Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

WE MSK GBB - gdzie i czym smarować? gdzie zakupić części itp... ?


Recommended Posts

Witam Wszystkich :icon_smile:

Na wstępie chciałbym pozdrowić i przywitać się z całą społecznością AirSoftu. Jestem całkowicie nowym graczem. Po kilku prostych "strzelankach" i wypożyczaniu broni (o napędzie elektrycznym) wraz z mundurem i całą resztą, rozpoczynam swoją przygodę z AirSoftem. Jako, że forum po raz kolejny zdobyło nagrodę i wasze uznanie jako najlepsze forum tej społeczności, oraz uważam (spodziewam się), że ludzie tutaj to kopalnia wiedzy i doświadczeń o AirSofcie, postanowiłem dołączyć i zasięgnąć wiedzy u źródła. Być może za jakiś czas i ja będę w stanie pomóc osobie która będzie na moim miejscu.

Na gwiazdkę :icon_smile: zakupiłem WE MSK GBB. Ponieważ mamy sezon zimowy ograniczyłem się do przestrzelenia repliki w domu a czas jaki pozostał do sezonu wiosenno-letniego zdecydowałem się wykorzystać na poznanie mojej repliki, nauczyć się rozbierać na części, zaopatrzyć się w narzędzia, smary i niezbędne akcesoria...

Z góry proszę oszczędźcie mi komentarzy na temat wyboru repliki i rodzaju jej napędu. :icon_smile:

Wybór podjąłem w pełni świadomie... Powiedziałem już sobie "No trudno" ,że pewnego dnia powiem "No trudno" Replikę zakupiłem, zapłaciłem i otrzymałem. Są lepsze, są gorsze...

Zakupiłem Silicone GUN GREASE firmy Abbey, ogólno dostępny olejek sylikonowy MODIFY Pure Silicone oil 50 Cps, klucz do zaworów oraz zestaw "wybijaków" do pinów mocujących. Aktualnie nasmarowałem moją replikę "na mokro" Zapewne nie jest to najlepsze rozwiązanie. Jeśli zajdzie potrzeba mogę wstawić zdjęcia wraz z opisem co i gdzie zalałem do środka.

1. Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś podpowiedziałby czego używać do smarowania, co jest wg niego najlepsze oraz gdzie smarować replikę i czym a gdzie tego nie robić...

2. Części zamienne - Zapewne coś gdzieś kiedyś trzaśnie w Replice... Tutaj jestem kompletnie ziolony. Przejrzałem akcesoria wszystkich sklepów internetowych i części do WE MSK praktycznie nie ma.... wiem tylko że ma wiele elementów wspólnych od WE M4 Podpowiedzcie jak wy sobie radzicie

3. Selektor ognia. Chodzi bardzo ciężko. Aktualnie do zmiany trybu ognia używam szmatki i kombinerek :icon_smile:

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i podejście

Pomijając wątek techniczny, chętnie poznam ludzi z woj. pomorskiego, Trójmiasto, Słupsk i okolic

Aktualnie jeszcze nie udało mi się zarazić AirSoftem żadnego z moich przyjaciół znajomych.

Zatem chętnie pograłbym ze stałą ekipą, która ma oczywiście olej w głowie :icon_smile:

Pozdrawiam :icon_smile:

Link to post
Share on other sites

To: Silicone GUN GREASE firmy Abbey z opisu jest smar do wiatrówek, używaj go lepiej do części gdzie ty pracujesz a nie replika.

Ad 1. Olejki silikonowe są ok, pod warunkiem że nie dasz za dużo, nie top repliki bo tego nie lubi.

Nie używaj na pewno smarów do prawdziwej broni, nie ta liga tarcia i zużywania materiałów.

 

2. Z częściami u nas w Polsce do GBBRów bieda, rozglądaj się za granica, nieźli pod tym względem są Czesi, a przy okazji ominiesz VAT i CŁO bo to EU. Kupowaliśmy kilka rzeczy u nich, np dyszę do WE PDW, magazynki, Replikę APS Glocka na CO2. Transport drogi tylko ;)

Do MSK pasuje dysza od M4, i tu zaczyna się zabawa bo Ratech pod nazwą dyszy do MSK daje dokładnie tą samą co do M4 a różnią się odrobinę, aczkolwiek na YT są filmiki że działa bez problemów.

Należy też pamiętać że ten boski Ra-Tech nie jest wyznacznikiem zajebiostości, czasem bywają felerne egzemplarze, tu przede wszystkim dysze. Np ta od PDW Ratecha nie chciała działać w swoich dedykowanych szynach, zacinała się w połowie cyklu, trzeba było wymienić na stare plastikowe aby pięknie działało, pewnie źle wymiarowana albo krzywa, wiadomo pilnik da radę ale niesmak pozostaje na coś co kosztowało tyle kaski.

3. To chyba ta konstrukcja tak ma że wszystkie selektory tak tu działają, wyrobi się z czasem, tylko uważam że to wada konstrukcyjna. Na początku u mnie też działał ciężko ale działało wszystko, z czasem się wyrobił i teraz np nie działa mi safe zawsze ;)

 

A teraz ja mam pytanie.

Jak z cyklami na P-Magu dodawanym do repliki ? Działa miodzio czy czasem się krztusi i ma syndrom słabego a potem mocnego strzału ?

Link to post
Share on other sites

Dzięki za ekspresową odpowiedź :)

Co do cyklu pracy na full auto jeszcze nie mogę odpowiedzieć jednoznacznie:

Po wyjęciu repliki z pudełka oddałem krótką serie i faktycznie miał problem na full auto.

Nie osłoniłem jeszcze gumową gumką rurki która jest stałym elementem kolby a w którą uderza boltcarrier. Tutaj muszę podziękować gdyż Twój wpis na forum był pomocny i naświetlił problem jeszcze przed kupnem Repliki. Zatem jeszcze nie strzelałem na full auto. Aktualnie gdy temperatura lekko podskoczy i osłonie rurkę od kolby przestrzelę replike.

 

Nie polerowałem jeszcze dolnej części boltcarriera oraz górnej części spustu po której boltcarrier jeździ podczas strzału. Dokładnie nasmarowałem te części sylikonem Abbey`a (jak się okazuje do wiatrówek) :) i działało to lepiej ale to jeszcze nie to. Wiem że ten temat niebawem do mnie powróci ale na tą chwilę postanowiłem skupić się na jak najszybszym nasmarowaniu repliki gdyż przyszła do mnie dość sucha. Oczywiście jak tylko zabezpieczę rurkę w która uderza boltcarrier przestrzelę Replikę i dam Ci znać jak to wygląda.

Zakupiłem GreenGaz Hecler & Koch ale i tutaj bez przestrzelenia Repliki nawet nie wiem czy to dobry wybór. Chętnie też dowiem się z jakiego gazu strzelasz i czy używasz magazynków na CO2 od M4. Domyślam się że użycie magazynków na CO2 zwiększa szansę na uszkodzenie Repliki więc i tutaj również wstrzymałem się z decyzją co do zakupu dodatkowych magazynków :) Nie mam pojęcia z czego będzie strzelało się lepiej więc czekam na lepsze temperatury :)

Podsumowując :)

1. Czy mógłbyś podać mi nazwę olejków które stosujesz do konserwacji ?

2. Z jakiego gazu strzelasz ? Czy używasz Magazynków na CO2 ?

 

Pytań mam jeszcze całą masę ale nie będe zasypywał Cie wszystkimi :) Będę wpisywał partiami :)

Pozdrawiam :)

Link to post
Share on other sites

Bawiłem się magazynkami na CO2 M4 do MSk, fajnie działa, ale sama konstrukcja tych magazynków mnie denerwowała, się dziady rozszczelnią więc zakupiłem KIT HPA i wtedy wyszło na jaw że moja replika być pfe :icon_wink: Taki inny wątek o GBBRach HPA od Aylana , ciężko przegapić :icon_smile:

 

Z gazów używałem Abbeya, czerwona etykieta, strzelaliśmy z nich na wielu replikach GBB i zawsze byliśmy zadowoleni.

Nazwy olejku ci nie podam bo nie posiada nazwy, pochodzi od maszynki do strzyżenia włosów firmy Braun :icon_wink:

 

Zanim zabierzesz się do "szlifowania" repliki czy coś w ten deseń to bądź mądry i ucz się na moich błędach. W temperaturze pokojowej (20 stopni i wyżej) ta replika powinna działać idealnie na singlu jak i auto, jeśli nie działa to ją reklamuj, jest możliwe że masz tak jak ja wadliwą, szkoda twoich nerwów i kasy, bo WE nie przyznało się do tej pory do wadliwej serii replik :icon_smile:

 

Jeśli tak bardo bardzo zależy ci na wyglądzie że nie chcesz zmieniać na np HK czy M4 czy inne, to możesz poczekać na to:

http://wmasg.pl/pl/news/show/691531

 

PO chwili namysłu:

 

Powinna działać o tak jak ten TAN na tym filmiku:

Edited by _Czarny_
Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o konwersje na HPA to jestem na takim etapie, że jeszcze mnie to przeraża :) Mam na myśli sprawy techniczne, koszty itd itd... Ponadto nie wiem jak ta replika strzela na zwykłym green gazie, nie mam precyzyjnej lufy, wymienionej gumy hopup ani nawet wyregulowanego sytemu hopup`u :) Przemierzając fora, artykuły i czytając komentarze (jeszcze przed zakupem repliki) zorientowałem się że wiele osób przechodzi na HPA z czasem.... Ale tak jak wspomniałem za mało jeszcze wiem.

To cenna rada. Sprawdzę Replikę w temp. pokojowej i zobaczę jak daje sobie radę na full auto z cyklem pracy.

Jeszcze przed zakupem Repliki napisałem emaila do sklepu w którym była ona jeszcze dostępna. Zadałem im pytanie czy w razie problemów z cyklem pracy na full auto, spolerowanie dolnej czesci boltcarriera oraz gornej czesci spustu narazi mnie na utratę gwarancji. Odpisali że jesli owe spolerowanie tych elementów nie bedzie miało wpływu na uszkodzenie repliki to reklamacja moze zostac uznana. Wiec w sumie nie dało mi to żadnej odpowiedzi :) hehe

 

1. Czy mógłbyś napisać na czym polegała ta wada ? chodzi o szczelność układu ?

2. Czy w trakcie uzytkowania P-Mag`ów na green gaz wymieniałeś może oringi w magazynku oraz w zaworach ?

na youtube jest film w którym uzytkownik dokładnie pokazuje jak je rozebrać oraz jak wymienić. Podaje również wymiary oringów w jakie trzeba się zaopatrzyć. Odwiedziłem kilka sklepów w trojmiescie ale jest problem. W internecie też nie jest łatwo ale nie szukałem zbyt długo i intensywnie. Być może masz jakiś sklep w którym zaopatrywałeś się w oringi ? Chętnie kupie zestaw.

Pytam też ponieważ po napełnieniu P-maga green gazem i przyłożeniu jego górnej części do ucha coś słyszę :) Więc coś ucieka. Zastanawiam się czy wymienić oringi i rozwiązać problem (jeśli to jest jego przyczyną) czy wysyłać maga do reklamacji

3. Gumowa rurka do osłonięcia rurki od kolby w którą uderza boltcarrier podczas strzału :) Masz jeszcze dostęp do takiego elementu w Twoim miejscu pracy ? :) Podasz namiary ? zamówie natychmiast, to umożliwi mi swobodne strzelanie a zarazem testowanie repliki :)

 

Z artykułem o KIT HPA Aylana zapoznam się napewno. Nie zależy mi na wyglądzie repliki :) Ale myślę że jeśli zdecyduje się na jej wymianę w przyszłości to wybiorę jednak taką do której bedzie wiekszy dostęp jesli chodzi o czesci itd... Widzę że M4 jest najbardziej popularne i chętnie przerabiane na HPA.... ale to jeszcze długa droga przede mną. :)

Link to post
Share on other sites

Oleju silikonowego używaj tylko do uszczelek (ładnie go piją, robią się grube i mięsiste), i to też nie "na" replice tylko po zdemontowaniu i zamoczeniu. Do pracujących elementów lepiej używać gęstych smarów maszynowych (miałem swego czasu smar do przemysłowych maszyn do szycia, gęsty jak pasta, ale dający super poślizg).

Link to post
Share on other sites

Powinna działać o tak jak ten TAN na tym filmiku:

Po posmarowaniu dolnej części Boltcarriera oraz gornej czesci spustu - tak wlasnie chodziła. Tzn strzelałem krótkimi seriami i było ok. Pamiętam że problem był przy dłuższym przytrzymaniu spustu i próbie oddania dłuższej serii... Gdy już osłonię rurkę od kolby sprawdze i dam znać

 

Dzięki Nath. Poszukam czegoś do maszyn i do smarowania urządzeń czysto mechanicznych itp...

Ten olejek Abbey`a o którym pisałem on właśnie jest takiej konsystencji. Wysmarowałem nim obudowę metalową boltcarriera oraz szynę (prowadnicę) po której on jeździ podczas strzelania. Wieczorem postaram się wstawić zdjęcia. Zaznaczę na nich co gdzie i czym posmarowałem :) Muszę tylko sprawdzić jak tutaj dodaje się zdjęcia bo już mam pewne problemy :)

Link to post
Share on other sites

Jeśli tak działa to masz więcej szczęścia niż ja i oby działała tak zawsze :icon_wink:

 

Szczerze to nie mam pojęcia co tej mojej replice dolega dokładnie, mam kilku podejrzanych ale pewniej było zakupić nową niż ładować kasę w częsci, a tych musiałbym wymienić niemało a wcale nie musiałyby pomóc, ja chcę pojechać na strzelankę i się bawić a nie zastanawiać się : "Zadziała czy nie zadziała?" :icon_smile:

 

Ogólnie to po tym jak dostanę WE HK416 do łapska to myślę aby zmienić cały mechanizm spustowy i boltcarriera na te od HK416 i dorobić tylko prowadnicę całego carriera , czyli wypełnić replikę. MSK miejsca ma sporo a może to rozwiązać mój problem, pożyjemy zobaczymy, wszystko w swoim czasie.

 

Nie nic nie robiłem magowi, nabiłem go kilka razy, ba, jest w nim gaz od ponad roku, nadal szczelny, ku mojemu zaskoczeniu. Co ciekawe lepiej sprawuje się w PDW niż w moim MSK co mnie drażni za każdym razem jak widzę PDW moich przyjaciół :icon_razz:

 

Te rolki się nawet jeszcze u mnie walają w domu i w pracy, w razie W mogę podesłać jakoś. Można też uciąć kawałek i dać sprężynę, ale wiadomo gwarancja idzie do piachu. W zasadzie w dowolnym serwisie drukarek Ci taką rolkę powinni sprzedać :icon_wink:

 

@Nath, w sumie o tym nie pomyślałem z tym smarem, dzięki! :)

Edited by _Czarny_
Link to post
Share on other sites

Jeśli zdołałbyś wyszukać jedną lub dwie :) Powiedz ile za nie chcesz i dlaczego tak dużo :) Puszczę przelew do Ciebie i wyślę kuriera TNT aby było dla Ciebie bezproblemowo :)

 

Chyba że możesz podać mi firmę drukarki i jakiś numer katalogowy tego elementu :)

Chciałem jeszcze zapytać o lufe precyzyjną i komore hop up wraz z gumką...

ale to już na spokojnie... gdy będziesz miał chwilę co nie co napisać...

 

Bardzo dziękuje Ci za pomoc i czas poświęcony na wyjaśnienie wszystkiego. Mam teraz co nie co do przetrawienia i sprawdzenia.

Będę się odzywał co jakiś czas i dam znać jak z cyklami pracy na full auto.

:)

Link to post
Share on other sites

:) Cóż... Nie wiem co powiedzieć :)

Mam złożyć zamówienie ? Czy mógłbym podjechać do oddziału gdzieś w Gdańsku ?

 

Gdybyś z ekipą wybierał się MilSim w pomorskie lub po prostu przejazdem... Zapraszam do Gdańska na kawę, obiad, ciastka

Może uda się też spotkać w polu :) Telefon jest na moim profilu

 

Zapomniałem o piwie.... :)

Link to post
Share on other sites

Dlaczego gniota ??

Ano dlatego.... że MSK najwyraźniej posiada bliżej nie określoną wadę konstrukcyjną , która objawia się nieprawidłowym , niepełnym cyklem pracy w trybie AUTO przy załadowanym magazynku .

Co do, selektora ognia - pomaga wymiana dwóch sprężynek ( część 71) na inne o miększej charakterystyce .

Doraźnie można nieco ''ubić'' oryginalne sprężynki , i przesmarować części : 70,91,104.

Edited by Dominik20
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...