vonHavel Posted June 29, 2013 Report Share Posted June 29, 2013 Na stole CM048, ciekawy przypadek. W GB M150, silnik Systemy, tłok SHS 15 zębów (jeden wypiłowany), glowica tłoka Ultimate wyciszona, głowica cylindra Ultimate do pary, cylinder CA typ 0, zębatki SHS 100:200, dysza stock. Szczelność zespołu tłoka i cylindra wzorowa. Niewielkie straty kompresji na dyszy. Większe straty na połączeniu z komorą, ale i tak szczelność jest powyżej przeciętnej. Lufa promyk 509, guma G&G. Testowany na kulkach G&G .30 i .28. Po złożeniu całości kulki przez większość czasu po prostu nie lecą, a jak już polecą, to na 3 metry. Próbowałem na 3 różnych komorach - stock BOYI RK-01, stock CM048 i komora SHS CNC z aluminium, brak różnicy. Wymiana gumy na inną nie dała rezultatu. 3 różne dysze (standard AK, jedna metalowa) również nic nie zmieniają. I wisienka na szczycie tortu - "dla jaj" włożyłem do niego stockowy GB z RK-01 i śmiga idealnie. Żadnych zacięć, świetny zasięg i skupienie. Jakieś pomysły? Ja już wysiadam. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 30, 2013 Report Share Posted June 30, 2013 1.Zmierz dysze ze stockowego GB i te które próbujesz montować. 2.Strzykawka o pojemności 20ml sprawdź ile pompuje ci powietrza zespół cylindra 3.Komorę zaprzyj porządnie o szkielet GB. Będziemy dalej myśleć :) Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted June 30, 2013 Report Share Posted June 30, 2013 Sprawdź czy gearbox jest w jednej lini z komorą i lufą. Wyjmij cały front. Dociśnij samą komorę z lufą do gearboxa, podłącz maga i sprawdź czy strzela Quote Link to post Share on other sites
vonHavel Posted June 30, 2013 Author Report Share Posted June 30, 2013 (edited) @verb Ok, połapię strzykawkę i zobaczę. Komora jest dopchnięta mocno do szkieletu - szkielet wyciska gumowa podkładka oparta o drugi koniec body. Dyszę dla pewności zmierzę, ale wątpię, że to ona jest problemem. Wchodzi idealnie do komory opartej o szkielet, starannie dopasowałem długość. @tred Rozbiorę dziś wieczorem i zobaczę czy śmiga "po nagu". Edited June 30, 2013 by vonHavel Quote Link to post Share on other sites
vonHavel Posted July 1, 2013 Author Report Share Posted July 1, 2013 Ok, odkryłem co następuje: Dysza z RK-01 ma 20mm, dysza z CM048 ma 19,6mm - ale dlatego, że spiłowałem ją odrobinę, bo gdy wbijała się w gumę, to zatrzymywała popychacz dyszy trochę za wcześnie jak na mój gust. Obawiałem się, że mogłoby to zaszkodzić kołnierzowi gumki HU. Wstępnie obie dysze były tej samej długości. Zamieniłem obie dysze, żeby sprawdzić czy coś się zmieni. Gearbox RK-01 z dyszą 19,6mm odnotował srogi spadek mocy - nie był w stanie przebić kartonowego pudełka. GB CM048 z dyszą 20mm bez zmian - problemy z podawaniem i ogólna słabowitość. Wszystko testowałem na wyciągniętym froncie dociskając ręką GB do komory. Zespół cylindra z CM048 na jeden cykl pracy wyciska 18ml powietrza do strzykawki. Biorąc pod uwagę niedoskonałość połączenia strzykawka-prowadnica dyszy i wiek strzykawki (jakieś 25 lat :)), to uważam to za dobry wynik ;). Myślimy dalej? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 (edited) Wynik ze strzykawki bardzo dobry. Proponuję zmianę gumki HU na początek. Czarna Systema albo niebieski Madbull. Możesz jeszcze czoło popychacza dyszy zeszlifować żeby dysza jeszcze bardziej poszła do przodu ew. zamienić popychacz z drugiego GB. Edited July 1, 2013 by verb007 Quote Link to post Share on other sites
vonHavel Posted July 1, 2013 Author Report Share Posted July 1, 2013 Próbowałem z 2-ma nowymi G&G zielonymi i jednym sylikonowym no-name, dlaczego Systema miałaby pomóc? Spróbuję zeszlifować czoło popychacza, mam ich całe pudło na zapas, więc strachu nie ma. Dam znać czy się udało. Wynik ze strzykawki bardzo dobry. Proponuję zmianę gumki HU na początek. Czarna Systema albo niebieski Madbull. Możesz jeszcze czoło popychacza dyszy zeszlifować żeby dysza jeszcze bardziej poszła do przodu ew. zamienić popychacz z drugiego GB. Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 Spróbuj jeszcze inną listwę popychacza. I przy okazji dysze jakąś szczelną dokup :) Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 Spróbuj jeszcze inną listwę popychacza. I przy okazji dysze jakąś szczelną dokup :icon_smile: Ale ja już to napisałem.... vonHavel zielone gumiaki G&G to już nie to samo co kiedyś, uwierz mi bo na montowałem się ich całe mnóstwo, już ich nikomu nie polecam a sam u siebie mam same Energy i Madbulle :) Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 A jaką masz głowicę tłoka i O-ring ? Całkiem niedawno bawiłem się swoim GB. Wstawiłem testowo M150. Wsio szczelne, zestaw Bore- up, uszczelniona dysza i inne bajery... Co ciekawe... : - uszczelka na głowicy tłoka dająca 100% kompresji (test "strzykawka"), chodziła luźno, nie była zbyt gruba- 515 FPS. - uszczelka na głowicy dająca jakieś 85-90% kompresji (test strzykawka) - 565 FPS. 50 fps różnicy to dużo... Nie wchodzi w grę jakaś inna nieszczelność... Składałem GB z tymi dwiema uszczelkami po kilka razy bo nie chciało mi się wierzyć... Za każdym razem taki sam wynik. Wnioskuję że być może masz za dużego O-ringa. Sprawdź to co ktoś pisał wcześniej- czy GB jest w jednej linii z lufą. Czasami głowica cylindra potrafi się nieco przesunąć w dół z powodu jakiś luzów (tym bardziej kiedy do chińczyków pchamy markowe części, które nie do końca są spasowane) i przez to dysza nie pracuje tak jak powinna. Quote Link to post Share on other sites
vonHavel Posted July 1, 2013 Author Report Share Posted July 1, 2013 Naprawiłem. Okazało się, że nie był to problem pneumatyki. Wystarczyło dorobić opóźniacz popychacza na zębatkę tłoka, by poprawić synchronizację pracy zespołu cylindra z uderzeniem dyszy o kołnierz gumy. Problemy z podawaniem zniknęły, problemy z mocą takoż. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bo dzięki ilości czasu, którą poświęciłem na doglądanie pneumatyki, replika nie ma już nigdzie przecieków. Po zatkaniu lufy palcem tłok zatrzymuje się w pół drogi i ani drgnie. Minus jest taki, że straciłem jedną gumę. Po spiłowaniu czoła popychacza dysza poleciała tak daleko, że zerwała kołnierz gumy ;). @verb Nie mam złych doświadczeń z zielonymi G&G. Kiedy ostatnio porównywałem (a było to może pół roku temu) Systemę i G&G w jednej replice, to nie zauważyłem żadnych różnic, czy to w zasięgu, czy w skupieniu strzałów. @Jacek GROT O-ring mam dobry. Gruby i twardy, rozciągany na ciepło pod średnicę cylindra. Wyciągnięty chyba z jakiejś pralki ;). Dzięki wszystkim za pomoc, jutro przestrzelam replikę i zobaczę, co daje moja nowa ultra-szczelność :). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.