DJanos Posted August 9, 2013 Report Share Posted August 9, 2013 (edited) Witam koledzy, Mam problem z moim silnikiem Elementa. Dzisiaj wymieniałem sobie uchwyt pistoletowy w moim M4 i musiałem wyjąć silnik. Po odkręceniu obudowy niestety zamiast odczepić kable od styków zacząłem coś kombinować i odkręciłem górną część silnika ze stykami. (takie dwie śrubki na imbusiki). Miałem spore problemy z zakręceniem (w górnej części blokowały mi jakby takie 2 małe magnesiki ale jakoś udało mi się zakręcić. Niestety po wymianie rączki i włożeniu silnika na miejsce nic nie działa). Na początku na semi oddałem jeszcze parę strzałów ale odgłos był taki jakby batka się wyczerpywała i później już nic. Sam silnik mocno zaczął się grzać tak, że rączka była cała gorąca. Myślałem, że to problem ze stykami albo, że batka padła ale nic z tych rzeczy. Po włożeniu silnika stokowego wszystko gra i buczy. Czy w jakiś sposób mogłem podczas tego odkręcenia górnej części silnika uszkodzić silnik ? Trochę się podłamałem bo stokowy silnik wiele nie pociągnie na tym tuningu, który przeprowadziłem. Proszę o porady. Pozdrawiam. PS Jakby co mogę wrzucić zdjęcia jak to wygląda. Edited August 9, 2013 by DJanos Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 9, 2013 Report Share Posted August 9, 2013 Tak to jest jak się ktoś bez jakiejkolwiek wiedzy zabiera za grzebanie w replice.... Dokręcając te śruby na "imbusika" WTF ?? Zgubiłeś podkładki izolujące i masz zwarcie wewnątrz silnika. Sam tak miałem jak byłem świerzakiem, Podkładki sam dorobiłem ze starej karty kredytowej i odizolowałem dupę silnika od magnesów i ramy. Te "magnesiki" o których piszesz to szczotki silnika... Przed rozkręcaniem i skręcaniem silnika powinno się zwolnic sprężynki dociskowe szczotek.... Oddaj ten silnik i replikę komuś kto jest naprawdę rozgarnięty bo podejrzewam ze możesz pogorszyć sprawę. Quote Link to post Share on other sites
DJanos Posted August 9, 2013 Author Report Share Posted August 9, 2013 Faktycznie, pewnie nie oddzieliłem śruby od magnesów podkładkami i mogło dojść do zwarcia. Czy w takim wypadku silnik idzie na kibel czy jest szansa jeszcze go reanimować ? Pozdr Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Silnikowi nic się nie stało. Trzeba go dobrze poskładać. Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 A wyregulowałeś docisk silnika? Quote Link to post Share on other sites
DJanos Posted August 11, 2013 Author Report Share Posted August 11, 2013 Tak docisk regulowałem. Przebijakiem zrobiłem podkładki z karty kredytowej - 4 szt. ( 2 na zewnatrz i 2 do środka i nadal zero reakcji. Czy te szczotki wewnatrz silnika powinny stykać się z magnesami i leżeć jakby pionowo wzdłuż wysokosci silnika czy mają być polożone bo już pomysły mi się wyczerpały co jeszcze mogę zrobić. Po weekendzie zaniose silnik do elektryka. Pozdr Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Po weekendzie zrób porządne fotki co ty tam namodziłeś... http://members.rc.info.pl/zdjecia/slownik/budowa_silnika.jpg Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Albo wbij do mnie po łłłikendzie, to sprawdzimy. Quote Link to post Share on other sites
DJanos Posted August 21, 2013 Author Report Share Posted August 21, 2013 Problem silnika rozwiązany. Nie była to kwestia braku podkladek tylko źle założonych szczotek. Nie było ich w tych jakby to powiedzieć prowadnicach. Niemniej jednak dzięki za wskazowki i porady i tym samym moda proszę o zamkniecie tematu. Pozdr Quote Link to post Share on other sites
VinniePaz Posted November 23, 2014 Report Share Posted November 23, 2014 Odgrzewam temat, ponieważ nie chcę zaśmiecać forum kolejnym skoro mowa o tym samym silniku. Dziś do mojego Gearboxa z CM048 trafił silnik Element UT (nowy, ze sklepu) Zębatki zostały na nowo spodkładkowane, nałożone nowe smary, doszła nowa sp120. Kable modelarskie, niskooporowe. Pakiet Turnigy 7,4V 35-70C. Replika strzela, jednak kable jak i dół silnika robią się gorące po kilku 5-6 strzałowych seriach. Po wyjęciu silnika, ręcznie kręcąc zębatką silnikową (popychając ją śrubokrętem) mogę swobodnie cofnąć sprężynę, zębatki nie stawiają oporów(czuć tylko opór sprężyny). Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Garnek Posted November 23, 2014 Report Share Posted November 23, 2014 Może za mocno dokręcony? Quote Link to post Share on other sites
VinniePaz Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 Śrubka dociskowa jest dosłownie wykręcona. Możliwe, aby zębatka silnika była bardziej wysunięta na żerdzi niż w stockowym silniku? Objawem za mocno dokręconego silnika jest chyba nieprzyjemny dźwięk? Tu taki nie następuje. Co robić ?:( Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 (edited) Sprawdź podkładkowanie, może po prostu za ciasno to zrobiłeś? Mnie się wydawało, że nieprzyjemny dźwięk jest objawem zbyt nisko osadzonego silnika. Edited November 24, 2014 by Nath Quote Link to post Share on other sites
VinniePaz Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 Jak dokładnie mogę je sprawdzić? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 A może silnik po prostu nadmiar energii oddaje w postaci ciepła :teeth: Quote Link to post Share on other sites
VinniePaz Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 A może silnik po prostu nadmiar energii oddaje w postaci ciepła :teeth: Dziękuję za odpowiedź. Też o tym pomyślałem - niski opór na kablach i wtykach, to sporo mocy idzie na silnik i on oddaje ją w formie ciepła. Jednak produkowałby go aż tyle, by znacznie zagrzać kable i dosłownie parzyć swoją "dupką" ? Do tego zauważyłem, że przy seriach (10strzałowych) jakby zwalniał... Coś jak padająca bateria. Przy kolejnej próbie się to powtarza. Podładuję pakiet i sprawdzę jeszcze raz. Jeśli to nie bateria, to co innego może być przyczyną? I jeśli można - jak teraz sprawdzić podkładkowanie? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 Możesz sprawdzić na słabszej baterii LiPo takiej z 20C czy też będzie się grzało. U mnie swego czasu silnik JBU HT też się ostro grzał po kilku seriach, podkładkowanie było bardzo dobrze zrobione, miałem wtedy jeszcze Merfa 3.2 + LiPo 11,1V. Potem przeszedłem na 7,4V i zapomniałem o problemie. Później jak się okazało problem grzania sam ustąpił. Quote Link to post Share on other sites
VinniePaz Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 Dziękuję za poradę, na pewno tego spróbuję. Zapytam jeszcze czy dobrym schematem kierowałem się podkładkując zębatki. Zacząłem od silnikowej i zębatki silnika - podkładkowałem ją tyle razy, by pracowały jak najciszej. zębatce pozostawiłem tyle luzu, że dodanie kolejnej 0,1 gdziekolwiek (góra lub dół) powodowałoby już lekki opór. (i tu pytanie - jest jakaś inna, lepsza metoda na zgranie tych 2 zębatek?) Środkową dopasowałem wysokością tak, by jej zęby znajdowały się w całości na zębach silnikowej, nawet trochę wyżej niż na ich dolnej części. Tłokową podniosłem na tyle, by nie tarła o przerywacz i jednocześnie była najbliżej środkowej bez tarcia. Co o tym myślicie? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 Jest git. Ja zaczynam od środkowej, silnikową zostawiam praktycznie na końcu. Później w razie "W" małe korekty. Quote Link to post Share on other sites
VinniePaz Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 Jest git. Ja zaczynam od środkowej, silnikową zostawiam praktycznie na końcu. Później w razie "W" małe korekty. Czyli zakładasz środkową i...? :) btw: Po czym wiesz, że wysokość zębatki silnikowej jest ok? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 Środkowa, tłokowa, silnikowa. Potem kontrola zębatki silnikowej względem silnika. W V3 z koszykiem w V2 z połówką szkieletu i chwytem silnikowym + ewentualna korekta. Jedni zaczynają od silnikowej, a ja się tak nauczyłem i jest gites. Quote Link to post Share on other sites
VinniePaz Posted November 25, 2014 Report Share Posted November 25, 2014 Przepraszam za natłok pytań, ale dopiero się uczę. Czyli dobierasz wysokość zębatki silnikowej tak, aby przesuwając silnik z zebatką były one jak najbliżej siebie, a jednocześnie tak, by zębatka silnika nie przekrzywiała/przechylała zębatki silnikowej w połówce szkieletu? Zapytam od razu: jeśli bateria o mniejszym C nie pomoże i silnik nadal będzie się grzać, gdzie jeszcze mogę szukać przyczyn? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 25, 2014 Report Share Posted November 25, 2014 Dokładnie tak. Masz jakiś mosfet zamontowany? Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted November 25, 2014 Report Share Posted November 25, 2014 Za duża wydajność baterii nie ma prawa być problemem - silnik będzie stawiać ten sam opór niezależnie od tego czy okablowanie będzie miało 0 czy 1 ohm. Słabsza bateria co najwyżej doprowadzi do szybszego spadku napięcia pakietu i jeszcze zwiększenia się poboru prądu. Nie tędy droga. Quote Link to post Share on other sites
VinniePaz Posted November 25, 2014 Report Share Posted November 25, 2014 (edited) Nie mam mosfetu, bezpiecznik również wywalony. Dorobione całe, nowe okablowanie (kabel turnigy) Czy problemem może być to, że zębatka silnika jest bardziej wysunięta na żerdzi niż w stockowym silniku? (i mimo odkręcenie śruby regulacyjnej nie chce się cofnąć dalej?) Zupełnie nie wiem, dlaczego tak się dzieje... Proszę o pomoc. Edit: Po przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku, że przyczyną może być zbyt nisko osadzona zębatka silnikowa. Po zdjęciu silnika, zębatki pracują luźno, gdyż to sam silnik wywiera nacisk na zbyt nisko osadzonej zębatce silnikowej i stąd opór. Co o tym myślicie? Edited November 25, 2014 by VinniePaz Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.