Ulek Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 Witam wszystkich forumowiczów, Mam po prostu krótkie pytanko: Czy do cymki z tematu wrzucić lipo 7,4v, czy 11,1v? Boję się, że na 11,1v zębatki mi długo nie pożyją - ale chciałbym usłyszeć opinię fachowców (którzy zębatki - pardon zęby - zjedli w asg). GB stock (gwarancja). Pozdrawiam, Ulek Quote Link to post Share on other sites
The-Naturat Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 Jak masz gwarancję to 11 możesz wepchnąć. Zębatki cymy wytrzymują naprawdę sporo, oczywiście dobrze spodkładkowane. Ale bezpieczniej na stocku używać 7,4. Też miło się strzela, rof jest niezły. Na 11 będzie kosiarka i czasem można przedobrzyć z ilością wyplutych kulek... strzelasz strzelasz... a tu chwila i mag pusty. Quote Link to post Share on other sites
Ulek Posted November 15, 2013 Author Report Share Posted November 15, 2013 The-Naturat - dziękuję za odpowiedź, jeśli można jeszcze dopytać: rozumiem, że czas pracy lipo w replice znacząco wydłuży zmiana kabli na silikonowe? I właściwe pytanie: jakie AWG? Wiadomo, że im wyższy numer AWG, tym grubszy przewód, ale (tu potrzebuję odpowiedzi TAK/NIE) czy nie jest tak, że im wyższy numer AWG, tym mniejszy prąd można przepuścić po kablach? Pozdrawiam, Ulek Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 (edited) Odwrotnie,kolego, z tym AWG (American wire gauge)- im wyższy numer tym przewód cieńszy...A im mniejsza średnica przewodu rośnie rezystancja. (jednym słowem, kabelek się zagotować może i więcej prądu poleci na to grzanko). AWG 14 do 11.1 V powinien być spoko, a jak dasz AWG 12 to też Ci nic się nie stanie -zależy ile miejsca w replice na to wszystko będzie. A na pewno przy 11.1 V trzeba MOSFET zmieścić, bo styki polecą w oka mgnieniu... Edited November 15, 2013 by karol_alasz Quote Link to post Share on other sites
Ulek Posted November 15, 2013 Author Report Share Posted November 15, 2013 Dziękuję Karol za odpowiedź. Oczywiście pomieszałem wzrost wartości AWG z grubością kabelka - mój błąd (choć wiedziałem o co chodzi :) ). I dzięki Ci bardzo za podanie orientacyjnych grubości dla 11,1V - to było dla mnie istotne. W tej chwili będę kupował Lipo 7,4V, ale kabelki już zamontuję jak do 11,1. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
The-Naturat Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 Mosfet to dobra rzecz. Ja mam 1mm silikonowe na 11v i dają radę. Nic się nie grzeje. Quote Link to post Share on other sites
Ulek Posted November 15, 2013 Author Report Share Posted November 15, 2013 (edited) The-Naturat, a z ciekawości do Twojego CM.042S jakie lipo 11,1V wejdzie? Bo to będzie to samo co do mojej CM.039 - musiałeś szlifować obudowę żeby zmieścić? Edited November 15, 2013 by Ulek Quote Link to post Share on other sites
The-Naturat Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 W 042s miałem 7,4 i fajnie dawała radę na stocku. 11 to raczej tylko dzielona by tam weszła, bo ta nieszczęsna osłona gb tam siedzi. Ale nie mam już tej repliki to nawet nie sprawdzę co tam może wejść. Quote Link to post Share on other sites
Ulek Posted November 15, 2013 Author Report Share Posted November 15, 2013 Ok - dziękuję Wam obu za wyczerpującą odpowiedź! Pozdrawiam, Ulek Ps. Temat do zamknięcia. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 Ja bym tylko dodał,że prądożerność układu zależy bardziej od odbiornika a nie źródła napięcia...w przypadku aeg-ów to od wyboru silnika elektrycznego zależą obciążenia układu elektrycznego... A silnik się dobiera do tego co ma pociągnąć-czy jebitnego springa (hi-torque) czy też wypluwać real-cap'a w coś poniżej 1 sekundy (hi-speed)...I to z całego takiego układu -silnik,gearbox,spring,tłok,cylinder-wynika prądożerność. Że nie wspomnę już o dodatkowych atrakcjach jak źle albo wcale nie spodkładkowany gearbox,brak albo nadmiar smarowania,dupny AoE,czy choćby zły dobór średnicy lufki do pojemności cylindra,itd,itp... Jednemu wystarczy 1mm2 przewodu a u innego będzie grzanie przewodów i puchnięcie pakietu... Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 21, 2013 Report Share Posted November 21, 2013 Odwrotnie,kolego, z tym AWG (American wire gauge)- im wyższy numer tym przewód cieńszy...A im mniejsza średnica przewodu rośnie rezystancja. (jednym słowem, kabelek się zagotować może i więcej prądu poleci na to grzanko). AWG 14 do 11.1 V powinien być spoko, a jak dasz AWG 12 to też Ci nic się nie stanie -zależy ile miejsca w replice na to wszystko będzie. A na pewno przy 11.1 V trzeba MOSFET zmieścić, bo styki polecą w oka mgnieniu... chłopie!! 14AWG to kabel o przekroju 2.5mm a zewnętrznie ponad 4mm, nie wciśniesz tego do repliki, np. m4 i podobnych, tak samo wsadź taki kabel do ak lub g36 - nie wejdzie. 12 AWG to jeszcze grubszy, który nie wejdzie nigdzie! Do replik stosuje się 18-16 AWG i są ok. Kolejna rzecz, którą warto zmienić w replice to styki. Ja dorabiam sobie styki z blachy miedzianej o grubości 0.5mm i sa nie do zajechania. Fabryczne mają grubość zwykle 0.15- 0.25mm, tuningowe (np. ultimate) 0.3-0.35mm. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted November 22, 2013 Report Share Posted November 22, 2013 (edited) Seger, to nie lepiej od razu pozbyć się iskrzenia (i palenia styków) przez dołączenie MOSFETu? Edited November 22, 2013 by hindus Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 22, 2013 Report Share Posted November 22, 2013 (edited) chłopie!! 14AWG to kabel o przekroju 2.5mm a zewnętrznie ponad 4mm, nie wciśniesz tego do repliki, np. m4 i podobnych, tak samo wsadź taki kabel do ak lub g36 - nie wejdzie. 12 AWG to jeszcze grubszy, który nie wejdzie nigdzie! Do replik stosuje się 18-16 AWG i są ok. Kolejna rzecz, którą warto zmienić w replice to styki. Ja dorabiam sobie styki z blachy miedzianej o grubości 0.5mm i sa nie do zajechania. Fabryczne mają grubość zwykle 0.15- 0.25mm, tuningowe (np. ultimate) 0.3-0.35mm. Mistrzu... 14 AWG to dokładnie 1.628 mm średnicy (2.08 mm2)... Z jakich Ty tablic czerpiesz natchnienie,swoich?! 12 AWG to dopiero 2.053 mm średnicy i napisałem, że jeżeli się zmieści,bo teoretycznie im grubszy tym lepiej... No i te blaszki... Nawet 1 mm będą się spiekać i zasyfiać jak na nich ciągle będą się wysokoprądowe wyładowania pojawiać-lepiej zlikwidować przyczynę a nie skutek... I staraj się nie mierzyć innych swoją miarą,bo ja pochodzenie mam inteligenckie a nie chłopskie... Edited November 26, 2013 by seger Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 26, 2013 Report Share Posted November 26, 2013 Do przekroju żył należy tez doliczyć izolacje, która niestety powoduje podwojenie wartości średnicy przewodu i za chiny ludowe to nie wejdzie do repliki.... Nie mierze nikogo żadną miarą. Napisałem chłopie ponieważ jesteś facetem, wnioskując z twoich postów jak i nicku. Kto jakie ma pochodzenie mnie nie interesuje. Na forum każdy jest równy i nie ma odstępstw. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 26, 2013 Report Share Posted November 26, 2013 Spoko. Ale i tak dramatyzujesz z tymi średnicami- 16AWG Turnigy ma 2.8mm z izolacją,a 14AWG tej samej firmy 3.2mm - no to chyba wejdzie nawet do eMek... Ale tego nie wiem, bo nie mam. Mam natomiast eLkę i 4mm właśnie kabelki od zabytkowego omomierza (megatestera?) z induktorem (lepszego kabla niskooporowego nie mają nawet w NASA B-), no rosówki wychodziły całymi kolumnami jak dziadek kręcił,a kable ani się nie prostowały ani grzały). Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 26, 2013 Report Share Posted November 26, 2013 Powiem tak: 18 AWG - wchodzi ok. 16 AWG - wchodzi, lecz sporo zalezy od szkieletu. Czasami sa problemy ze zmieszczeniem w kanaliki. Plus oczywiście w jednym jak i drugim (16 AWG) trzeba uważać aby zębatka silnika przy wkładaniu nie cieła izolacji kabla jak i żył w środku. 14 AWG - nie wejdzie. Nie mieści się w kanaliki w szkielecie, chyba ze brutalnie będzie sie te kanały szlifowac chociaż sa one i tak cieńkie. Silnik bedzie niestety przecinał kabel oraz będzie problem z regulacją docisku silnika jak i jego osiowością (sporo zalezy od chwytu pistoletowego) jak nie z samym włożeniem silnika. Da sie je stosować w M249 i pochodnych, gdzie okablowanie jest całe na zewnątrz szkieletu, 12 AWG - nie wejdzie nigdzie. 10 AWG - może do M134 :) ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.