falloutpl Posted April 20, 2015 Report Share Posted April 20, 2015 Hej, tak mi się gdzieś przewinęło przed oczami, jakieś info, że robiąc short stroking trzeba coś pomajstrować z typami cylindra. Coś w tym w sumie jest, bo będzie mniej pompowanego powietrza do lufy przy wyciachaniu zębów. Ale jak uważacie, warto zawracać sobie tym głowę, czy zostawiać cylinder taki jaki był? Quote Link to post Share on other sites
marvol Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 (edited) Jeżeli lufa jest "na granicy" możliwości cylindra to można zmienić. Ale IMHO to nieopłacalne - przy 2-3 zębach strata powietrza nie jest wielka, starczy dobrze poskładać układ aby uzyskać całkowitą szczelność wszystkiego. Zmieniając cylinder na większy w każdym innym przypadku uzyskamy większy rozrzut. Dodam tylko że typ 2 na luzie obsługuje większość popularnych luf, granica jest około 509mm (!) - Ciastek sprawdzał. Rozpatrzmy W sposób teoretyczny dość powszechną sytuację: Cyl. Typ 2 lub 3 i shortstroking. Normalnie tłok porusza się w cylindrze na całej jego długości, lecz jego głowica uszczelnia się dopiero mijając dziurę. Sprężeniu ulega jedynie powietrze za dziurą - nadmiar został usunięty. Replikę schronowano, wyszło "X" FPS. Wykonany został SS np 2 zebów. Droga jaką tłok pokonuje w cylindrze jest nieco krótsza gdzieś o ok 8mm, ale tłok nadal zaczyna sprężać powietrze mijając dziurę w cylindrze (pompowana ilość będzie taka sama). Replikę schronowano, FPSy spadły o ok 40, ROF wzrósł. Spowodowane jest to krótszą drogą tłoka w cylindrze, a nie niedomiarem powietrza. Jako że tłok nie cofa się do końca, sprężyna nie przekazuje mu tyle energii, ile mogłaby dać przy jej pełnym ściśnięciu. Także czas w jakim sprężyna oddaje energię jest nieco krótszy. Aby uzyskać więc początkowe FPSy należałoby wsadzić mocniejszą sprężynę. Analogicznie jest w wypadku zębatek DSG, gdzie droga tłoka jest bardzo krótka - dlatego wsadza się sprężyny 150-170, żeby uzyskać zadowalający rezultat. ;) Edited April 21, 2015 by marvol Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 (edited) Jak masz tłok typ2 to nic nie trzeba kombinować raczej, jak masz 0 czy 1 i nie zamierzasz kupić "krótszego" (z racji krotszej drogi tłoka po wycięciu zębów) to nawiercasz otworki w cylindrze na końcu jego drogi co by powietrza więcej wpadało...w silnikach spalinowych mawia się na to zdaje sięnlepsza wymiana ładunku ;-) Chociaż puryści mogą nawiercać w celu dobrania pojemności cylindra do pojemności lufy (Typ cylindra ma znaczenie...). Oprócz "cięższych" springżw stosuje się też podkładki z tworzywa w tłoku aby napiąć wstępnie sprężynę... Sporo podkładek, z tego co widziałem na YT. Nawet w jakimś sklepie HK wieziałem tłoki pod SS i w zestawie już takie podkładki były... Edited April 21, 2015 by karol_alasz Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.