texwillerxxx Posted August 23, 2013 Report Share Posted August 23, 2013 Witam. Wczoraj otworzyłem GB w celu wymiany okablowania na niskooporowe i podłączenia mosfetu. Wszystko przebiegło super, nie było żadnych nieprzewidzianych sytuacji. Po złożeniu GB wszystko nadal działało, mogłem naciskać spust itd. Jednak po włożeniu i unieruchomieniu GB w lover receiverze, spust może zostać ściągnięty tylko w trybie auto, semi i safe sa zablokowane. Próbowałem rozłożyć i jeszcze raz złożyć GB i nic, podpowie ktoś co się stało? Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to post Share on other sites
texwillerxxx Posted August 23, 2013 Author Report Share Posted August 23, 2013 I jeszcze jedno pytanie, czy przy zwolnionej sprężynie dysza powinna być wysunięta czy schowana? Pozdrawiam i przepraszam za podwójny post. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted August 23, 2013 Report Share Posted August 23, 2013 Teraz będę zgadywał. Wymieniłeś okablowaie na niskooporowe ultimate w zestawie z kostką stykową? Jeśli tak o tu jest problem. Co do dyszy. W zasadzie jeje położenie zależy od położenia zębatki tłokowej, ale generalnie gdy sprężyna jest zwolniona dysza jest wysunięta. Quote Link to post Share on other sites
texwillerxxx Posted August 23, 2013 Author Report Share Posted August 23, 2013 (edited) Nie, kupiłem kabel niskooporowy, przylutowałem deansy i wsuwki na silnik, do styków przylutowałem kable sygnałowe w zestawie z merfem. Więc źle złożyłem, bo u mnie jest odwrotnie. Ma ktoś zdjęcie tego jak powinna być ułożona zębatka tłokowa? Pozdrawiam. Edited August 23, 2013 by texwillerxxx Quote Link to post Share on other sites
texwillerxxx Posted August 24, 2013 Author Report Share Posted August 24, 2013 Oto jak wygląda GB zaraz przed zamknięciem, co robię źle? Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted August 25, 2013 Report Share Posted August 25, 2013 Ok. To podsumujmy. Jak na gearbox masz założony chwyt i zamontowany silnik to wszystko działa. Rozumiem, że ręcznie (płytką selektora ustawiasz tryby strzelania) i wzystko działa safe/semi/auto. Dobiero jak włożysz gearbox do body to semi nie działa. Z zdjęcia wynika, że wszystko jest ok. Sprawdź krzywkę przy selektorze ( ten element w body, który ustawia płytkę selektora w odpowiedniej pozycji) Możliwe, że ten element przestawił się względem dźwigni selektora na body Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 25, 2013 Report Share Posted August 25, 2013 Tak jak tred211 napisał, sprawdź kółko selektora ognia znajdujące się wewnątrz dolnej części korpusu. Sprawdź czy nie jest luźne, sprawdź czy się nie przestawiło, sprawdź czy nie jest wytarte. Możesz też zmienić sprężynkę płytki selektora na mocniejsza. Quote Link to post Share on other sites
texwillerxxx Posted August 25, 2013 Author Report Share Posted August 25, 2013 Dziekuje za odpowiedzi, była to wina krzywki selektora. Został jeszcze problem dyszy która zostaje w pozycji cofniętej zamiast wysuniętej. Czytałem że to bezwładność, lecz jest to dziwne bo używam MERFa 3.2 więc jest AB, no i przed rozkładaniem GB nie było tego problemu. Czy na zdjęciu zębatka tłokowa jest w odpowiedniej pozycji? Quote Link to post Share on other sites
texwillerxxx Posted August 26, 2013 Author Report Share Posted August 26, 2013 Pomoże ktoś? Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 (edited) Jeżeli po każdym strzale dysza pozostaje w tej samej pozycji tzn, że wszystko jest ok. Ja bym bardziej obserwował tłok w jakiej jest pozycji. Oczywiście najlepiej gdy sprężyna jest najmniej ściśnięta. Jak przeanalizujesz ruch tłoka, zębatek, i popychacza dyszy, to zauważysz, że jest taki moment w cylku, gdy tłok jest w pozycji początkowej, a dysza jest na maksa schowana. Najważniejsze generalnie jest to, żeby tłok był w pozycji początkowej. Też mam merf 3.2 i jakoś nie zwracam sobie zbytnio głowy w jakiej pozycji jest dysza. Układ ten nie kontroluje pozycji tłoka, ani zębatki tłokowej, tylko zlicza piki natężenia prądu. I po każdym maksimum zatrzymuje silnik. Edit. generalnie tak jak na zdjęciu jest ustawiona zębatka tłokowa, własnie tak składa się gearboxa Edited August 27, 2013 by tred211 Quote Link to post Share on other sites
texwillerxxx Posted August 27, 2013 Author Report Share Posted August 27, 2013 Czyli nie jest możliwe bym popełnił jakiś błąd przy składaniu GB, tak? Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 Patrząc na zdjęcia w zasadzie nie. Quote Link to post Share on other sites
texwillerxxx Posted August 27, 2013 Author Report Share Posted August 27, 2013 Rozumiem, dziękuje wszystkich za pomocne odpowiedzi. Temat można chyba zamknąć. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 Było odpalić replikę na full auto przez chwile, potem przełączyć na semi i by działało. Zębatka tłokowa w tym położeniu blokuje przerywacz a to blokuje łącznik styków. Przełączając na full auto, podnosimy przerywacz i nie dotyka on kostki stykowej. Quote Link to post Share on other sites
texwillerxxx Posted August 27, 2013 Author Report Share Posted August 27, 2013 O, dzięki za informacje, na pewno się przyda. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.