Piotrek55 Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 (edited) Witam. Jakiś rok temu, może trochę mniej, kupiłem replikę M4 Sir Boyi z Taiwanguna, Ogólnie to na żadnej strzelance nie udało mi się z niej komfortowo spostrzelać, za każdym razem ten sam problem, mianowicie, zacinający się gearbox, sprężyna blokuje się (chyba) zawsze w tylnej pozycji, nic nie było wymieniane dokupywane, no dobra. Wysyłam na gwarancję, oczywiście replika super u nich chodzi wszystko pięknie ładnie, odsyłają mi z zaklejoną śrubą regulacji silnika klejem modelarskim (Bo to niby pomoże), no cóż nic nie pomogło. Idę do SpecShopu oddać do serwisu, koniec końców jestem stratny 40 albo 70zł a replika jak nie działała tak nie działa, chwilę postrzela i sie zacina gearbox. Nie mając już sił, musiałem zrezygnować z ASG :( Teraz, gdy minął rok, chciałem znów powrócić, a karabinek wisiał na ścianie, rozkręcam go (Na filmiku pokazuje dokładnie co się dzieje). Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=OhlUG2VcGtw&feature=youtu.be Wydaje mi się, że może to być problem ze złym podkładkowaniem, ale to takie moje gdybanie, podkładki wymieniłem na inne, jakoś tam je położyłem, ale czy dobrze... nie wiem, dalej tłoksprężyna zawiesza się w tylnej pozycji i blokuje całkość. Czasem postrzela chwilę, czasem dłużej, czasem wcale, i i tak się zablokuje. Prosze was o pomoc, już nie daję z tym rady. Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz proszę o pomoc. Edit:// Jeszcze jeden pomysł mi wpadł do głowy, tylko czy to możliwe? Sprężyna sprężynie nie równa i może fabrycznie złą mi wsadzili, i nie ma siły ona się do końca docisnąć i powrócić? może o to chodzi. Edited February 14, 2014 by Piotrek55 Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 A na innej baterii próbowałeś? Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 14, 2014 Author Report Share Posted February 14, 2014 Próbowałem, teraz mam 1600Ub Power, ale bez zmian. Usunąłem dwie podkładki spod sprężyny i nic nie dało, nadal tak samo się zacina w ostatnim momencie tłok Quote Link to post Share on other sites
Rikardo015 Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 To tak albo slaba batka podepnij 9,6 ,albo silnik sie konczy. Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 14, 2014 Author Report Share Posted February 14, 2014 Podpinałem 9,6 chyba nawet jakaś 11 i nie szło, a jak to możliwe, żeby kończył się silnik, który nie przestrzelał nawet 50 kulek? od początku karabinu jest ten problem i prawde mówiąc, ani razu się nie strzelałem całą strzelankę. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 (edited) Albo pękła Ci zębatka i się blokuje, albo coś tam wpadło i blokuje, albo tłok jest za szeroki i się blokuje, albo sprężyna klinuje się w tłoku. Jak miałeś gwarancję trzeba było odsyłać do skutku, jeśli nie są w stanie naprawić powinni wymienić na inny/nowy albo oddać kasę. Co więcej, jeśli serwis nie naprawił usterki nie powinien brać za usługę pieniędzy. Edited February 14, 2014 by Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 14, 2014 Author Report Share Posted February 14, 2014 Albo pękła Ci zębatka i się blokuje, albo coś tam wpadło i blokuje, albo tłok jest za szeroki i się blokuje, albo sprężyna klinuje się w tłoku. Jak miałeś gwarancję trzeba było odsyłać do skutku, jeśli nie są w stanie naprawić powinni wymienić na inny/nowy albo oddać kasę. Co więcej, jeśli serwis nie naprawił usterki nie powinien brać za usługę pieniędzy. Gearboxa rozbierałem już nie raz, gdy serwisy nie dawały rady, nic pęknięte nie jest wszystko wygląda jak najbardziej okej. Za każdą wysyłkę musiałem pokryć koszty, 30 iluś tam złotych, a oni dalej pozostawali przy tym, że im wszystko działa :/ Serwis tak samo wziął kasę, ale tutaj widzę troche mojego błędu, bo sam nie przetestowałem ostro potem repliki tylko chwilkę postrzelałem. Co już zrobiłem: Usunąłem 2 na 3 podkładki spod sprężyny, bez zmian. Wymieniłem podkładki na inne, również bez zmian. Problem wydaje się jak by leżał w zębatce która naciąga sprężynę przez tłok, tak jakby nie mogła tego tłoka dociągnąć do końca i się wyzwolić, żeby tłok strzelił. Nie wiem, może wysłanie zdjęć otwartego gearboxa w czymś pomoże? Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 (edited) Nie pomoże. Sprawdź: -Przy skręconym gb jak się rusza tłok w gb. -Przy skręconym gb jak się rusza tłok w gb z zębatką tłokową. -Przy skręconym gb jak się ruszają zębatki. -Sprawdź dokładnie czy czegoś tam nie ma w środku. -Pooglądaj dokładnie zębatki, jedna z nich może mieć nadlew albo co. -Weź tłok prowadnicę i sprężynę i zrób kilka cykli poza GB. Jak testujesz z silnikiem wkładaj go do chwytu pistoletowego. Jak sprawdzisz powyższe, możesz odpisać. Zwolnij też sprężynę, trzymając paluch na dyszy zwolnij antireversal. Przy takim silniku nie dziwie się że nie radzi sobie z napiętą prawie na maksa sprężyną, i nie katuj go tak bo będzie do wyrzucenia. Edited February 14, 2014 by Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
seger Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 Po pierwsze to tak się nie sprawdza czy gb działa. Możesz za mocno przydusić silnik do zębatki silnikowej i będzie właśnie taki objaw. Sprawdź sprężynę czy ładnie chodzi na prowadnicy. Może jest zbita na tyle że skręciła się do środka i klinuje się na prowadnicy 9zmniejszyła swoja średnicę). A jak nie to odeślij komuś obeznanemu :) np. mi :D Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 (edited) Na filmie to wygląda jakby... spring był za długi i zwoje po ściśnięciu tworzą cylinder i tłok nie ma już miejsca na ruch do tyłu żeby w końcu "zeskoczył" z zębatki tłokowej i poleciał do przodu, a antyreversal trzyma akurat żeby nawet trochę się nie mógł cofnąć po wyjęciu silnika... Zmierz tę odległość między końcem tłoka a tyłem gearboxa (tak jak sie blokuje), otwórz gearbox i bez sprężyny pokręć zębatką tłokową razem z tłokiem i zobacz dokąd chce dojechać zanim ostatni ząb na zębatce przestanie łapać... Jeżeli tam gra gitara to przydałoby się krótszą sprężynę (albo tej samej długości ale z mniejszą liczbą zwojów) i wtedy sprawdzić... Bo mimo wyciągania podkładek spod sprężyny (?) i tak może być za długa - może ktoś omyłkowo springa od longa wcisnął... Jak nie masz sprężyny pod ręką ( do pożyczenia od kumpla) to możesz na tę próbę wymontować łożysko prowadnicy spężyny (jeżeli jest). Dzisiaj rozbierałem v2 i się mocno zdziwiłem jak krótka tam siedziała sprężyna... Edited February 14, 2014 by karol_alasz Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 Nie pomoże. Sprawdź: -Przy skręconym gb jak się rusza tłok w gb. -Przy skręconym gb jak się rusza tłok w gb z zębatką tłokową. -Przy skręconym gb jak się ruszają zębatki. -Sprawdź dokładnie czy czegoś tam nie ma w środku. -Pooglądaj dokładnie zębatki, jedna z nich może mieć nadlew albo co. -Weź tłok prowadnicę i sprężynę i zrób kilka cykli poza GB. Jak testujesz z silnikiem wkładaj go do chwytu pistoletowego. Jak sprawdzisz powyższe, możesz odpisać. Zwolnij też sprężynę, trzymając paluch na dyszy zwolnij antireversal. Przy takim silniku nie dziwie się że nie radzi sobie z napiętą prawie na maksa sprężyną, i nie katuj go tak bo będzie do wyrzucenia. 1. Tłok w GB rusza się normalnie, wszystko dobrze chodziło 2. Wszystko śmiga, gdy imitowałem śrubokrętem silnik, z wyjętą sprężyną, to tłok normalnie się naciągał itp. 3. J.w 4.Zębatki na moje oko wyglądają w porządku. 5.Tłok chodzi dosyć swobodnie, więc też jest git. Po pierwsze to tak się nie sprawdza czy gb działa. Możesz za mocno przydusić silnik do zębatki silnikowej i będzie właśnie taki objaw. Sprawdź sprężynę czy ładnie chodzi na prowadnicy. Może jest zbita na tyle że skręciła się do środka i klinuje się na prowadnicy 9zmniejszyła swoja średnicę). A jak nie to odeślij komuś obeznanemu :icon_smile: np. mi :icon_biggrin: Sprężyna chodzi dobrze, chociaż, gdy zębatka która nakręca tłok, jest już na ostatnim ząbku, to od końca tłoka do końca GB jest może z 3-4 mm wolnego miejsca, już po usunięciu tych 2 podkładek za sprężyną. Na filmie to wygląda jakby... spring był za długi i zwoje po ściśnięciu tworzą cylinder i tłok nie ma już miejsca na ruch do tyłu żeby w końcu "zeskoczył" z zębatki tłokowej i poleciał do przodu, a antyreversal trzyma akurat żeby nawet trochę się nie mógł cofnąć po wyjęciu silnika... Zmierz tę odległość między końcem tłoka a tyłem gearboxa (tak jak sie blokuje), otwórz gearbox i bez sprężyny pokręć zębatką tłokową razem z tłokiem i zobacz dokąd chce dojechać zanim ostatni ząb na zębatce przestanie łapać... Jeżeli tam gra gitara to przydałoby się krótszą sprężynę (albo tej samej długości ale z mniejszą liczbą zwojów) i wtedy sprawdzić... Bo mimo wyciągania podkładek spod sprężyny (?) i tak może być za długa - może ktoś omyłkowo springa od longa wcisnął... Jak nie masz sprężyny pod ręką ( do pożyczenia od kumpla) to możesz na tę próbę wymontować łożysko prowadnicy spężyny (jeżeli jest). Dzisiaj rozbierałem v2 i się mocno zdziwiłem jak krótka tam siedziała sprężyna... Wydaje mi się, że tutaj może trochę ten problem leżeć, w ostatnim punkcie, w którym tłok i sprężyna są już naciągnięte, brakuje na prawdę mało, z 3-4mm do końca gearboxa, już po wyjęciu tych 2 zębatek. No ale taki problem przy stockowym gearboxie? Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 (edited) //Zdublowało posta Edited February 15, 2014 by Piotrek55 Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Chiński stockowy gerbox :) no to pozostaje sprawdzić na innym silniku jeszcze, te stockowe bojce są słabe. Ale najlepiej wyślij to komuś bo tak to można gadać, ktoś bardziej obcykany mógłby zauważyć coś czego Ty nie zauważyłeś itd. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 (edited) Wogóle się nie sugeruj,że to stock i że powinno działać,szczególnie ,że sam napisałeś,że nie nastrzelałeś z tego stocka... U mnie stockowy gearbox zmielił stockowy tłok po jakichś chyba 100-200 kulkach... ależ było moje zdziwienie-przecież fabrycznie nowe... Czy sprawdziłeś dokąd tłok dojeżdża , bez springa , w momencie kiedy zębatka tłokowa chce juz go puścić? Żałuję ,że nie pmierzyłem, ale nie jest jakoś specjalnie mi to potrzebne ale różnica w długości tej ostatniej sprężyny z v2-ki co ją otwierałem ostatnio a guarderowej 120-stki to chyba jakieś 4 cm, co najmniej, na oko... Edited February 15, 2014 by karol_alasz Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Wyjmij tłok, sprężynę i prowadnicę sprężyny. Prowadnice na biurko, na nią sprężyna, na sprężynę tłok i ściskaj sprężynę aż się schowa razem z prowadnicą. Jeśli się schowa to ok. Jak braknie to za długą masz sprężynę. Sprawdź też czy tłok nie ma zbyt małej średnicy w środku, bywa że blokuje sprężynę. A jeszcze jak byś nam powiedział albo wrzucił fotki tłoka, głowicy tłoka i głowicy cylindra :D Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 (edited) Chiński stockowy gerbox :icon_smile: no to pozostaje sprawdzić na innym silniku jeszcze, te stockowe bojce są słabe. Ale najlepiej wyślij to komuś bo tak to można gadać, ktoś bardziej obcykany mógłby zauważyć coś czego Ty nie zauważyłeś itd. Chciał bym aby wysłanie komuś GB było ostateczną opcją, jestem już stratny na specshopie i taiwangunie, i oboje w sumie stwierdzili, że "u nich wszystko bangla" :icon_razz: Co się zdołam nauczyć przez chętnych do pomocy, to mi się pewnie przyda w późniejszych naprawach tego "cacka" Wogóle się nie sugeruj,że to stock i że powinno działać,szczególnie ,że sam napisałeś,że nie nastrzelałeś z tego stocka... U mnie stockowy gearbox zmielił stockowy tłok po jakichś chyba 100-200 kulkach... ależ było moje zdziwienie-przecież fabrycznie nowe... Czy sprawdziłeś dokąd tłok dojeżdża , bez springa , w momencie kiedy zębatka tłokowa chce juz go puścić? Żałuję ,że nie pmierzyłem, ale nie jest jakoś specjalnie mi to potrzebne ale różnica w długości tej ostatniej sprężyny z v2-ki co ją otwierałem ostatnio a guarderowej 120-stki to chyba jakieś 4 cm, co najmniej, na oko... Jest na ostatnie zębatce, tyle co widać zostaje miejsca, nie wydaje mi się, by nie miała tego miejsca. Przy ściśnięciu jej w tłoku, chowa się spokojnie do końca. Foteczka: http://placenet.pl/G...ox/ostatnia.JPG Wyjmij tłok, sprężynę i prowadnicę sprężyny. Prowadnice na biurko, na nią sprężyna, na sprężynę tłok i ściskaj sprężynę aż się schowa razem z prowadnicą. Jeśli się schowa to ok. Jak braknie to za długą masz sprężynę. Sprawdź też czy tłok nie ma zbyt małej średnicy w środku, bywa że blokuje sprężynę. A jeszcze jak byś nam powiedział albo wrzucił fotki tłoka, głowicy tłoka i głowicy cylindra :icon_biggrin: Ścisnąłem, chowa się dobrze, wchodzi cała pięknie, chociaż trochę jednak tej siły trzeba użyć. Za to zauważyłem pewną rzecz. Czy mogło by być tak, że silnik po prostu strasznie szybko rozładowuje baterię? Może to wygląda tak, że po podłączeniu batki ona sie mega szybko rozładowuje hmm... przez to na innych batkach też może własne był taki problem, że się rozładowywały, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. Gearbox: placenet.pl/Gearbox/1.JPG Gearbox Otwarty, ze sprężyną: placenet.pl/Gearbox/5.JPG Gearbox Otwarty, z wyjętym tłokiem itp.: placenet.pl/Gearbox/6.JPG Silnik: placenet.pl/Gearbox/2.JPG Sprężyna: placenet.pl/Gearbox/3.JPG Prowadnica(Zobaczcie! Pęknięta, może to jest jakiś znak? Nie wiem): placenet.pl/Gearbox/4.JPG Zębatki w Gearboxie: placenet.pl/Gearbox/7.JPG Zębatki poza Gearboxem: placenet.pl/Gearbox/8.JPG Zębatki z bliska: placenet.pl/Gearbox/10.JPG Sprężyna wsadzona w gearboxie: placenet.pl/Gearbox/9.JPG Gearbox Od drugiej strony: placenet.pl/Gearbox/11.JPG (Fotki wsadziłem na hosta, bo trochę ważą, przez co temat był by nieczytelny) Dziękuje, za taki szereg rad i chęć pomocy! Edited February 15, 2014 by Piotrek55 Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 (edited) Panie, albo mi się wydaje, ale masz za długą prowadnicę sprężyny :icon_smile: Zmierz ją, i zmierz głębokość tłoka. Może mi się tylko wydaje bo się przyzwyczaiłem do łożyskowanych prowadnic, sprawdź ze sprężyną ścisk. Edited February 15, 2014 by Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Zdejmij po jednej podkładce z zębatki tłokowej i środkowej (te z góry), złóż i sprawdź. Odkręć śruba w chwycie silnikowym do regulacji wysokości silnika ale jej nie wykręcaj całkiem. Masz lekko przetarty kabel tuż przy tulei silnika w gearboxie. Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 (edited) Panie, albo mi się wydaje, ale masz za długą prowadnicę sprężyny :icon_smile: Zmierz ją, i zmierz głębokość tłoka. Może mi się tylko wydaje bo się przyzwyczaiłem do łożyskowanych prowadnic, sprawdź ze sprężyną ścisk. Wchodzi, wchodzi ładnie :D To skąd to pęknięcie w takim razie... a tam pewnie fabrycznie :P Zdejmij po jednej podkładce z zębatki tłokowej i środkowej (te z góry), złóż i sprawdź. Odkręć śruba w chwycie silnikowym do regulacji wysokości silnika ale jej nie wykręcaj całkiem. Masz lekko przetarty kabel tuż przy tulei silnika w gearboxie. Podkładkowałem wg. jakiegoś poradnika z neta, podkładkami 3mm. Więc pod silnikową mam 2 na dole i 1 do góry, w środkowej 1 na dole i 1 do góry, a w tłokowej 2 na dole i jedna do góry. Gdy zdejmę podkładki z góry, nie będzie żadnej, tak może być? Niestety panowie serwisanci z Taiwangun, zakleili mi ją klejem modelarskim, będę musiał kupić nowy dół od rączki. Kabelek naprawię jak naprawię replikę :icon_smile: Edited February 15, 2014 by Piotrek55 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Podkładki masz o grubości 3mm jedna :icon_question: :icon_exclaim: Kuźwa ja podkładkuję takimi od 0,1mm do 0,3mm.... Źle zrozumiałeś proces podkładkowania, dlatego poradziłem Ci odjąć podkładki... Weź pokrywę silnika, zapalniczka albo świeczką rozgrzej śrubę i klej puści. Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 Podkładki masz o grubości 3mm jedna :icon_question: :icon_exclaim: Kuźwa ja podkładkuję takimi od 0,1mm do 0,3mm.... Źle zrozumiałeś proces podkładkowania, dlatego poradziłem Ci odjąć podkładki... Weź pokrywę silnika, zapalniczka albo świeczką rozgrzej śrubę i klej puści. Takie dokładnie: http://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/nakretki-podkladki-zaslepki/podkladki/podkladka-plaska-3x0-standers,p167681,l1102.html Czyli w najbliższym czasie muszę kupić jakieś cieńsze, oki, przejadę się do SpecShopu i kupię u nich, przy okazji smar też. To jak to najlepiej wypodkładkować? teraz zębatki się nie telepią i bez sprężyny przy przekręcaniu ich śrubokrętem na skręconym gearboxie, chodzą w miarę fajnie, chociaż cały gearbox chodzi dosyć głośno jak by coś jednak o coś ocierało, może to wina małej ilości smaru. Co do świeczki, no zobacz, jaka super sprawa :D odkręciło się po podgrzaniu, już myślałem, że nigdy tego nie odkręcę. Teraz wsadziłem naładowaną batkę, niby chodzi, głośno bo głośno, no ale sprężynę napina i puszcza ładnie, jutro zrobię troche dłuższe serie bo nie chcę całego bloku obudzić, chociaż wydaje mi się, że znów się zawiesi. (Coraz realniejsza w moich oczach staje się wersja z silnikiem który bardzo szybko rozładowywuje batkę) Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 To nie silnik tylko złe podkładkowanie :icon_exclaim: Zębatki stawiają za duży opór, silnik nie daje rady, zżera dużo prądu z batki, a NiMh nie daje rady :icon_exclaim: Podkładkowanie zacznij od środkowej. Pod nią 0,2mm na początek. Potem tłokową + 0,1-0,2mm. Potem na górę dajesz tyle zębatek ile potrzeba aby zębatki się swobodnie kręciły ale żeby nie było luzu na osiach :icon_exclaim: Zębatkę silnikową staraj się mieć wyżej od środkowej. Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 (edited) To nie silnik tylko złe podkładkowanie :icon_exclaim: Zębatki stawiają za duży opór, silnik nie daje rady, zżera dużo prądu z batki, a NiMh nie daje rady :icon_exclaim: Podkładkowanie zacznij od środkowej. Pod nią 0,2mm na początek. Potem tłokową + 0,1-0,2mm. Potem na górę dajesz tyle zębatek ile potrzeba aby zębatki się swobodnie kręciły ale żeby nie było luzu na osiach :icon_exclaim: Zębatkę silnikową staraj się mieć wyżej od środkowej. Pod środkową poszło 0,1/0,1.5 :icon_razz: Gdy pod tłokową gdy daję 01, 02, to o siebie trą, dać więcej tak? nie powinny o siebie ocierac GRRR :D 3mm to nie grubość, to średnica, nie ma tutaj podanej grubosci ale to mniej/więcej w takie cieńkie stockowe Edited February 15, 2014 by Piotrek55 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 No comment... Quote Link to post Share on other sites
Piotrek55 Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 Jutro przesmaruje, przetestuje, wszystko chodzi jak należy działając bez sprężyny i silnika, wypodkładkowane. Jeżeli jutro się zatnie, problem zawęzi się do silnika/sprężyny/batki. Dzięki za dzisiejszą pomoc, jutro się odezwę. Dobranoc :D Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.