eMBeKa93 Posted August 29, 2013 Report Share Posted August 29, 2013 Witam, kumpel posiada replikę M4 CQB od Boyia. Z reguły replika ta nie jest polecana, ale do jego egzemplarza akurat nie mamy żadnych zastrzeżeń po za jednym: brakiem trybu semi. Replika działa na baterii Lipo Redox 11,1V 1100mAh. Po wystrzeleniu około 5k kulek na tym pakiecie pojawił się problem z ogniem pojedynczym - na początku po naciśnięciu spustu były 3 strzały, później 5, aż w końcu full auto. Replikę odesłano na gwarancję do taiwana. Wróciła ona rzeczywiście naprawiona, ale niestety te same symptomy powróciły po miesiącu. Nie widzę sensu w traceniu pieniędzy na paczkę do krakmana. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć, co trzeba wymienić żeby odzyskać tryb semi? Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted August 29, 2013 Report Share Posted August 29, 2013 Przerywacz trybu ognia. Najlepiej stalowy. Ja gdzieś sojego czasu widziałem firmy SHS za 12zł. Polecam. Dużo mocniejsze od gównolitowych. Dawno, dawno temu, kiedy jeszcze cześci niebyły tak dostępne, a jak były to z reguły drogie, miejsce które się wycierało wzmacniałem małym gwoździkiem. Potem szlifowałem, kształtowałem itd. Roziązania te działają do dziś. Ale jest to zegarmistrzowska robota :icon_mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
eMBeKa93 Posted August 29, 2013 Author Report Share Posted August 29, 2013 Na azteko są takie, będę próbować :) Quote Link to post Share on other sites
eMBeKa93 Posted September 7, 2013 Author Report Share Posted September 7, 2013 No i spróbowałem, niestety, bezskutecznie :( Kupiłem to http://azteko.pl/shs-przerywacz-ver-m0042-stalowy-p-6358.html - część identyczna kształtem co do tej oryginalnej z boyia, tyle że niespiłowana i o odrobinę mniejszej średnicy otworu, żeby ją zamontować musiałem ją lekko rozwiercić. Niestety, złożyłem wszystko poprawnie a semi jak nie było, tak nie ma :( Co może być przyczyną? Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted September 9, 2013 Report Share Posted September 9, 2013 Wyjmij gearbox. Wymonyuj zespół cylindra, tłok, popychacz dyszy. Resztę zostaw. Skręć szkielet na dwie śruby. Przez dziurę, gdzie był cylinder masz dostęp do zębatek. Ustaw płytke selektora na semi. Naciśnij spust i kręć zębatkami tak jakby normalnie pracowały. Obserwuj czy wózek styków się wypina. Jeśli nie będziemy myśleć co dalej. Zanim zaczniesz to sprawdzać, to zobacz czy krzywka od dźwigni selektora w body jest w prawidłowej pozycji ( zakłdam, że tak - na safe nie idzie nacisnąć spustu, a na auto jest poprostu auto) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted September 9, 2013 Report Share Posted September 9, 2013 Przerywacze SHS mają za małą płetwę i nie zahaczają o krzywkę z zębatki tłokowej. Sprawdź również czy łącznik styków nie jest uszkodzony (strona która zahacza o przerywacz) Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 9, 2013 Report Share Posted September 9, 2013 Przerywacze SHS mają za małą płetwę i nie zahaczają o krzywkę z zębatki tłokowej. Sprawdź również czy łącznik styków nie jest uszkodzony (strona która zahacza o przerywacz) Dziwne bo ja zamontowałem już kilkadziesiąt przerywaczy SHS/XHT/SuperShootera i nie miałem problemów, no może z jednym wyjatkiem gdy nie chciało się to zgrać z kostką Ultimate. Przerywacze do V3 też montuje ( u siebie w dwóch AK mam przerywacze stalowe SHS ) również nie zauważyłem problemów. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted September 9, 2013 Report Share Posted September 9, 2013 No z kostką Ultimate (mam u siebie taką) to kompletnie nie gra. Stockowy gra dobrze :) Ale kiedyś montowałem do jakiejś tam repliki i też nie chciał działać. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted September 9, 2013 Report Share Posted September 9, 2013 Ale do momentu gdy kolega nie pisze, że coś było zmieniane, zakładamy że te części to stock. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 9, 2013 Report Share Posted September 9, 2013 Tak, ale piszemy też o tym że jeśli dojdzie do potrzeby wymiany to autor może śmiało brać przerywacze SHS'a bo nie ma z nimi żadnego problemu :) Quote Link to post Share on other sites
eMBeKa93 Posted September 10, 2013 Author Report Share Posted September 10, 2013 (edited) Wyjmij gearbox. Wymonyuj zespół cylindra, tłok, popychacz dyszy. Resztę zostaw. Skręć szkielet na dwie śruby. Przez dziurę, gdzie był cylinder masz dostęp do zębatek. Ustaw płytke selektora na semi. Naciśnij spust i kręć zębatkami tak jakby normalnie pracowały. Obserwuj czy wózek styków się wypina. Jeśli nie będziemy myśleć co dalej. Zanim zaczniesz to sprawdzać, to zobacz czy krzywka od dźwigni selektora w body jest w prawidłowej pozycji ( zakłdam, że tak - na safe nie idzie nacisnąć spustu, a na auto jest poprostu auto) Postąpiłem wg Twoich wskazówek. Przy pozycji selektora na semi, wózek spustu się nie wypina. Próbowałem tak na przerywaczu stockowym z Boyia i SHSie, obydwa zachowują się tak samo. Przerywacz ewidentnie się rusza, ale w ogóle nie oddziałuje na wózek. Edited September 10, 2013 by eMBeKa93 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 10, 2013 Report Share Posted September 10, 2013 Zmień wózek :) Quote Link to post Share on other sites
eMBeKa93 Posted September 10, 2013 Author Report Share Posted September 10, 2013 Część wózka która jest przesuwana przez przerywacz ognia wydaje się być w stanie idealnym, czy taka wymiana ma sens? Czy mogą istnieć jeszcze jakieś przyczyny braku trybu pojedynczego? Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted September 10, 2013 Report Share Posted September 10, 2013 W sumie oczywista sprawa, ale czy jest sprężynka przy przerywaczu? Jeśli jest to czy odpowiednio sprężynuje. Może przrywacz jest za mocno dokręcony. Powinien swobdnie się poruszać, ale też nie powinien mieć luzów w osi. Jest jeszcze taka opcja, że zębatka tłokowa jest za wysoko wypodkładkowana. Quote Link to post Share on other sites
eMBeKa93 Posted September 12, 2013 Author Report Share Posted September 12, 2013 Przerywacz właśnie ma dość sporo luzu. Jak tylko będę miał czas to pokombinuję z podkładkami. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted September 12, 2013 Report Share Posted September 12, 2013 Albo podkładki, albo zeszlifować ten wypust gdzie się przykręca przerywacz. Sprawdź też, czy nie masz za dużo podkładek pod zębatką tłokową. Quote Link to post Share on other sites
eMBeKa93 Posted September 15, 2013 Author Report Share Posted September 15, 2013 Coraz bliżej jestem klęski, coraz mniej pomysłów na rozwiązanie... Zeszlifowałem troszkę obsadę przerywacza aby móc go dokręcić tak by nie miał luzów, pobawiłem się też troszkę podkładkowaniem. I nic, zero reakcji. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 15, 2013 Report Share Posted September 15, 2013 Zmieniłeś tą sprężynkę przerywacza/płytki selektora ? Quote Link to post Share on other sites
eMBeKa93 Posted September 15, 2013 Author Report Share Posted September 15, 2013 Po problemie :) Wina leżała w przerywaczu ognia który nijak nie nadawał się do współpracy z gearboxem boyia. Wstawiłem przerywacz Classic Army i jak ręką odjął :P Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.