Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

LiPo po minimalnym zwarciu.


Recommended Posts

Mam pytanie odnośnie, tego czy po podłączeniu do repliki akumulatora (LiPo Turnigy 7,4 1.3mAh), który wcześniej miał króciutkie zwarcie (mniej niż 1 sekunda) może dojść do zapłonu akumulatora bądź innej niebezpiecznej sytuacji?

 

Dodatkowo powiem, że podczas zwarcia pojawiła się malutka chmurka dymu, bateria nie napuchła a jej temperatura wzrosła może o jakieś 5*C jak przy normalnym użytkowaniu.

Link to post
Share on other sites

Jak pojawiła się chmurka to można spokojnie podejrzewać uszkodzenie jednej z cel. Podepnij ją do miernika napięcia i sprawdź je dla obu z cel.

 

Do zapłonu nie dojdzie, do innej niebezpiecznej sytuacji też nie dojdzie. Miałem akumulator GEPower, który mi solidnie spuchł oraz wyrzucił wręcz chmurę dymu podczas próbnego strzelania z repliki i w dalszym ciągu mogłem go zarówno ładować jak i używać. Konsekwencją awarii było jedynie uszkodzenie jednej z cel - zaczęła bardzo szybko tracić napięcie.

Link to post
Share on other sites

U mnie w jednym pakiecie zwarcie trwało ułamki sekund, mimo to jedna cela padła natychmiastowo i to bez żadnych objawów (żadnego dymka ani podgrzania). Po prostu przed zwarciem było powyżej 3 V. Po zwarciu było 0 V (dokładnie z-e-r-o, miernik zachowywał się jakbym podłączył tam kawałek patyka).

Najlepiej zmierz. Jeśli ogniwa mają prawidłowe napięcia (powyżej 3 V) to spróbuj naładować. Jak się naładuje i rozładuje normalnie to używaj - nie powinno nic wybuchnąć ani się zapalić.

Link to post
Share on other sites

Jeśli działa po fakcie to nie powinno się nic stać. A jeśli padła bez oznak życia to poniżej info o tym co mogło się stać...

 

To zależy też od jakiej firmy jest bateria. Np Turnigy pali bezpiecznik baterii przy nawet 0,5 sek. spięciu i chroni tym samym cele przed uszkodzeniem. Efektem jest chmurka, zapach spalenizny na baterii od strony wyjścia kabli balancera i to, że bateria nie daje oznak życia po podłączeniu czy ładowaniu. Jak dobrze poszukasz na necie, a nawet na forum ( jest już o tym wątek ), i znajdziesz ogarniętego elektronika to ten zlutuje ci powtórnie ścieżkę, która została spalona/przerwana (efekt bezpiecznika).

 

EDIT - post Radka -> http://www.rcauto.pl...hp?f=66&t=54926

Edited by CerberBP
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Sorry za wykopaliska ale przydażyła mi się dziś następująca sytuacja - po podpięciu baterii i próbie wystrzału wystąpiło zwarcie zadymił się mosfet (chyba umarł ale jeszcze nie sprawdzałem) a temperatura baterii wzrosła drastycznie do miliona ale nie wystąpił efekt spuchnięcia, po sprawdzeniu wszystkie 3 cele sprawne z napięciem powyżej 3,5v, czy taka bateria nadaje się do ponownego naładowania? jeśli tak to czy wystąpi jakiś spadek w pojemności? czy dalsze użytkowanie jest bezpieczne? pakiet zippy 1500 25c

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...