Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Przyczyny urwanych zębów w CM.048


Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów. :icon_wink:

 

Ostatnio wziąłem się za wymianę sprężyny w mojej cymce, na SP130. Niestety po założeniu jej, broń nie strzelała O.o Słychać było tylko próbę ruszenia silnika. Skoro replika nie chciała strzelać to zmieniłem na stockową 120. Po skręceniu gearboxa, podłączeniu baterii i naciśnięciu spustu usłyszałem dziwny dźwięk, więc znów rozkręciłem gb. Ze środka wysypały się 3 zęby z środkowej zębatki. Co mogło być powodem tego? Czytałem, że gb z cm.048 spokojnie wytrzymuje sprężyny mocniejsze niż SP130 to czemu przy stockowej pękły?

Link to post
Share on other sites

W cymach masz ZnAlową wkładkę w tłoku i łożyskowaną prowadnicę. SP130 ma duużo zwojów i czasami nie mieści sie w tłoku wraz z łożyskiem prowadnicy. Musisz wywalić stokową głowicę tłoka i dać taką normalnie montowaną, przykręcaną śrubą od wewnątrz tłoka bez łożyskowania.

Link to post
Share on other sites

W cymach masz ZnAlową wkładkę w tłoku i łożyskowaną prowadnicę. SP130 ma duużo zwojów i czasami nie mieści sie w tłoku wraz z łożyskiem prowadnicy. Musisz wywalić stokową głowicę tłoka i dać taką normalnie montowaną, przykręcaną śrubą od wewnątrz tłoka bez łożyskowania.

 

Właśnie też o tym myślałem. A jaką głowicę polecasz?

Link to post
Share on other sites

Skoro replika nie chciała strzelać to zmieniłem na stockową 120

Stockowa sprężyna to nie jest dobra spręzyna. Zdarzają się takie wąskie prowadnice i takie szerokie spręzyny(zwykle stocki), że zachodzi takie zjawisko:

11gmx5eof7pp.jpg

 

Jeżeli ostatni zwój sprężyny zsunie się z łożyska prowadnicy, to uwież mi, jest to przeszkoda nie do pokonania dla najlepszych na rynku tłoków i zębatek...

 

Prowadnica na zdjęciu to SHS. Jest dość wąska i prawie wszystkie stockowe spręzyny które poiadam ześlizgują się w ten sposób, a tak zwane "markowe" siedzą normalnie.

Link to post
Share on other sites

Dlatego warto "postawić" sobie prowadnicę i przymierzyć czółno sprężyny.

Spotkałem się kilka razy z tym, o czym pisze Zachar, faktycznie efekty są kosztowne.

 

Tak poza tematem powiem, że stockowe sprężyny G&P są chyba najwęższymi jakie widziałem,

raz siadła mi zbyt ciasno na trzpień prowadnicy (stożkowy, ścinała się przy końcu)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...