Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Cześć,

 

przeczytałem już sporo tematów o tuningu Boyi, seria RK, ale wciąż mam wątpliwości bo jest wiele różnych opinii.

 

Na start biorę hop-up Guarder + lufa Guarder/Systema (raczej pierwsza bo tańsza o 50zł).

 

Nie wiem co zrobić z GB. Ponieważ pełny komplet z Cymy 0.48 kosztuje 250zł, tuning aby miał sens powinien być koło 100zł aby się opłacał. No może ze 150. Jakie opcje polecacie? Celem jest podniesienie oczywiście fps do ok. 420-440 aby poprawić zasięg.

 

1. Sama sprężyna Guardier M130 - czy GB, silnik da radę czy trzeba tłok albo dyszę?

2. Może jakieś rozwiązanie bore-up, które podobno daje z 20-30 fps?

 

Zależy mi na podniesieniu zasięgu poprzez trochę mocy, optymalnie korzystając z stock części, aby trochę z nich pokorzystać.

 

Inne:

3. Czy jeżeli założę sprężynę M130 to będę mógł zastosować LiPo 11,1 nie obawiając się przegrzania/spalenia poprzez za szybki RoF?

4. Czy wymiana kabli/mofsetu/usunięcie bezpiecznika jest w zasięgu ręki dla nowicjusza (pierwsza replika)?

5. Jakie zalecacie pierwsze konserwacyjne sprawy, które można wykonać bez doświadczenia? Domyślam się, że podkładkowanie jest za trudne, ale np. słyszałem o owinięciu lufy wewn. taśmą izolacyjną aby była stabilna w lufie zewn.

 

Dziękuje za odpowiedzi

Link to post
Share on other sites

Zanim cokolwiek zrobisz, sprawdź ile efpeesów ma Twoja replika w chwili obecnej.

 

Jest w drodze ze sklepu, jednak widząc raport z przeglądu zerowego innej sztuki w Taiwangun, wyszło, że jest realnie ok. 385. Rozumiem, że każdy model może mieć inaczej, ale zapewne nie podskoczy nagle magicznie do 420-430.

Link to post
Share on other sites

Mój RK w stocku miał 405 fps. Pomiar na chrono Radecka.

 

Nie wiem co zrobić z GB. Ponieważ pełny komplet z Cymy 0.48 kosztuje 250zł, tuning aby miał sens powinien być koło 100zł aby się opłacał. No może ze 150. Jakie opcje polecacie? Celem jest podniesienie oczywiście fps do ok. 420-440 aby poprawić zasięg.

Gearbox Cymy jest moim zdaniem lepszy tylko pod dwoma względami:

1. silnik Cymy jest nieporównywalnie lepszy; koszt wymianiy około 105 zł.

2. łożyska kulowe w Boyi są słabej jakości, mają luzy, kiedyś mogą narobić problemów; koszt 30-40 zł.

Reszta jest porównywalna, więc w mojej opinii nie warto płacić 250 zł aby, zyskać około 140. Za 250 zł możesz tak usprawnić Boyi, że zakup stocka Cymy mija się z celem.

 

 

1. Sama sprężyna Guardier M130 - czy GB, silnik da radę czy trzeba tłok albo dyszę?

2. Może jakieś rozwiązanie bore-up, które podobno daje z 20-30 fps?

1.SP130 Guardera to zwykle odpowiednik M140 innych producentów. Taka sprężyna da wiecej, niż planujesz uzyskać. Jeżeli wymienisz silnik na taki jak w cymie, to silnik nie będzie wtedy problemem. Tłok da radę, ale będzie się zużywał, bo ma plastikowe ząbki. Za 30-40 zł masz tłoczek SHS ze stalowymi zębami; taka spręzyna nie będzie dla niego problemem.

2. Bore-up to koszt około 200zł. Moim zdaniem za 200zł można uzyskać więcej fps niż 20 :icon_wink: *(o tym na koniec)

 

Zależy mi na podniesieniu zasięgu poprzez trochę mocy, optymalnie korzystając z stock części, aby trochę z nich pokorzystać.

 

Inne:

3. Czy jeżeli założę sprężynę M130 to będę mógł zastosować LiPo 11,1 nie obawiając się przegrzania/spalenia poprzez za szybki RoF?

4. Czy wymiana kabli/mofsetu/usunięcie bezpiecznika jest w zasięgu ręki dla nowicjusza (pierwsza replika)?

5. Jakie zalecacie pierwsze konserwacyjne sprawy, które można wykonać bez doświadczenia? Domyślam się, że podkładkowanie jest za trudne, ale np. słyszałem o owinięciu lufy wewn. taśmą izolacyjną aby była stabilna w lufie zewn.

Dziękuje za odpowiedzi

3. To zależy czy wymienisz slinik oraz czy to jest M130(producent X) czy SP130 (guarder)

4. Zależy jak ogarniasz obsługę lutownicy, bo aby założyć nowe kable (lub MOSFET) nie musisz nawet gearboxa otwierać.

5. Wyczyść lufę i gumkę hop-up z nadmiaru smaru. A jak czujesz się na siłach otwierać gearbox, to usuń nadmiar smaru z cylindra i wymień smar na zębatkach na coś lepszego

 

 

* Co do opłacalności bore up. Też mam RK-08S i miałem zamiar go stuningować jak najniższym kosztem. W sumie wymieniłem:

1. silnik Cyma/ PJ z magnesami neodymowymi (100zł)

2. tłok SHS 35 zł

3. M140 SHS 20 zł

4. łożyska kulowe 7mm z allegro 6 szt. 30 zł

5. mosfet IRL3713 + rezystorki + wtyczka t-connector. koszt mniej niz 20zł

6. wymieniony zderzak głowicy cylindra na sylikon; koszt 1 zł w budowlanym.

Reszta stock.

 

W sumie wyszło około 200zł. Kałaszek ma 495-505 fps, świetna reakcja na spust, tłok o który nie trzeba się martwić, MOSFET i wtyczka t-connector, więc pasują wszystkie moje li-po i styki się nie palą.

 

Gdybym te 200 złotych wydał na jakiegoś "borapa", to różnicę zauważyłbym jedynie na chrono...

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za szczegółową odpowiedź.

 

* Co do opłacalności bore up. Też mam RK-08S i miałem zamiar go stuningować jak najniższym kosztem. W sumie wymieniłem:

1. silnik Cyma/ PJ z magnesami neodymowymi (100zł)

2. tłok SHS 35 zł

3. M140 SHS 20 zł

4. łożyska kulowe 7mm z allegro 6 szt. 30 zł

5. mosfet IRL3713 + rezystorki + wtyczka t-connector. koszt mniej niz 20zł

6. wymieniony zderzak głowicy cylindra na sylikon; koszt 1 zł w budowlanym.

Reszta stock.

 

W sumie wyszło około 200zł. Kałaszek ma 495-505 fps, świetna reakcja na spust, tłok o który nie trzeba się martwić, MOSFET i wtyczka t-connector, więc pasują wszystkie moje li-po i styki się nie palą.

 

Podoba mi się Twoja kombinacja, ale czy taka moc ok. 500fps nie jest chyba zbyt duża jak na początkującego gracza?

 

Jeśli tak, to wstawiając sprężynę M130 (lub SP120 Guardera) powinno być ok?

 

Jeśli tak, to czy elementy z punktów 1,2,4 można pominąć i stock wytrzyma więcej niż rok-dwa na takim układzie? (czyli sama sprężyna zmieniona + punkty 5 i 6).

 

PS. Słyszałem coś, że w przypadku mocnego silnika i baterii warto zmieniać przełożenia zębatki żeby RoF nie był szalony i za bardzo nagrzewał sprzętu (kable, silnik).

 

Dzięki!

Link to post
Share on other sites

M130 wystarczy - w zależności od tego, jak masz poskładaną replikę i jaki producent sprężyny, powinieneś uzyskać takie fps jak piszesz w pierwszym poście.

 

Jeśli tak, to czy elementy z punktów 1,2,4 można pominąć i stock wytrzyma więcej niż rok-dwa na takim układzie? (czyli sama sprężyna zmieniona + punkty 5 i 6).

Silnik wytrzyma, ale do M130 warto mu podać wyższe napięcie niż stock.

Tłok też jakiś czas wytrzyma; po jakimś czasie pojawią się ślady użycia w postaci odciśniętych zębów koła zębatego na ząbkach tłoka. Po prostu stalowe zębatki będą działały z naciskiem kilkunastu kg na zębatki z plastiku i w takim układzie zawsze będzie pojawiało się zużycie materiału. To w jakim czasie tłok się podda zależy od tego ile będziesz strzelał. Ale M130 to nie jest jakieś ekstremalne obciążenie i wcale bym się nie zdziwił gdyby tłoczek Boyi wytrzymał nawet 5 lat. Tu też jest plastikowy tłok http://www.taiwangun...&campaign-id=21 i cymowski stock z 430 fps jakoś długo wytrzymuje.

Łożyska bym wymienił, bo stock Boyi nie jest godny zaufania. Są strasznie liche i mają luzy (luz w łożysku kulowym jest oznaką zużycia. Jeżeli stocki mają na starcie luzy to... to nie jest nic dobrego).

 

Słyszałem coś, że w przypadku mocnego silnika i baterii warto zmieniać przełożenia zębatki żeby RoF nie był szalony i za bardzo nagrzewał sprzętu (kable, silnik).
W przypadku mocnego slinika po prostu zmniejszasz napięcie. Edited by Zachar
Link to post
Share on other sites

Czy te lufy będa pasować bez przeróbek? (Czy pasują bezproblemowo do komory z zieloną gumką G&G)

 

http://gunfire.pl/product-pol-1152198303-Lufa-precyzyjna-6-04-mm-x-390mm.html

http://asg.warszawa.pl/p,guarder-lufa-precyzyjna-6-02mm-363mm,4438.html

http://gunfire.pl/product-pol-1152189422-Lufa-precyzyjna-6-04-363mm-XM-M4A1-SG551.html

 

Jednak niektórzy twierdzą, że takie lufy nie mają racji bytu i lepiej albo kupić Promyka albo nic.

 

PS. Czy jest proste rozwiązanie na zamontowanie baterii 11,1V w stocku i zmniejszenie RoF do bezpiecznego poziomu?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

PS. Czy jest proste rozwiązanie na zamontowanie baterii 11,1V w stocku i zmniejszenie RoF do bezpiecznego poziomu?

Merf 3.2 posiada kontrolę rofu.

 

Cześć mam pytanie o silnik z serii RK. Chciał bym wstawić do mojego ak sprężynę m140 guardera i teraz pytanie czy silnik da radę ją naciagnać nie chodzi mi o strzelanie na auto bo używam je sporadycznie tylko o semi.

Na LiPo 11,1V myślę że da rade ale na dłuższą metę to rozglądaj się za silnikiem na neodymach.
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...