STURMTIGER Posted October 10, 2013 Report Share Posted October 10, 2013 (edited) Witam. Chciałbym poznać opinię koleżanek i kolegów dotyczącą tych nowych zabawek. Wyskakujące łuski oraz dźwięk towarzyszące strzałom jawią się nader ciekawie. Ponadto możliwość konwersji pomiędzy pd -asg jest moim skromnym zdaniem kozackie. Edited October 10, 2013 by STURMTIGER Link to post Share on other sites
14100715 Posted October 10, 2013 Report Share Posted October 10, 2013 (edited) Tak na szybko co znalazłem: MAGFED to jakaś nowa generacja karabinków do paintballa. Tak? Info stąd: http://triggermonkeys.com/a-mag-head-in-a-mag-fed-world/ To natomiast dopiero zaczynam czytać: http://paintball.info.pl/forum/viewforum.php?f=182 Edited October 10, 2013 by 14100715 Link to post Share on other sites
STURMTIGER Posted October 10, 2013 Author Report Share Posted October 10, 2013 Zgadza się. Kurcze może będę infantylny, ale parę filmików na youtube mnie podjarało. Oczywiście amerykańcy to nawet z Ogniem i mieczem zrobią hit, ale przyznam, że wyglądało obiecująco. Jeszcze ta amunicja o zwiększonym zasięgu i celności. Myślałem, że to kulki z farbą.... teraz bardziej przypomina lotkę;) Rozwijają się farbiarze. Łuski na 6 mm też są. Ktoś miał zacny pomysł. Link to post Share on other sites
fu3ak Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Posiadam DAM z magazynkami http://triggermonkey...-mag-fed-world/, zabawa jest super :), tylko jedna łuska 2PLN. Trzeba się zastanowić przez pociągnięciem spustu. Link to post Share on other sites
14100715 Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 To ja już wolę postrzelać z palnego AK za taką cenę. Link to post Share on other sites
fu3ak Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 za tą cenę do ludzi to będzie ciężko ;) Link to post Share on other sites
Marcin79W Posted November 16, 2014 Report Share Posted November 16, 2014 Cześć! Dużo ludzi pyta, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Czym jest MAGFED. Tekst po kolei opisuje markery (cal .68), zasilanie kulkami i powietrzem, odmiany krótszej wersji markerów, nowe kulki (tylko z nazwy, bo kulistość zatraciły w ewolucji), system RAM (0.43). Markery służą głównie do rekreacyjnych gier typu paintball, głównie na otwartym powietrzu, czasem w pomieszczeniach. Używając ich zawsze należy pamiętać o ochronie oczu w postaci specjalistycznych masek lub googli. Wygląd i działanie markera Markery paintball'owe MAGFED (kaliber 0.68) odwzorowują w miarę możliwości wygląd prawdziwej broni. Kulki podawane są z magazynka, od dołu. Gaz (sprężone powietrze, które wyrzuca kulki z lufy przy strzale) najczęściej umieszczony jest w kolbie (choć nie zawsze). W najbliższym czasie możemy spodziewać się, że konstrukcje nie tylko będą wyglądem przypominać prawdziwe karabinki czy pistolety, ale będą naśladować cechy takie jak pozostawanie zamka w tylnym położeniu, po opróżnieniu magazynka - (RAP4 METS miał już uproszczoną wersję takiego systemu, gdzie po opróżnieniu maga nie dało się oddać strzału na pusto). Firma RAP4 zapowiedziała działania w tym kierunku również w markerach cal. 0.68. Wygląd współczesnych markerów paintball'owych MAGFED (jak widać na zdjęciu poniżej) zbliża się do oryginałów i replik ASG. Przedstawione w tekście modele/rozwiązania/firmy nie wyczerpują w pełni tematu, mają jedynie pokazać w prosty sposób ideę działania markerów typu MAGFED. Jak podawane są kulki Marker MAGFED to nic innego jak marker paintball’owy, w którym kulki podawane są z magazynka podobnego do tego, jaki stosuje się w zwykłym karabinku czy pistolecie. Raczej nie ma tutaj mowy o podawaniu kulek z typowego paintball’owego leadera/spłuczki, choć zdarzają się takie 'dwusystemowe' rozwiązania, gdzie można wybrać czy gramy na 'spłuczce' czy na magazynku. Naczelną zasadą MAGFED jest jednak używanie dolnego magazynka. Magazynek MAGFED, podobnie jak w klasycznej broni ostrej, posiada sprężynę popychającą kulki do komory nabojowej. Magazynki markerów naśladujących broń długą mieszczą zwykle do 18-20 kulek max. (zależnie od producenta i modelu). Są zwykle uniwersalne, tzn. można załadować je klasycznymi kulkami 0.68 lub pociskami typu First Strike. Broń krótka Pistolety były jednym z pierwszych systemów paintball gdzie pojawiło się zasilanie typu MAGFED. Nikt chyba nie wyobraża sobie ZEUS’a, TPX’a, albo Tiberius’a 8 ze spłuczką na chociażby 50 kulek. Pistolety paintball’owe mieszczą zwykle około 8 kulek w magazynku, niektóre (np. Tiberius) w magazynku posiadają również nabój CO2, co upraszcza problem przeładowania CO2 i przyspiesza działania – w Tiberius’ie zmieniając magazynek na nowy jednocześnie zmieniamy nabój CO2. Amunicja: First Strike czy zwykła kulka? Klasyczne kulki kalibru 0.68 (typowe w paintball'u)są tanie. Od komercyjnych po turniejowe ich cena jest nadal bardzo atrakcyjna w stosunku do First Strike. To chyba jedyna zaleta klasycznych kulek. Kulki First Strike (i podobne, które pojawiają się już na rynku) są dużo celniejsze, ich kształt przypomina bardziej miniaturkę granatu do M203, a wydłużona forma i „lotki” zapewniają dodatkowy ruch obrotowy. Dzięki temu First Strike leci dłużej w prostej linii niż każda inna kulka paintball’owa. Kulki mogą być wypełnione: farbą, pudrem, przeźroczystą cieczą (clear). Zasilanie markerów gazem Najlepszym rozwiązaniem - moim zdaniem - jest butla HP w kolbie markera. Nie jest to ultra-zgrabne podejście, bo kolba jest większa niż w oryginalnej broni (rzuca się to w oczy szczególnie w nowym Tiberius’ie T15, którego body, RIS i lufa są „chudziutkie” w porównaniu do samej kolby). Rozwiązanie to jednak pomaga „odłączyć” się od broni w każdej chwili, czego nie dają nam butle HP na plecach, podłączone z markerem za pomocą mamby. Rozwiązania z mambą również spotyka się w markerach typu MAGFED (plusem takiego rozwiązania jest zdecydowanie większa ilość powietrza/większa butla, a co za tym idzie, większa ilość możliwych do oddania strzałów. Można też stosować różne kolby od replik ASG). Zasilanie z butli HP (w kolbie) pozwala zwykle na oddanie 120-130 strzałów, czyli średnio siedem magazynków po 18 kul. Warto mieć co najmniej dwie takie butelki, aby zwiększyć ilość dostępnych strzałów lub mieć zapasową butlę w razie awarii pierwszej. CO2 - raczej rzadko się spotyka, choć RAP4 oferuje całkiem zgrabne rozwiązania, pozwalające używać kolby o standardowych rozmiarach (2 szt. naboju CO2 wewnątrz) wydajność strzałów jest jednak znacznie mniejsza niż w przypadku 13cuHP. CO2 gorzej sprawuje się również przy niskich temperaturach. Zrób marker na jaki masz ochotę Do markerów MAGFED pasuje całkiem sporo części od replik ASG. Zapowiadają się również magazynki bębnowe dla broni typu SAW. Zabawa dopiero się zaczyna, wystarczy spojrzeć na zdjęcie :icon_smile: RAM (Real Action Marker) czyli kaliber 0.43 Moim zdaniem to średnio udana przejściówka między ASG a paintball'em. Wygląd markerów Moim zdaniem to średnio udana przejściówka między ASG a paintball'em. Wygląd markerów szturmowych do złudzenia przypomina oryginał. Kulki podawane są od dołu z magazynka, jak w prawdziwej broni. Ciekawy efekt dają łuski (zwłaszcza metalowe), kiedy wyrzucane są w trakcie strzelania (każda kulka w magazynku mieści się we własnej imitacji łuski). Zasięg markerów RAM jest mniejszy niż w ASG i paintball'u. Kulki są bardziej podatne na wiatr, rozbijalność na celu (o ile nie jest to betonowa ściana) mają znikomą. RAM'y zasilane są z butli HP lub CO2, przy czym butla HP w kolbie RAM wygląda podobnie jak w Tiberius T-15 (przerysowana wielkością w stosunku do całości repliki karabinka). O wiele ciekawiej prezentują się pistolety RAM, których mniejszy zasięg nie przeszkadza (krótka broń, strzelamy na mniejsze dystanse). Pistolety RAM wyglądem i wielkością przypominają oryginały (np. P99, Glock), nadają się więc całkiem fajnie na "broń" zapasową/krótką. W pistoletach nie używa się łusek, kulki lądują bezpośrednio w magazynku. Gry MagFed Stopień skomplikowania zasad gry zależy od organizatora. Od prostych starć bezpośrednich do skomplikowanych MILSIM'ów. Scenariusze trwają od kilku do kilkudziesięciu godzin, mogą wymagać umiejętności nawigacji i poruszania się w trudnym w terenie, umiejętności przetrwania w niesprzyjających warunkach przyrodniczych, ale nie zawsze. Czasem wiedzy z zakresu działań militarnych. Przy okazji grając staramy się zaszczepić podstawowe umiejętności udzielania pierwszej pomocy, współpracy w grupie, wzajemnego szacunku i zrozumienia. Wbrew pozorom i wyglądowi replik zabawa ta nie zachęca ani do walki ani do przemocy. Każdemu kto przynajmniej raz w życiu zagrał przychodzi refleksja o tym, jak kruche jest ludzkie życie, i że nikt, ani nic, nie powinno stawiać czyjegoś zdrowia i życia ponad czyjeś inne. Wszyscy jesteśmy jednakowo równi i ważni na tym świecie, a wojny i wszystkie nieszczęścia z tym związane są narzędziem polityków i światowych koncernów, które próbują w ten sposób regulować własne interesy - nie dawajmy się w nie wplątać. Link to post Share on other sites
zielin86 Posted November 16, 2014 Report Share Posted November 16, 2014 Ile kulek wchodzi do magazynka? Zainteresowałem się, ale z tego co widziałem, to standardowa pojemność magazynków to chyba 18 kulek... mało trochę. Link to post Share on other sites
Kopcik Posted November 16, 2014 Report Share Posted November 16, 2014 Przeciwnicy też mają tyle podczas gry w PB jeżeli impreza jest MFO to każdy ma max 100 kulek i to tylko w skrajnych przypadkach, większość będzie miała około 20. A jeżeli mowa o bezłuskowej konwersji ASG to wchodzą normalne magi eMkowe. Link to post Share on other sites
Marcin79W Posted November 16, 2014 Report Share Posted November 16, 2014 Jeżeli wszyscy grają na MagFed, a jest co raz więcej osób, to 18-19 kulek nie robi problemu. Tyle aktualnie magazynki MagFed mieszczą. Dwie galerie tutaj sa typowo z gier MagFed (MOG 6 z treningiem na sucho i potem scenario / oraz "Broken Border"): http://www.military-paintball.com/?page_id=1040 Na MOG6 Przyjechało koło 70 osób, grono rośnie. Link to post Share on other sites
cames Posted June 18, 2015 Report Share Posted June 18, 2015 Tak dla odświeżenia tematu wrzucam kilka słów bo ostatnio dużo się dzieje na MAGFEDowej scenie.Na południu Polski odbyło się kilka klimatycznych i zaawansowanych 36 godzinnych i 24 godzinnych milsimów z elementami LARPA political fiction.Z wykorzystaniem współczesnych zdobyczy technicznych począwszy od pojazdów kołowych , łączności HF , lokalizatorów GPS czy noktowizji na poziomie 3gen a nawet transmiterów wifi które zapewniały punkty dostępy w leśnych ostępach. poniżej kilka video relacji oraz albumów foto. Broken Border 2: Operacja Płonąca Fosa foty https://plus.google.com/photos/114635963648008679591/albums/6126523911909974353?hl=pl video: Operacja Vanguard foto https://www.facebook.com/florian.radziej1/media_set?set=a.867675403305594.1073741839.100001894260092&type=3&pnref=story zainteresowanych odsyłam do: LOK Milsim Jarheads Link to post Share on other sites
Recommended Posts