Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z działaniem CM048


Recommended Posts

Witam

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post tak, że jeśli coś by było nie tak to mnie poprawcie.

 

Mój problem dotyczy działania repliki Ak74 jaką jest CM048, mianowicie replikę kupiłem około miesiąca temu. Była ona używana dosłownie dwa razy do "strzelania rekreacyjnego"- czyli do puszek. Po pewnym czasie jej działanie zaczeło szwankować, tzn; po podłączeni stock-owej bateri (NiMh 8.4V 1200mAh) silnik ewidentnie nie radził sobie z napięciem sprężyny (Może to był efekt pamięci baterii abo coś innego, nie ważne). Doładowanie baterii nie pomogło.

 

Później stwierdziłem że prędzej czy później będę musiał wymienić baterię, zatem zakupiłem sprzęt;

LiPo (Tornado Power) 7.4V 2250mAh wraz z ładowarką mikroprocesorową ( ImaxB6 ) i oczywiście "brzęczyk". W replice na kabelkach wymieniłem jeszcze wtyczkę na T-deans (nie ma pewności czy dobrze to napisałem)

 

Wróciłem sobie do domku aby wypróbować sprzęt i co się okazało;

Replika strzeliła może i z 3 razy, tak jak by chciała a nie mogła (całkiem podobnie jak na wyładowanej baterii, z tym że ta na 100% była prawidłowo naładowana) a po naciśnięciu na spust po raz czwarty

silnik w nieskończoność pracuje- tak długo jak trzymam za spust silnik pracuje, ale replika nie strzela.

I tutaj ma dwie hipotezy;

-silnik próbuje napiąć sprężynę ale nie daje sobie z tym rady,

-silnik pracuje ale w ogóle nie przekłada się jego praca na resztę gearbox-a (zębatki i w efekcie sprężynę)

 

Obawiam się że sprężyna może być napięta, a nie mogę w żaden sposób strzelić z repliki aby ją zwolnić, a replika nie posiada systemu bolt catch. Czy jest jakiś sposób na spusczenie sprężyny bez otwierania gb? Nie chce zdejmować plomby i utracić gwarancji. Co robić? Wysyłać ją z powrotem do sklepu na przegląd, lub może naprawę?

Replike kupiłem na Tawiangun.

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz zwolnić sprężyne to:

-ściąg chwyt pistoletowy

-odkręć koszyk silnika od gearboxa

-podważ anti-riversal

Gotowe!

 

Udało mi się dostać do tego anti-riversal-a i nawet go widzę, ale nie wiem w jaki sposób go podważyć, a nie chce go uszkodzić. Mogę prosić o dokładniejsze, szczegółowe informacje na ten temat.

Dzięki.

 

[Edytowany]

 

Doba chyba mi się udało bo zębatki poszyły w ruch i już nie są napięte tylko luźnie chodzą, czyli zwolniłem tą sprężynę.

Co dalej proponujecie?

Edited by Lololgame
Link to post
Share on other sites

No to ten, właśnie wróciłem od znajomego. U niego moja bateria rzeczywiście działa, zresztą nic dziwnego bo mamy praktycznie takie same. Ale sprawdziłem jego batke u mnie, nadal nic nowego.

 

Jak usunąć ten "link" na początku postu?

Edited by Lololgame
Link to post
Share on other sites

Jezu... wrzuć zdjęcie na np. imgur.com, stamtąd będziemy mieli dostęp do zdjęcia. Ten link, który wrzuciłeś określa, gdzie plik jest, ale na TWOIM komputerze.

 

Tak to wiem, co określa ten link, aż tak nie ogarnięty nie jestem, ale to zdjęcie i tak w sumie nie ma już żadnego znaczenia.

(zdjęcie pokazywało jakie mam napięcie na obydwóch celach)

 

Tak czy innaczej problem nadal istnieje i w sumie to dalej nie wiem jak go rozwiązać.

Jak coś będziecie wiedzieli, albo wpadniecie na pomysł co z tym zrobić to napiszcie, będę wdzięczny. :)

Link to post
Share on other sites

Hej, a sprawdzałeś regulację silnika? Pod koszykiem silnika w gearboxie jest śrubka imbusowa, czasami coś się przestawi i wtedy silnik nie ma siły napinać sprężyny. Warto sprawdzić dla świętego spokoju :icon_smile:

 

Poczytałem i ogarniam o co z tym chodzi, i rzeczywiście to może być przyczyna problemu.

Zdemontowałem chwyt pistoletowy, potem odkręciłem silnik, i nie wiem co dalej robić (nie widzę nigdzie tego wejścia do klucza nimbusowgo, nie potrafię go zlokalizować). Mógłbyś podrzucić jakieś wideo ja robi się to w replice AK. Żeby nie było szukałem tego z 20-30 minut i nie znalazłem.

Jeśli aby dostać się do tego klucza muszę wyjąć GB z repliki to mam problem bo nie potrafię go wyjąć, ze względu na to że "Wszystkie części które są kołkowane w ostrym AK, również w replice są osadzane na kołkach." i nie mam pojęcia jak to otworzyć.

Edited by Lololgame
Link to post
Share on other sites

Jak masz tę dziurkę na śrubkę, która trzyma chwyt, w tę dziurkę wkręcony jest jeszcze imbus. Na samym spodzie silnika. Nie musisz rozkładać repliki, tylko zdejmij chwyt, a potem kręcisz kluczem w tej samej dziurze w której siedziała śrubka od chwytu :)

Link to post
Share on other sites
Acha, tak po prostu XD. Dobra znajdę odpowiedni klucz (bo to pewnie tutaj bardzo cienki nimbus wchodzi) i zobaczymy co z tego wyniknie.

To teraz już wiem czemu nie mogłem tego znaleść, bo to takie malutkie.

Imbus kolego! :).

 

Jeśli regulacja silnika nie zda egzaminu to ślij na gware póki ciepłe. Albo do mnie :).

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

To jest odgłos źle wyregulowanego silnika, jeśli robiłeś tak kilka razy to mogła też pójść zębatka silnikowa i tłokowa.

 

Brzmi to dość groźnie, ale ufam że w tym modelu bebechy są wytrzymałe. Jutro spróbuje wyregulować slink i zobaczymy co z tego będzie.

Nie obciążałem repliki za bardzo w ten sposób, może max ze dwie tury więcej jak tan na filmiku.

Jeśli to nie pomoże to odeśle ją po prostu na gwarancje.

Link to post
Share on other sites

Stawiam na małe kombo, silnik nie wyregulowany, możliwe że zjechana zębatka a przyczyną tego mogło być złe podkładkowanie. Za dużo po jednej, za mało po drugiej. Teoretycznie chodziły luźno ale zęby mogły nachodzić na siebie za małą powierzchnią. No chyba że chińczyk dosypał ryżu do stopu i miałeś pecha, wtedy sypią się od leżenia.

Link to post
Share on other sites

Dobrze Panowie, a więc tak:

 

Pomęczyłem się trochę z tymi nimbusami ale udało się znaleźć prawidłowy i silnik podregulowałem. REPLIKA DZIAŁA i z tego powodu bardzo się się cieszę bo wreszcie mogę zobaczyć jak szybko strzela na nowej baterii, a co do reakcji na spust. Aż miło. Co do zębatek to się nie martwię bo wszystkie zębatki w tym GB są ze stali z tego co wiem, a ludzie otwierają tą Cymkę na stock-u po 2 latach użytku i ponąć zużycia na zębatkach brak. Domyślam się że skoro replika bezbłędnie działa to żadnego uszczerbku na zębatkach nie ma.

 

Cóż mi pozostaje dodać?

 

Dziękuję wszystkim którzy się udzielili w temacie i pomogli, bo jestem wdzięczny.

 

PS. To moja pierwsza replika AEG :icon_razz2:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...