WszystkoZajęte Posted June 29, 2013 Report Share Posted June 29, 2013 (edited) Witam! Przepraszam, że o tak późnej porze nękam państwa takimi niedorzecznymi pytaniami, ale niestety te nie dają mi spokoju. Na początku tego roku przeglądałem usługi serwisowe, jakie oferuje kilka sklepów, a mianowicie ASGShop oraz Zbrojownia. ASGShop oferuje o wiele mniej części zamiennych niż Zbrojownia, a gwarantują taką samą prędkość wylotową kulki. Realne? Zapewne także kosztem żywotności repliki, a dodam, że serwis dolicza sobie 90zł za pracę w moim przypadku. Zbrojownia również dolicza sobie trochę za pracę, ale jednocześnie w przypadku, gdy któryś z proponowanych elementów mam obecnie lepszy - pytają się telefonicznie i jeśli odpowiem, że nie chcę wymieniać - zmniejszą cenę o wartość oferowanego przedmiotu. Wszystko ładnie i pięknie. Zastanawiam się jednak, czy warto jest płacić prawie 300zł więcej za ten sam efekt końcowy, czyli przypuszczalne 450-460FPS. Niestety, jestem teraz zdany na Waszą łaskę i jako totalny laik w tych sprawach uprzejmie proszę o przedstawienie swoich ZA i PRZECIW co do usług oferowanych przez sklepy :icon_smile: Nie pogardzę także opiniami na temat ich obecnego serwisu. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam! PS. Do chwili obecnej w mojej replice zostało zmienione okablowanie na niskooporowe, wymieniono tłok na niebieski SHS ze wszystkimi metalowymi zębami, gumka hop-up, czarna SYSTEMA, dysza na uszczelnioną jak i sam jej popychacz. Według znajomego, który mi ją serwisował - replika obecnie ma około 360FPS. Twierdzi również, że po wymianie silnika na mocniejszy i wstawieniu nowej sprężyny M130 (obecnie jest mocno ubita 130) replika będzie miała w granicach 450-460FPS. Tutaj rodzi się także pytanie: Czy na takim zestawie części jest w ogóle możliwe osiągnięcie takiej prędkości wylotowej? :zastanawia: Oczywiście z całym szacunkiem do serwisanta. Edited June 29, 2013 by WszystkoZajęte Quote Link to post Share on other sites
lech Posted July 22, 2013 Report Share Posted July 22, 2013 Każdy szanujący się serwisant tuning zacznie od bore-up'a albo chociaż kompletu doszczelnionych głowic. Najpierw wyciąga się max poprzez doszczelnienie a dopiero po tym zmienia się sprężyny. Co do samego tematu. Asgshop się ceni od zawsze, sam kupowałem u nich replike i wiem ile liczą sobie za usługi serwisowe. Ja sugeruję Ci zrobić tuning w zbrojowni ;) a ekstra kasę przeznaczyć na zestaw głowic. "Czy na takim zestawie części jest w ogóle możliwe osiągnięcie takiej prędkości wylotowej?" Tak, ale przy bardzo dobrze uszczelnionym układzie i raczej bliżej 450. Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 22, 2013 Author Report Share Posted July 22, 2013 (edited) W porządku, dziękuję bardzo. Teraz mam pytanie - Bore Up i głowice jakiego producenta są zalecane do replik G&P by wszystko osiągało maksimum wydajności i idealnie do siebie pasowało? :icon_smile: Edited July 22, 2013 by WszystkoZajęte Quote Link to post Share on other sites
lech Posted July 22, 2013 Report Share Posted July 22, 2013 Tutaj niestety nie będę się wypowiadał bo zwyczajnie nie mam pojęcia ;) bazując na wiedzy z internetu systema będzie ok ale poczekaj na odpowiedź od kogoś kto faktycznie miał okazję borki do g&p wkładać. Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted July 22, 2013 Report Share Posted July 22, 2013 Bore-Up Systemy, co do głowic to nie pomogę. Jakkolwiek stawiałbym na Systemę lub Ultimate. Quote Link to post Share on other sites
lech Posted July 22, 2013 Report Share Posted July 22, 2013 przecież bore-up to są właśnie głowice ;) głowica tłoka, cylindra jak i sam cylinder oraz dysza. Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 22, 2013 Author Report Share Posted July 22, 2013 Haha, to żem się wygłupił :D Trzeba będzie w końcu wziąć się za poznawanie replik od środka. Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 26, 2013 Author Report Share Posted July 26, 2013 Przepraszam bardzo za post pod postem, ale rozbierałem dziś swoją replikę by przerzucić kable i teraz zacząłem martwić się o szczelność układu. W gearboxie nie ruszałem nic poza jedną zębatką, spustem i kostką, która opiera się na zębatce najbliżej "wejścia" silnika. Złożyłem to wszystko, przytknąłem komorę wraz z lufą do cylindra (pyrdek wystający z przodu gearboxa, to jest cylinder?), docisnąłem, zatkałem wlot kulek i przy dmuchaniu (strzykawki nie mam na chwilę obecną) zadałem sobie pytanie czy jeśli z trudem wydycham powietrze, ale jednak wiem, że trochę go ubywa, to czy układ jest w miarę szczelny, czy w jakiś sposób go jeszcze doszczelniać, a jeśli tak to w jaki? Druga sprawa to to, iż zamierzam korzystać z Li-Po 11.1V 25-50C i obecnie nie mam układu MOSFET. Jeśli będę strzelał tylko na semi to wszystkie części są tak samo narażone na uszkodzenie przy wyższym napięciu? Otarłem się kiedyś o tekst informujący o niebezpieczeństwie zębatek, ale ręki sobie uciąć nie dam, że tyczyło się to właśnie użytkowania Li-Po 11.1V. Z góry dziękuję za pomoc i najmocniej przepraszam za bełkotliwy ton wypowiedzi. Najwyraźniej w sprawach tuningowych nie umiem inaczej się wyrazić. Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted July 27, 2013 Report Share Posted July 27, 2013 (edited) Każdy szanujący się serwisant tuning zacznie od bore-up'a Tak, ale przy bardzo dobrze uszczelnionym układzie i raczej bliżej 450. ciekawe rzeczy piszesz lech`u 1. chyba sie nie szanuję bo nie wstawiam z marszu wszędzie BU. 2. m130 np guardera i 450 fps....owszem - przy mega nieszczelnym układzie. wstaw przede wszystkim mosfet bo przy 11,1 lipo zamęczysz styki, wstaw łożyskowanie z obu stron, zmień springa na max m130 jeśli ktoś logicznie Ci to poskłada będzie 500+ Jak już nie będziesz miał co z kasą robić to kup w przyszłości borka (da to ok 25fps przy tym springu) i osiągniesz koło 530 fps. Borek oczywiście Systemy ps - zębatki oczywiście masz jakieś mocniejsze wstawione prawda? :) Edited July 27, 2013 by mike88 Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 27, 2013 Author Report Share Posted July 27, 2013 (edited) Zębatki mam niezmienione (G&P) i jeśli trzeba je wymienić - jakie będą lepsze? Jedyne elementy, które były wymieniane znajdują się w opisie repliki na moim profilu, ale przytoczę je także w tym poście :icon_smile: - Niebieski tłok SHS z pełną metalową szczęką; - Głowica tłoka SHS; - Gumka Hop Up - czarna Systema; - Uszczelniona dysza; - Popychacz dyszy SHS; - Długi silnik z magnesami neodymowymi; - Sprężyna M130; Niestety cierpię na deficyt chronografów w okolicy i nie mam jak sprawdzić ile FPS dokładnie generuje replika, ale myślę, że ~420 już ma. Jeśli będę miał okazję kiedyś sprawdzić replikę na chronografie i wyjdzie ~450FPS to myślę, że będę mógł dać sobie spokój, jeśli wyjdzie mniej (powiedzmy 400) - gdzie mogę mieć nieszczelności, jak to sprawdzić i ew. zlikwidować? W poprzednim poście opisywałem jak się ma sprawa szczelności lufa - komora - cylinder (o ile tak się to nazywa). Chętnie bym usłyszał/przeczytał, czy oporne przechodzenie powietrza jest w miarę dobrym wynikiem. Edited July 27, 2013 by WszystkoZajęte Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted July 27, 2013 Report Share Posted July 27, 2013 (edited) wszystko git poza zębami :) wstaw jakieś ludzkie np 18:1 shs i będziesz zadowolony Doszczelnij układ bo oporne przechodzenie powietrza to brak szczelności. Zrobisz i masz 500 ;) tak obstawiam Edited July 27, 2013 by mike88 Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 27, 2013 Author Report Share Posted July 27, 2013 Jakbym jeszcze wiedział co, gdzie i jak uszczelnić byłbym wdzięczny :) PS. Czy taki mosfet byłby odpowiedni? http://allegro.pl/mosfet-ab-elektroniczny-spust-asg-promocja-i3406583151.html :) Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted July 27, 2013 Report Share Posted July 27, 2013 (edited) po kolei lecisz : układ tłoka i głowicy cylindra głowica cylindra - dysza (do sprawdzenia bo pisałeś że masz uszczelnioną) komora - gumka dysza - gumka mosiek może być Edited July 27, 2013 by mike88 Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 27, 2013 Author Report Share Posted July 27, 2013 To teraz pozostaje tylko pytanie jak uszczelnić i dochodzi kolejne - w jaki sposób sprawdzać szczelność. Nieobeznany całkowicie jestem więc w tych sytuacjach trzeba do mnie kilka razy szczegółowo jak do niedorozwiniętego (z całym szacunkiem do nich) :) Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted July 27, 2013 Report Share Posted July 27, 2013 daj komuś na serwis :) generalnie oringi, dopasowanie, taśma teflonowa i takie tam wynalazki :P Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 27, 2013 Author Report Share Posted July 27, 2013 daj komuś na serwis :icon_smile: Chyba będzie najbezpieczniej... dla repliki ;) Poszukam opinii o podanym mosfecie i myślę, że będzie to koniec zabawy z gmeraniem w replice. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted July 27, 2013 Report Share Posted July 27, 2013 To się nazywa "test strzykawki"-jak w strzykawce zatkasz wylot to nie wciśniesz tłoczka. Do zespółu cylinder+głowica wkładasz tłok i zatykasz "dziubek" na dyszę palcem. Jeśli tłok nie wchodzi za dużo do cylindra to jesteś w domu. Doszczelniasz taśmą telflonową głowicę tłoka, można też oring na tłoku nieco rozciągnąć żeby uzyskać lepszą kompresję. Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 27, 2013 Author Report Share Posted July 27, 2013 Nie lepiej wysłać do kogoś z gildii serwisantów? Taniej, szybciej, lepiej, jeszcze może zaoszczędzisz na częściach. Np. Poldek ma parę pudeł części najróżniejszych. pozdrawiam, Sprinter Poldek, z tego co się orientuję, zawiesił swoją działalność. @Nath, dziękuję za wyjaśnienie ;) Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted July 28, 2013 Report Share Posted July 28, 2013 Nie lepiej wysłać do kogoś z gildii serwisantów? Taniej, szybciej, lepiej, jeszcze może zaoszczędzisz na częściach. Np. Poldek ma parę pudeł części najróżniejszych. pozdrawiam, Sprinter Można, ja nie przeczę, też swego czasu tak robiłem i sobie chwaliłem. Dziś sam grzebię w karabinkach, idzie mi coraz lepiej i też sobie chwalę taki stan rzeczy. AEG i GBBR to jednak żadna czarna magia, metoda działania jest dość prosta, tak więc nikt o przeciętnym IQ nie powinien mieć problemów ze złożeniem/rozłożeniem, reszta to tipsy i triki serwisantów, wiadomo-część nie wydaje "sekretów sztuki" część chętnie Ci pomoże, kwestia praktyki ;). Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 28, 2013 Author Report Share Posted July 28, 2013 Replika jest poskładana, wszystko ładnie działa z wyjątkiem tego, że jest kiczowaty zasięg. Kulki lecą kilka metrów prosto, a potem sobie skręcają jak chcą, a to do góry jedna poleci, a to w dół, a to w bok. Jedne kulki polecą dalej prosto i zmienią tor lotu, inne polecą mniej i także sobie skręcą gdziekolwiek. Próbowałem na całkowicie skręconym hop-up'ie strzelać, ale efekt był podobny. Zacząłem już poszukiwać serwisanta, który nawet w wakacje toczy wojnę z upierdliwymi replikami. Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted July 28, 2013 Report Share Posted July 28, 2013 Ja bym sprawdził replikę na cięższych kulkach 0.28g Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 28, 2013 Author Report Share Posted July 28, 2013 Miałem zamiar sprawdzić na 0,25g, ale coś mi się nie zgadzało to, że na 0,23g do tego momentu było w porządku, a teraz szaleje :) Na pewno też nie jest to wina akumulatora, ale zależy jak patrzeć. Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted July 28, 2013 Report Share Posted July 28, 2013 na tyle fps to 0,25g i dystanser zmień ;) Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted July 28, 2013 Author Report Share Posted July 28, 2013 Tylko na jaki i co on zmieni, jeśli dotychczas był w porządku? :) W sumie wszystko zwaliło się dopiero po zmianie kabli. Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted July 28, 2013 Report Share Posted July 28, 2013 generalnie masz ponad 400 fps co obliguje do używania kul ,025 lub cięższych jeśli kule skręcają w jedną stronę to winny jest dystanser. jeśli MOCNO tracisz zasięg - może gumka się podwija. Na odległość ciężko stwierdzić co tam jest spierdzielone Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.