Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Cyma 0.39] Jakie Lipo?


Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Mam po prostu krótkie pytanko:

 

Czy do cymki z tematu wrzucić lipo 7,4v, czy 11,1v?

Boję się, że na 11,1v zębatki mi długo nie pożyją - ale chciałbym usłyszeć opinię fachowców (którzy zębatki - pardon zęby - zjedli w asg). GB stock (gwarancja).

 

Pozdrawiam,

Ulek

Link to post
Share on other sites

Jak masz gwarancję to 11 możesz wepchnąć. Zębatki cymy wytrzymują naprawdę sporo, oczywiście dobrze spodkładkowane. Ale bezpieczniej na stocku używać 7,4. Też miło się strzela, rof jest niezły. Na 11 będzie kosiarka i czasem można przedobrzyć z ilością wyplutych kulek... strzelasz strzelasz... a tu chwila i mag pusty.

Link to post
Share on other sites

The-Naturat - dziękuję za odpowiedź, jeśli można jeszcze dopytać: rozumiem, że czas pracy lipo w replice znacząco wydłuży zmiana kabli na silikonowe?

I właściwe pytanie: jakie AWG?

Wiadomo, że im wyższy numer AWG, tym grubszy przewód, ale (tu potrzebuję odpowiedzi TAK/NIE) czy nie jest tak, że im wyższy numer AWG, tym mniejszy prąd można przepuścić po kablach?

 

Pozdrawiam,

Ulek

Link to post
Share on other sites

Odwrotnie,kolego, z tym AWG (American wire gauge)- im wyższy numer tym przewód cieńszy...A im mniejsza średnica przewodu rośnie rezystancja. (jednym słowem, kabelek się zagotować może i więcej prądu poleci na to grzanko).

AWG 14 do 11.1 V powinien być spoko, a jak dasz AWG 12 to też Ci nic się nie stanie -zależy ile miejsca w replice na to wszystko będzie.

A na pewno przy 11.1 V trzeba MOSFET zmieścić, bo styki polecą w oka mgnieniu...

Edited by karol_alasz
Link to post
Share on other sites

Dziękuję Karol za odpowiedź. Oczywiście pomieszałem wzrost wartości AWG z grubością kabelka - mój błąd (choć wiedziałem o co chodzi :) ). I dzięki Ci bardzo za podanie orientacyjnych grubości dla 11,1V - to było dla mnie istotne.

W tej chwili będę kupował Lipo 7,4V, ale kabelki już zamontuję jak do 11,1.

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Ja bym tylko dodał,że prądożerność układu zależy bardziej od odbiornika a nie źródła napięcia...w przypadku aeg-ów to od wyboru silnika elektrycznego zależą obciążenia układu elektrycznego... A silnik się dobiera do tego co ma pociągnąć-czy jebitnego springa (hi-torque) czy też wypluwać real-cap'a w coś poniżej 1 sekundy (hi-speed)...I to z całego takiego układu -silnik,gearbox,spring,tłok,cylinder-wynika prądożerność. Że nie wspomnę już o dodatkowych atrakcjach jak źle albo wcale nie spodkładkowany gearbox,brak albo nadmiar smarowania,dupny AoE,czy choćby zły dobór średnicy lufki do pojemności cylindra,itd,itp... Jednemu wystarczy 1mm2 przewodu a u innego będzie grzanie przewodów i puchnięcie pakietu...

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Odwrotnie,kolego, z tym AWG (American wire gauge)- im wyższy numer tym przewód cieńszy...A im mniejsza średnica przewodu rośnie rezystancja. (jednym słowem, kabelek się zagotować może i więcej prądu poleci na to grzanko).

AWG 14 do 11.1 V powinien być spoko, a jak dasz AWG 12 to też Ci nic się nie stanie -zależy ile miejsca w replice na to wszystko będzie.

A na pewno przy 11.1 V trzeba MOSFET zmieścić, bo styki polecą w oka mgnieniu...

 

chłopie!!

14AWG to kabel o przekroju 2.5mm a zewnętrznie ponad 4mm, nie wciśniesz tego do repliki, np. m4 i podobnych, tak samo wsadź taki kabel do ak lub g36 - nie wejdzie.

12 AWG to jeszcze grubszy, który nie wejdzie nigdzie!

 

Do replik stosuje się 18-16 AWG i są ok.

 

Kolejna rzecz, którą warto zmienić w replice to styki. Ja dorabiam sobie styki z blachy miedzianej o grubości 0.5mm i sa nie do zajechania. Fabryczne mają grubość zwykle 0.15- 0.25mm, tuningowe (np. ultimate) 0.3-0.35mm.

Link to post
Share on other sites

chłopie!!

14AWG to kabel o przekroju 2.5mm a zewnętrznie ponad 4mm, nie wciśniesz tego do repliki, np. m4 i podobnych, tak samo wsadź taki kabel do ak lub g36 - nie wejdzie.

12 AWG to jeszcze grubszy, który nie wejdzie nigdzie!

 

Do replik stosuje się 18-16 AWG i są ok.

 

Kolejna rzecz, którą warto zmienić w replice to styki. Ja dorabiam sobie styki z blachy miedzianej o grubości 0.5mm i sa nie do zajechania. Fabryczne mają grubość zwykle 0.15- 0.25mm, tuningowe (np. ultimate) 0.3-0.35mm.

 

Mistrzu...

14 AWG to dokładnie 1.628 mm średnicy (2.08 mm2)... Z jakich Ty tablic czerpiesz natchnienie,swoich?!

12 AWG to dopiero 2.053 mm średnicy i napisałem, że jeżeli się zmieści,bo teoretycznie im grubszy tym lepiej...

No i te blaszki... Nawet 1 mm będą się spiekać i zasyfiać jak na nich ciągle będą się wysokoprądowe wyładowania pojawiać-lepiej zlikwidować przyczynę a nie skutek...

 

I staraj się nie mierzyć innych swoją miarą,bo ja pochodzenie mam inteligenckie a nie chłopskie...

Edited by seger
Link to post
Share on other sites

Do przekroju żył należy tez doliczyć izolacje, która niestety powoduje podwojenie wartości średnicy przewodu i za chiny ludowe to nie wejdzie do repliki....

 

 

Nie mierze nikogo żadną miarą. Napisałem chłopie ponieważ jesteś facetem, wnioskując z twoich postów jak i nicku. Kto jakie ma pochodzenie mnie nie interesuje. Na forum każdy jest równy i nie ma odstępstw.

Link to post
Share on other sites

Spoko. Ale i tak dramatyzujesz z tymi średnicami- 16AWG Turnigy ma 2.8mm z izolacją,a 14AWG tej samej firmy 3.2mm - no to chyba wejdzie nawet do eMek... Ale tego nie wiem, bo nie mam. Mam natomiast eLkę i 4mm właśnie kabelki od zabytkowego omomierza (megatestera?) z induktorem (lepszego kabla niskooporowego nie mają nawet w NASA B-), no rosówki wychodziły całymi kolumnami jak dziadek kręcił,a kable ani się nie prostowały ani grzały).

Link to post
Share on other sites

Powiem tak:

18 AWG - wchodzi ok.

16 AWG - wchodzi, lecz sporo zalezy od szkieletu. Czasami sa problemy ze zmieszczeniem w kanaliki. Plus oczywiście w jednym jak i drugim (16 AWG) trzeba uważać aby zębatka silnika przy wkładaniu nie cieła izolacji kabla jak i żył w środku.

14 AWG - nie wejdzie. Nie mieści się w kanaliki w szkielecie, chyba ze brutalnie będzie sie te kanały szlifowac chociaż sa one i tak cieńkie.

Silnik bedzie niestety przecinał kabel oraz będzie problem z regulacją docisku silnika jak i jego osiowością (sporo zalezy od chwytu pistoletowego) jak nie z samym włożeniem silnika. Da sie je stosować w M249 i pochodnych, gdzie okablowanie jest całe na zewnątrz szkieletu,

12 AWG - nie wejdzie nigdzie.

10 AWG - może do M134 :) ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...