Black93 Posted February 16, 2015 Report Share Posted February 16, 2015 Witam Chciałbym poruszyć temat karabinów snajperskich w grach typu milsim. Patrząc na moje doświadczenia związane z ASG proponowałbym małą zmianę w regulaminie MCS. Dziś w regulaminie możemy znaleźć: "Ograniczenia mocy replik (pomiar fps na kulkach 0,2 g przy hop-upie ustawionym na "0") W odległościach 0-10 m niezależnie od klasy broni (budynki, okopy, gęste krzaki) - do 350 fps Broń indywidualna - do 450 fps Zespołowa broń wsparcia - do 500 fps Broń snajperska - do 600 fps." Chciałbym się odnieść i postulować za zmianą podpunktu związanego z bronią snajperską. Na dzień dzisiejszy limity dla broni snajperskiej (sprężynowej - bolt action oraz AEG - semi fire) są identyczne co wg mnie jest kompletnie niesprawiedliwe dla użytkowników karabinów snajperskich klasy bolt action. Spowodowane jest to iż zgodnie z zasadą ładowania magazynków wg realnych odpowiedników Karabiny AEG są najczęściej odpowiednikami broni półautomatycznej mającej najczęściej około 20 - 30 nabojów w magazynku a do tego możliwość strzelania w bardzo krótkich odstępach czasowych spowodowanych automatycznym naciąganiem sprężyny. natomiast w karabinach snajperskich sprężynowych palne odpowiedniki mają najczęściej po 5- 10 nabojów w magazynku a do tego czas przeładowania i oddania kolejnego strzału jest znacznie wydłużony. Przez co karabiny snajperskie sprężynowe i automatyczne mają taką samą moc ale ze względu na szybkość prowadzenia ognia karabiny snajperskie sprężynowe nie mają szans z AEGami. Również chciałbym zaproponować regulację dla dopuszczenia do użytku karabinów snajperskich grach MCS. Potwierdzenie przez dwie osoby że osoba używająca karabinu snajperskiego nie stanowi zagrożenia dla innych graczy (takich replik snajperskich nie jest dużo więc ie bd z tym wiele roboty) co pozwoli na niedopuszczenie tzw. "dzieci" z mocnymi karabinami snajperskimi do gry. Rozumiem że chodzi o bezpieczeństwo graczy dlatego chciałbym zaproponować lekką zmianę w zasadach. "Ograniczenia mocy replik (pomiar fps na kulkach 0,2 g przy hop-upie ustawionym na "0") W odległościach 0-10 m niezależnie od klasy broni (budynki, okopy, gęste krzaki) - do 350 fps Broń indywidualna - do 450 fps Zespołowa broń wsparcia - do 500 fps Broń snajperska: - Karabiny wyborowe (AEG, Gaz - Tylko semi) do 600 fps - Karabiny snajperskie (Spring, Gaz - Tylko Bolt Action) do 700 fps Spowoduje to zwiększenie znaczenia replik karabinów snajperskich w grach Milsim jak również pozwoli uzyskać lekką przewagę nad replikami karabinów wyborowych. Zwiększy to również realizm rozgrywki. PS. Kolejnym powodem jest argument iż: Składając karabin snajperski na najlepszych częściach dostępnych na rynku i użyciu najsłabszej sprężyny dostępnej na rynku zejście do limity 600 fps jest zazwyczaj niemożliwe więc karabiny snajperskie zrobione na takich częściach są jawnie dyskryminowane w grach typu MILSIM. A jak wiadomo takich karabinów jest w Polsce zaledwie Kilka sztuk i nie należą one do przypadkowych ludzi. Więc bardzo proszę o pozytywne rozpatrzenie sprawy gdyż chciałbym sam brać udział w Milsimach i wiedział że używając karabinu snajperskiego mam jakąś przewagę nad innymi graczami a nie patrzeć ze świadomościę że jakiś karabin wyborowy zasypie mnie 20 kulami gdzie ja bd w tym czasie w stanie oddać 2 strzały i po prostu się wtedy odechciewa wszystkiego. Ostatnia aktualizacja zasad MCS była w 2009 roku a wg mnie od tego czasu wiele się zmieniło. Link do oryginalnego tematu: http://www.milsim.pl....php?f=27&t=582 Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted February 16, 2015 Report Share Posted February 16, 2015 Nie chce mi się zakładać tam konta więc odpowiem co o tym sądzę tutaj. Zmiany w zasadach by się przydały, ale przede wszystkim powinno się wyrażać ograniczenia w Julach, a mierzyć się powinno na docelowych używanych przez gracza kulkach. Dlaczego tak? Ponieważ gazy się różnie rozprężają. Replika AEG na kulkach 0,2g ma 450 fps, czyli 1,88J. Ta replika na kulkach 0,25g będzie miała około 402 fps, czyli dalej około 1,88J Replika CO2 na kulach 0,2g ma 450 fps, czyli 1,88J. Ta replika na kulkach 0,25g będzie miała około 420 fps (wartość z wzięta z kosmosu) czyli 2,05J, która to wartość przeliczona z powrotem - 0,2g i 2,05J to prawie 470 fps. Co do hopka ustawionego na "0" to ciężka sprawa. Powiedz takiemu snajperowi że ma teraz rozregulować swojego hopka bo mierzymy. Niektóre hopki nawet skręcone na "0" podkręcają. Z resztą ile fps obniża dobrze ustawiony hopek? Więc według mnie powinno być: Repliki CQB - 1,14J Repliki Szturmowe - 1,88J Repliki Wsparcia - 2,32J Repliki Wyborowe - 3,34J lub 4,55J Co do rozgraniczenia Replik Wyborowych na Semi i Bolt Action i w ogóle podniesienia limitów to niech się już snajperzy wypowiedzą. Ja nie jestem zagłębiony w temacie. Kulka 0,2g wystrzelona z repliki z prędkością 700 fps, ma prawie cztery razy więcej energii od kulki wystrzelonej z prędkością 350 fps. Semi ma przewagę w szybkostrzelności, ale jest o wiele głośniejsze, bardziej awaryjne i nie tak celne jak Bolt Action. Ale przecież i tak na poszczególnych imprezach zasady są ustalane przez organizatora, a nie odgórnie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.