites
Said Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 hehe, pierw sprawdz czy ar siedzi na tej samej wysokosci co reszta zebatek - chodzi o to czy nie jest za wysyoko ;) masz problem z głowy Quote Link to post Share on other sites
Averath Posted June 6, 2013 Author Report Share Posted June 6, 2013 (edited) tak siedzi na tej same wysokości. I jest dobrze zamontowany - i tak zębatki obracają się w dobrą strone ;-) Problem w tym, że z antireversalem gearbox kompletnie nie chce chodzić i sie zacina podczas pierwszego strzału. Nawet ! tego 1 strzału nie można oddać bo replika jest od razu "zablokowana", pomysłów już nie mam powoli. Silnik jest ustawiony poprawnie. Dziwne to dla mnie bo przy takim samym ustawieniu zębatek w gearboxie i podłączeniu silniczka z antireversalem nie chce działać a bez śmiga aż miło... Chyba, że pojechać kupić nowy zestaw zębatek z antireversalem jakieś wzmocnione ? do tego bym dokupił tłok, cylinder itp ? jutro postaram sie wrzucić zdjęcie rozebranego gearboxa, bo na tą chwile nie mam jak Edited June 6, 2013 by Averath Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 A może na początek kup gdzieś tani może być używany antireversal i sparawdz czy śmiga. Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Wrzucaj, wrzucaj fotki, chociaż mam wrażenie, że sprężynki źle zakładasz. Quote Link to post Share on other sites
Averath Posted June 7, 2013 Author Report Share Posted June 7, 2013 (edited) oto fotki - oby weszły normalnie ;/ - bez antireversala Wydaje mi sie, że antireversal jest dobrze zamontowany a replika i tak nie chce strzelać. Nie mam pojęcia dlaczego... bez jest ok Edited June 7, 2013 by Averath Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Wygląda OK. Wrzuć jeszcze fotkę na której widać jak antireversal siedzi w gearboxie - gdzie zahaczona jest sprężynka antireversala? Quote Link to post Share on other sites
Averath Posted June 7, 2013 Author Report Share Posted June 7, 2013 (edited) Wygląda OK. Wrzuć jeszcze fotkę na której widać jak antireversal siedzi w gearboxie - gdzie zahaczona jest sprężynka antireversala? Fotka nr 4 od góry lub nr 2 od dołu ;p złożyłem go z powrotem teraz spust sie zablokował :icon_biggrin: ja już nie moge :icon_biggrin: chyba już wiem w czym problem ale nie potrafie tego opisać ;/ - wrzucam fote. Edited June 7, 2013 by Averath Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Używanie gearboxa bez AR przy mocniejszych sprężynach skutkować będzie tym, że co chwila będzie ci się rozpitalał tłok. A jak masz szczęście i metalowe zęby na tłoku to może Ci pójść zębatka tłokowa. Quote Link to post Share on other sites
Averath Posted June 7, 2013 Author Report Share Posted June 7, 2013 Dobra, przesmarowałem wszystko jeszcze raz i złożyłem, na razie chodzi, okazało sie że spust sie blokował przez brak smaru w okolicy tego "dyndzla" - nie chciał on wracać do pierwotnego położenia. na razie śmiga zobaczymy jak długo. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Element który zaznaczyłeś to przerywacz. Problem dotyczy zazębiania się przerywacza z kostka stykowa. Mozna delikatnie przesmarować prowadnice w kostce stykowej, tak aby ''wózek'' mógł poruszać się w niej bez oporów. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.