Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

G&P Battle 9 VS HK 416CQB VFC/Umarex


Recommended Posts

Witam,

 

Ogólnie o replikach ze stajni G&P już wiele zostało powiedziane, tak samo o HK od VFC/Umarex, natomiast chciałbym poznać Wasze opinie o dwóch modelach:

 

http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=4936

 

http://gunfire.pl/product-pol-1152199502-Replika-karabinka-H-K-416-CQB.html

 

Planuję zakup repliki raczej do cqb, ale też do typowego MOUT, która czasem poradzi sobie na większym dystansie również. Ważne są dla mnie tu akurat RISy (w AKMS nie posiadam bo nie wypada:) żeby dorzucić latarkę i to żeby replika była jak najlepsza w stocku - z racji sporej ceny nie zamierzam jej tuningować przez jakieś pół roku na pewno.

G&P ma nieco za wysoką prędkość, ale i sprężyna się ubije i można sobie kupując zmniejszyć moc w sklepie, więc to akurat niech nie będzie elementem dyskusji. Chodzi mi o wykonanie i bebechy stockowych replik, podobno VFC jest piękne (ale o dziwo miewa problemy z klapką bolt catch), G&P tak samo, ale chodzą opinie, że bebechy w stocku przemawiają za GiP.

Miałem już emki od SRC oraz KWA, teraz planuję coś innego, HK przemawia do mnie bardziej z racji tego, że pasuje do WZ bardziej, ale to tylko tyle.

Link to post
Share on other sites

Zewnętrznie VFC wykonane jest trochę lepiej. Spasowanie na pewno stoi na dużo wyższym poziomie. W G&P można spotkać egzemplarze gdzie mamy na wejściu spory luz pomiędzy upper a lower receiver'em no i gdzieniegdzie widać ślady pilniczka. Jakaś przepaść w wykonaniu to nie jest, ale jak się człowiek przyjrzy to widać różnicę.

 

Wewnątrz to zupełnie inna bajka. Zacznę może od komory hop up. W G&P masz fajną metalową komorę a w VFC jest plastik. W szczelności, powtarzalności itd itp... to nie robi żadnej różnicy. Jednak jak lubisz ostro wkładać magazynki i czasami je jeszcze dobić to możesz mieć problem. Mi się udało złamać w ten sposób plastikową komorę i od tamtej pory ich unikam.

 

Co do gearboxa to VFC jest dość uciążliwe w tunningu. Legenda głosi też o często pękających szkieletach nawet w stocku. W G&P natomiast wygląda to troche lepiej. Ale to łatwiej by było ocenić jakbyś podał co konkretnie chcesz osiągnąć.

 

Ogólnie i krótko:

Wygląd : VFC

Wnętrze : G&P

Podatność na tunning: G&P

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odp. Właściwie miałem Ci wysłać wiadomość na priw nawet, bo wiem że niedawno sprzedawałeś GiP a wypowiadasz się na temat VFC.

Co chcę osiągnąć? Na tle wszechobecnyh tuningów, to chcę po prostu mieć niezawodną replikę, której długo nie zamierzam tuningować, celną (może jedynie precka prócz lipo dojdzie) i bezawaryjną w miarę z odpornym body i... ładną :icon_razz:

(Jeśli chodzi o tuning, to mam RK10S od boja, które przejdzie kompletny tuning jako replika w pole, bo skorupa całkiem dobra mimo, że to chinol).

Miałem KWA Defendera cqb compact i go akurat tuningowałem, ale dopóki tego nie robiłem, to właśnie była taka replika jak powyżej opisałem (potem też bezproblemowa).

 

Tak więc reasumując: wygląd i bezawaryjność! Przy czym, gdyby kiedyś mi się zachciało tuningu (bo wizja mi się często zmienia), to wiem, że GiP o niebo łatwiejsze i tańsze w nim.

 

Jednak mimo niewielkiego sentymentu do HK, to ta plastik komora za tyle kasy trochę negatywnie rzutuje...

Edited by Gemmell84
Link to post
Share on other sites

W takim razie sugeruj się tylko tym co Ci się bardziej podoba. Warto na początek zmienić gumkę, wstawić mosfet. W przypadku VFC zmień też głowicę tłoka na pomową np. SHS, bo stockowa alu to nie najlepsze rozwiązanie. Komorą się zupełnie nie sugeruj, jedyna różnica polega na tym, że łatwiej ją popsuć jak wbija się magazynek jak głupek.

Link to post
Share on other sites

Ok jeszcze raz dzięki za podpowiedź. Musiałbym je obie dobrze zmacać, a z tym bywa ciężko;/ aby mieć pewność.

 

Co do gumki i głowicy, to jakiś czas musiałyby być stockowe właśnie, może i przez okres gwarancji, do której z reguły nie przywiązuje wagi, ale tutaj by mnie interesowała (czy sprzęt i głowica dadzą radę).

Link to post
Share on other sites

Stockowa głowica tłoka VFC wytrzyma na pewno, bo jest z alu, jednak szkielet to loteria. Głowica to koszt rzędu 20 zł, a gumeczka 30 zł. Przy cenie repliki to nie jest dużą kwota, a jeśli chcesz mieć niezawodna replikę to warto. Kupując replikę w sklepie na pewno Ci te rzeczy bez gadania zamontują.

Link to post
Share on other sites

Nie no, to na pewno. Zresztą w KWA też za głowicę wentylowaną z 30zł zapłaciłem, natomiast co do gumki to myślałem, że jak to markowy sprzęt to nie potrzebuje zmian, w KWA nie zmieniałem też dla porównania.

Nie trawię emek już (tłumacząc sobie, że HK to już coś innego;), ale jednak bardziej teraz w stronę GiP bym poszedł, czas pokaże zresztą.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...