Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

FAQ Problem "Nowego" ze strzelaniem z repliki.


Recommended Posts

FAQ ma na celu ujarzmieniu gorliwych młodych asgejów od pisania tematów typu: "replika nie strzela mimo akumulatora ładowanego przez 20godz...

 

Do nowych i niedoświadczonych: Wasze przygody z akumulatorami NiMh/NiCd zaczną się nasilać wraz ze spadkiem temperatur i zbliżającej się zimy. (charakterystyka pracy pakietów/cel NiMh/NiCd)

 

1. Nowa replika po wyjęciu z pudełka nie strzela na akumulatorze z zestawu?

-Nie będzie strzelać gdyż akumulator dołączony w zestawie nie jest naładowany.

 

2. Czy mogę ładować akumulator ładowarką dostarczoną razem z repliką.

-Najlepiej aby tego nie robić, te ładowarki to nic innego jak mały prostownik.

-Kupić ładowarkę mikroprocesorową.

 

3. Replika chwile postrzelała i padła, tłok został w tyle z naciągniętą sprężyną, co robić?

-Od kolegi pożyczasz mocniejsza baterie i "przepychasz" tłok dalej, aż replika odda strzał.

-Dla bardziej zaawansowanych: zwalniasz (przy pomocy głowy, umiejętności manualnych i małego klucza imbusowego) zapadkę przeciwpowrotną znajdującą się na zębatce silnikowej, następuje zwolnienie sprężyny i strzał.

 

4. Co zrobić aby uniknąć przykrych sytuacji podczas strzelanek kiedy bateria pada po 20min?

-Czas kupić LiPo które w przeciwieństwie od NiMh nie traci swojej sprawności w niskich temperaturach lub po długim czasie nie używania. Wymaga specjalnej ładowarki do LiPo.

 

5. Jaka baterią LiPo zastąpić akumulator z zestawu?

-Na początek 7,4V LiPo o pojemności powyżej 1000mAh i od 15C do 25C stałej wydajności prądowej.

 

6. Replika nie strzela, kable się grzeją?

-Najwyższy czas pozbyć się bezpiecznika oraz sprawdzić replikę czy aby nie doszło do zablokowania jej tłoka w tylnym położeniu. Z pomocą może przyjść mocniejsza bateria.

-Możliwe że poszedł tłok ale najczęściej objawia się to brzydkim dźwiękiem pracy mechanizmu (zgrzyty,piszczenie, terkotanie....)

-Możliwe że doszło do zwarcia kabli gdzieś w korpusie repliki etc,sprawdzić miernikiem połączenia oraz możliwe zwarcia na korpus.

-Zablokowany silnik spowodowany zwarciem kabli, wyjąć silnik, przekręcić go palcami za zębatkę.

-Brak reakcji na spust może też być spowodowany źle podłączonymi kablami do silnika (+ i -) Odwrotna polaryzacja.

 

7. Replika strzela (znaczy jest dźwięk strzału), ale kulki nie lecą (puste strzały), lecą tylko co któryś strzał (np. dwa puste, jeden poprawny). Co się dzieje ?

- Słabej jakości kulki - należy zmienić kulki na lepsze (np. G&G, 5.95);

- Syf w lufie i/lub magazynku- należy przeczyścić lufę/magazynek, dobrze jest ustawić Hop-Up na zero przed czyszczeniem

- Podwinięta (źle założona) gumka Hop-Up.

-Zużyty popychacz dyszy.

-Awaria magazynka. Sprawdzić na innym, najlepiej nowym magazynkiem typu mid-low.

 

Generalnie jest zasada, nie znasz się i rozebrałeś replikę sam ? Nie wiesz co dalej zrobić, nie masz grubego portfela do nauki serwisowania replik ?

Czym prędzej wysyłaj replikę do jakiegoś magika/serwisanta. Często chodzi o pierdółki i nie będzie to kosztowna naprawa.

 

 

Wszystkie te uwagi odnoszą się do nowych użytkowników replik stockowych oraz osób które nie mają bladego pojęcia co zrobić w takich sytuacjach jak wyżej.

Nie dyskutujemy tu o tuningu replik, replikach tuningowanych, jakich ładowarek unikać, jakie są dobre etc...

 

Mile widziane uwagi oraz podpowiedzi co jeszcze można dorzucić.

 

Nikt się z tym nie musi zgadzać, po prostu widzę że coś takiego jest potrzebne po ilości postów jakie codziennie są zakładane z powodów wyżej wymienionych w FAQu.

 

 

All Rights Reserved: verb007

Podziękowania dla: white_pl oraz MarekMac

Edited by verb007
Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Dopisałbym coś o akumulatorach.

Aby nie ładować Li-Po ładowarkami dostarczonymi wraz z replikami. Jakiś link do forum z polecanymi ładowarkami. Gdzie kupować akumulatory Li (w domyśle... sklepy modelarskie). Jak dobrać woltaż do posiadanej repliki.

Aby nie ładować akumulatorów (Li-Po, Ni-MH) które zmieniły swoją objętość nie zmieniając pojemności :), które się grzeją, syczą, kopcą lub generują inne efekty wizualno-dźwiękowe. Aby nie zostawiać akumulatorów Ni-MH do ładowania na noc. Aby nie przeładowywać akumulatorów. Aby nie zwierać biegunów akumulatorów.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...