Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

SCENARIUSZ: 2 strony konfliktu + 1-2 piloci do uratowania


Recommended Posts

Witam, ostatnio środowisko z Gniezna przetestowało pewien scenariusz, który był miłą odskocznią od coniedzielnych jebanek.

 

Co do scenariusza, oto krótki zarys:

1. Strony konfliktu

- piloci - zestrzeleni ukrywają się w promieniu 30 metrów od miejsca zestrzelenia, resp po 20 minutach

- QRF - jednostki specjalne mające za zadanie odszukać pilotów i doprowadzić ich do miejsca ewakuacji

- OT - siły przechwytujące obrony terytorialnej mające za zadanie pojmać pilotów żywych (więcej zabawy, dłuższy scenariusz) lub martwych (rozwiązanie raczej jebankowe)

PROPORCJA SIŁ P:QRF:OT JEST RÓWNA 1:2:3

 

2. Cele

- piloci - przeżyć, dotrzeć do punktu ewakuacji wraz z QRF

- QRF - uratować jak największą liczbę pilotów

- OT - powstrzymać QRF, zaprowadzić pilotów na swojego respa

 

3. Zasady rozgrywki (PRZEWIDZIANY CZAS - 30 DO 60MIN)

- każdy powinien mieć przy sobie bandaż lub kawałek białej szmaty, po trafieniu w inną część ciała niż głowa/klatka piersiowa kolega z drużyny może go obandażować lub trafiony schodzi na respa po max. 5 minutach od trafienia, przy trafieniu w klatkę piersiową/głowę trup na miejscu

- respy: dla OT przy uzbieraniu się 2 osób wychodzą z respa, dla QRF 5 minut od momentu wejścia na resp, piloci nie respią się

- do momentu dotarcia QRF do pilotów zestrzeleni mają do dyspozycji dowolną ilość broni krótkiej oraz jedną sztukę broni długiej z 2 pełnymi magazynkami low cap (lub odpowiednikiem ilości ~100 kulek), po zabezpieczeniu miejsca zestrzelenia mogą używać reszty swojego oporządzenia oraz amunicji

- jeńcy nie mogą zostać rozbrojeni, mogą podejmować próbę ucieczki lub walczyć do końca, w niewoli nie używają replik

- KAŻDY ZAPAMIĘTUJE/ZAPISUJE ILE RAZY ZOSTAŁ ZABITY!

- kiedy nie ma już pilotów w polu (są martwi, doprowadzeni do punktu ewakuacji lub bazy przeciwnika) rozgrywka się kończy i nastepuje podliczenie punktów

4. Punktacja

- QRF: doprowadzenie pilota do miejsca ewakuacji - 5 punktów, potwierdzone zabicie przez wrogiego gracza - 1 punkt

- OT: doprowadzenie pilota do bazy - 5 punktów, zabicie pilota - 3 punkty, zabicie operejtora QRF - 1 punkt

 

Scenariusz będzie do przetestowania, nigdy wcześniej nie próbowałem czegoś w tym stylu, liczę na dobrą frekwencję żeby chociaż tych 2 pilotów było (12 osób). Jutro opracuję mapkę z zaznaczonymi respami itd.

 

Mapka terenu: http://imgur.com/itaC008

LEGENDA:

Czarny - obszary, na których może ukrywać się pilot

Żółty - strefa szczególnej ostrożności (mimo że poza terenem rozgrywki - możliwe, że dużo cywili będzie tam w ładny dzień

Czerwony - granica rozgrywki

Ciemnozielony - resp/baza OT

Ciemnoniebieski - resp QRF/punkt ewakuacji

 

Jest to tekst żywcem skopiowany z lokalnego forum.

Rozgrywka przebiegła sprawnie, scenariusz rozegrany w 10 osób (1 pilot, 4 QRF, 5 OT) - na miejscu uprościliśmy punktację stosując jedynie zasadę punktu za zabicie/pojmanie pilota (OT) lub doprowadzenie go do bazy (QRF). Na miejscu okazało się, że teren jest zbyt rozległy na tylu graczy aby się po nim szukać i utrzymywać kontakt ogniowy, więc wprowadziliśmy zasadę, że QRF po doprowadzeniu pilota do respa ma za zadanie bronić go 10 minut.

 

Byłem w roli pilota, przyznaję że dawno tyle zabawy nie sprawiło mi bieganie z klamką na udzie i plecakiem na plecach i krycie się w rowach oraz koronach drzew - ciekawa odskocznia od biegania w pasoszelkach, obładowany magazynkami :icon_biggrin:

 

Ten scenariusz zapewnia dużo zabawy nawet w mniejszą ilość osób, a kiedy jest więcej ludzi robi się znacznie ciekawiej, szczególnie na takim terenie jak las w Cielimowie.

 

Polecam każdemu wypróbować, można również scenariusz urozmaicić odzyskaniem czarnej skrzynki (walizka) za dodatkowy punkt itp. :icon_wink:

 

 

/ połączłem Twoje dwa posty w jeden, żeby się lepiej czytało 'guzio' /

Edited by guzio29
Lepiej się czyta w tej wersji
Link to post
Share on other sites

Owszem, ale plan zapasowy (troszkę jebankowy) był taki, że pilot się respi co 20min, co pozwalałoby na ciągłą wymianę ognia przy większej ilości graczy i utrzymanie tempa rozgrywki :D

Wybacz jeśli mało przejrzyście opisałem ten scenariusz, spieszyłem się :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...