mardar Posted September 28, 2013 Report Share Posted September 28, 2013 Witam, jestem nowy na forum i nie wiem czy dobrze trafiłem z działem dla mojego tematu, także jak coś to proszę o przeniesienie tematu. A teraz do rzeczy, posiadam uzywaną reklikę ak74m cymy i mam taki delikatny problem z nią, a mianowicie chodzi o selektor ognia... Sytuacja wygląda następująco: replika jest w stanie "czuwania/zablokowana" włączam na semi, a ona dalej jest zablokowana, przelączam na auto i działa, strzela na auto, wracam na semi to ona dalej strzela na auto, jedynie czasami uda jej się przełączyć na semi i strzelać ogniem pojedyńczym... Rozebrałem replike popatrzyłem swoim lamerskim okiem i niby wszystko jest w porzadku, GB nie rozbierałem bo jeszcze to nie mój poziom. Teraz pytanie co może być przyczyną takiego zachowania repliki? Replika modyfikowana przez poprzedniego wlascieciela, GB v3 (cm.02). Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 28, 2013 Report Share Posted September 28, 2013 Źle zgrane ramiona i krzywki dźwigni selektora względem płytki selektora. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 28, 2013 Report Share Posted September 28, 2013 Quote Link to post Share on other sites
mardar Posted September 28, 2013 Author Report Share Posted September 28, 2013 (edited) oba zdęcia przedstawiają gb w trybie off? bo na moje oko to pierwsze zdjecie przedstwaia gb w trybie auto, a drugie na offie Edited September 28, 2013 by mardar Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 28, 2013 Report Share Posted September 28, 2013 .... Nie ważne czy jest safe, semi, auto. Masz ułożyć krzywki tak samo u siebie jak na tych fotkach ! Quote Link to post Share on other sites
AKTG Posted September 28, 2013 Report Share Posted September 28, 2013 (edited) Niekoniecznie Verb, już naprawiłem z 10 akaczy z tym samym problemem. Wina leży w zużytej kostce w selektorze, tej co łączy zewnętrzne ramie z ramieniem z zębatkami. Jedynym rozsądnym wyjściem jest kupienie nowej kostki selektora i przyklejenie jej mocnym klejem epoksydowym do dźwigni zewnętrznej. Jeśli zrobisz inaczej to nie wyciągniesz GB z body. Taka "naprawa" sprawia że selektor jest potem praktycznie nie do zajechania. Osobiście polecam klej do metalu z Castoramy(jak ktoś zna lepsze mieszanki to czemu nie). Po nałożeniu kleju na tą kostkę należy ją podgrzać zapalniczką i przez chwile trzymać przy dźwigni aż złapie klej, potem odłożyć albo wstawić w imadło. Pamiętaj o poprawnym ułożeniu tej kostki bo jak klej chwyci to "game over". p.s. Forum nie działa prawidłowo, nie wiem jak udało mi się wstawić tego posta :P Edited September 28, 2013 by AKTG Quote Link to post Share on other sites
mardar Posted September 28, 2013 Author Report Share Posted September 28, 2013 Ok, dzieki za info, pokombinuje jeszcze z tą kostką i się odezwę:) Quote Link to post Share on other sites
Grzywacz Posted November 20, 2013 Report Share Posted November 20, 2013 Cześć Widzę że temat trochę stary, ale chyba mój problem będzie najlepiej tutaj podpiąć. Moja replika to cm.040 pojawił się dość ciekawy problem, mianowicie znikł ogień pojedynczy, zamiast niego mam nadal auto. GB po wyjęciu z body posiada ogień pojedynczy, natomiast gdy jest w body jest tylko ciągły na miejscu semi. Uprzedzam że GB jest nowe i ma może wystrzelane obecnie około 1000bb, ramiona i krzywki są ustawione prawidłowo, płytka selektora nie jest złamana ani nigdzie przetarta, bateria naładowana na maksa. Jakieś pomysły co do przyczyny? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 20, 2013 Report Share Posted November 20, 2013 (edited) Za duże luzy miedzy krzywkami. Wyjmij sobie gearboxa, załóż krzywki wszystkie, załóż dźwignie selektora, zakręć śrubkę i popatrz sobie jak to pracuje. Ja u siebie walczyłem z podobnym problemem, dając u siebie z SAFE na AUTO mimo iż dźwignia już była w pozycji AUTO nadal nie mogłem ruszyć spustem (SAFE). Musiałem zejść niżej i wrócić. To samo miałem z przejściem z SEMI na AUTO, nadal miałem AUTO więc musiałem dać dźwignie wyżej i wrócić na SEMI. Wyeliminowałem to tylko i wyłącznie pozbyciem się wszelkich luzów miedzy krzywkami oraz tzw ruchów jałowych krzywek i dźwigni selektora. Dodam że mam te krzywki niebieskie od wczoraj, ściągałem z HK, spasowanie super, zero luzów itd :teeth: Edited November 20, 2013 by verb007 Quote Link to post Share on other sites
Grzywacz Posted November 21, 2013 Report Share Posted November 21, 2013 Niestety fakt że luzy między elementami są straszne, problem tylko z ich wyeliminowaniem sądzę że będę musiał gdzieś dopaść nowe krzywki z lepszym spasowaniem. W sumie najbardziej wyrobiony jest ten element zaraz przy dźwigni "to coś" gdzie wchodzi tulejka. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 21, 2013 Report Share Posted November 21, 2013 Jest i na to sposób, u mnie się sprawdził. Oczyść papierkiem lub pilnikiem tą tulejkę, dobrą lutownice rozgrzej tak kolo 450-500* i przy pomocy kalafonii postaraj się nadlać trochę cyny w te nacięcia co wchodzą do ramienia od szkieletu. Potem sobie pilnikiem ładnie dopasujesz i wejdzie sztywno bez luzu. To samo można zrobić po drugiej stronie na dźwignię. Mnie się to udało w poprzedniej replice i nadal to pracuje :teeth: Quote Link to post Share on other sites
Grzywacz Posted November 21, 2013 Report Share Posted November 21, 2013 Dobry pomysł jak zjadę do domu to będę musiał faktycznie spróbować ;] jak na razie dzięki za porady ;] Quote Link to post Share on other sites
AKTG Posted November 22, 2013 Report Share Posted November 22, 2013 Jeśli chodzi o krzwki to ja je delikatnie butaprenem traktuje i jak założę to chodziło ciężej ale znika ten problem o którym piszesz. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.