Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

PORADNIK - Jak poradzić sobie z nieuczciwym sprzedawcą.


Recommended Posts

  • 11 months later...
Bądź ostrożny przy zawieraniu transakcji przez Internet: Uważaj na ,,super okazje". Nie zawsze to, co widoczne jest na zdjęciu musi być takie samo w rzeczywistości, lub nabyte przez sprzedawcę w sposób legalny. Uwaga na próbki!

 

Jeśli chcesz wziąć udział w aukcji internetowej, sprawdź wiarygodność sprzedawcy, jego poprzednie aukcje oraz opinie kupujących na jego temat (takie informacje odnajdziesz w historii transakcji danego sprzedawcy - sprawdź czy posiada jakieś "negatywy");

Jeśli licytujesz w aukcji internetowej, poczekaj do zakończenia aukcji nim przelejesz pieniądze sprzedawcy.

Sprawdź, czy sprzedawca umożliwia opłatę przy odbiorze - to również wskazuje na jego wiarygodność; Korzystając z zagranicznych serwisów aukcyjnych nie daj się namówić na transakcję poza aukcją;

Jeśli dostałeś maila z informacją o wygraniu aukcji, sprawdź dokładnie czy wiadomość pochodzi od rzeczywistego sprzedawcy, zwłaszcza, gdy podany w niej jest nr konta, na który masz przelać należność. Gdy masz wątpliwości nawiąż korespondencję ze sprzedającym; Chroń swoje dane osobowe i hasła dostępowe.

Nie wysyłaj nikomu kserokopii swoich dokumentów oraz nie podawaj haseł np. po "kliknięciu" w linkach zawartych w wiadomościach mailowych; Pamiętaj, że zawsze w razie jakichkolwiek wątpliwości możesz skontaktować się z obsługą portalu aukcyjnego.

 

Gdy padłeś ofiarą oszustwa:

 

Poinformuj jak najszybciej administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu;

Zachowaj wszystkie dokumenty związane z transakcją tj. dowód przelewu na konto bankowe, korespondencję mailową, itp.;

Zgłoś się wraz z powyższymi dokumentami do najbliższej w Twoim miejscu zamieszkania jednostki Policji.

 

Zgłaszając się na Policję trzeba będzie podać:

 

Datę i numer aukcji, jej przedmiot oraz wylicytowaną cenę;

Nazwę konta (nick) sprawcy oszustwa oraz jego adres e-mailowy;

Sposób kontaktu ze sprzedającym: jego e-mail, nr telefonu, adres;

Sposób dokonania zapłaty: przelew na konto bankowe, płatność za pobraniem.

 

Opracował: kom. Marcin Maludy

Zespół Prasowy KWP w Gorzowie Wlkp.

 

http://lubuska.policja.gov.pl/serwis-informacyjny/aktualnosci/item/5506-nie-kazda-przesylka-dociera-do-kupujacego

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...