Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Shotgun P.799 z allegro


Recommended Posts

Wiatm wszystkich

Kupiłem sobie tego shotguna i po roku czasu złamała mi sie jedna rzecz, skleiłem ją i przy okazjii chciałem zrobić tunung na podstawie opisu na WMASG "Upgrade/tuning G36C Umarex". W shotgunie jest sprężyna 17 cm a cylinder i tłok są troszkę większe od tego w g36c. I zrobiłem tak:

-dorobiłem ciaśniejszą lufę o długości 50 cm ( im dłuższa lufa tym prędkość większa)

-w tłok włożyłem dwie podkładki a na prowadnicę kilka podładek, w sumie ścisnąłem sprężynę o 15mm (w tłoku 3mm a na prowadnicy 12mm)

-nie dorabiałem Hop-Up`a ze wzgłędu na mniejszą prędkość początkową.

Po tym zabiegu skręciłem moją "armatę", ale się zawiodłem. Z dużą trudnością zdarzy jej się przebić dwie ścianki puszki od piwa, o dnie już nie mówiąć. I nie wiem co jest grane na opisie tuningu g36c jest napisane, że dno od puszki od piwa to pestka. Mój tuning jest o wiele mocniejszy (w g36c jest 42 cm lufy a w moim 50, w g36c sprężyna jest ściśnięta o 11mm a w moim o 15mm, w g36c jest HU a w moim nie). Aha strzelam tanimi kulkami 0,12g.

 

Wytłumacę dlaczedo lufa 50 cm.

Dopuki w lufie znajduce się powietrze z tłoka doputy kulka przyśpiesza

wymiary wewnątrz cylindra:

długość: 44 mm

średnica: 21 mm czyli promień 10,5 mm

Objętość cylndra: 15232,14 mm (44x10,5x10,5x3,14=15232,14)

Wymiary wewnątrz lufy

średnica 6,00 mm (sprawdzałem suwmiarką elektroniczną) czyli promień

3,00 mm

długość 500 mm

objętość lufy 14130mm (500x3x3x3,14=14130)

Czyli w cylindrze jest więcej powietrza niż w lufie, czyli w lufie w momencie wylotu kulki jest jeszcze powietrze z cylindra.

(Wiem, że nudzą Was te obliczenia, ale to dowody)

 

Ściśnięcie sprężyny

Każdy wie żę, im bardziej ściśnięta tym większa prędkość

 

Hop-Up

Mniejsza prędkość=mniejsza energia=mniejsza przebijalność

 

Podajcie mi jakieś powody, że mój gun tak słabo strzela to tak mocnym tuningu .

Link to post
Share on other sites

Eyescream ma racje. Też się przejechałem na tych obliczeniach przy mojej MP5. Optymalne osiągi uzyskałem przy 30cm mimo, że z obliczeń wynikało iż tłok powinien wyciągnąć do 70cm lufy. Dlatego należy też brać pod uwagę szczelność.

 

Co do kulek to większą energię uzyskasz przy 0,12g. Mają mniejszą masę przez co przyspieszenie jest większe i prędkość wylotowa też jest większa.

We wzorze na energię kinetyczną prędkość jest w drugiej potędze a masa tylko w pierwszej więc energia bardziej zależy od prędkości niż od masy.

Link to post
Share on other sites

szczelność to jest poprostu to ile powietrza ucieka i nie jest wykorzystywane(np.na połączeniu dysza-lufa,tłok-cylinder itp.)

 

szczelny ~niejszy

«ściśle przylegający, dopasowany do czegoś, nie przepuszczający cieczy, powietrza; bez szpar, szczelin; hermetyczny»

Szczelne opakowanie, zamknięcie.

 

Teraz chyba wszystko jasne :wink:

 

Co do długości lufy to podziel swój wynik na 1.5 lub nawet 2.

 

Ja jednak zalecałbym kulki 0.2 g,ponieważ owszem zależy to od prędkości jenak przy zwiększeniu masy o prawie dwa razy na pewno nie zmniejszy się prędkość wylotowa na tyle aby dawało to mniejszą prędkość,a to dlatego,że niestety opór powietrza rośnie ze wzrostem prędkości kwadratowo a jeszce w dodatku kulka jest pchana przez sprężone powietrze na które ciężar kulki nie ma aż takiego znaczenia(chyba,że dysponujemy słabą sprężyną) jednak z tego co opisujesz to sprężyna jest całkiem mocna i kulka 0.2 będzie prawie na pewno lepsza niż 0.12 ,ale optimum musisz poszukać doświadczalnie.

Link to post
Share on other sites

V cylindra powinna być około dwa razy większa niż V lufy (V-objętość).

Objętość cylndra: 15232,14 mm
Przyjmijmy wartość 15,23 cm3 :wink: Dla takiego cylindra powinieneś mieć lufę o V~7,50cm3

Jeśli V=7,5cm3 to x=26,5cm (x- dł.lufy ; r=0.3cm)

 

Każdy wie żę, im bardziej ściśnięta tym większa prędkość
Na Vo (prędkość początkową) składa się wiele czynników...
CO TO JEST TA SZCZELNOŚĆ.
Dobre pytanie, ale chodzi o to, że jest bardzo niewielka różnica między V lufy i V cylindra w Twoim pomyśle... generalnie chodzi o to, że nie uwzględniłeś żadnych strat w ciśnieniu :wink: dlatego ja sugeruję stosunek V cylindra i V lufy ~2.

 

AFAIR Vooyas używał kulek 0.2g, które są cięższe i przez to uderzają z większą siłą.
Paradoksalnie na Ek=(m*V^2)/2 większy wpływ na moc ma prędkość... ale w praktyce faktycznie lepiej jest zastosować cięższą amunicję...
Wybacz, ale nie jestem na tyle zaawansowany w modelach asg wiem, żę im dłuższa lufa tym większa prędkość
Zgadza się, ale lufa nie może być długa w nieskończoność, dlatego układ taki ma pewien punkt krytyczny, dla którego dłuższa lufa nic nie daje, a nawet pogarsza wyniki :wink:

 

Mógłbyś mi podać wymiary cylindra w twojej Mp5
Dla sprężynowego mp5 z TM V cylindra wynosiło około 27cm3(o ile dobrze pamiętam, a lufa około 23 cm długości, co paradoksalnie dawało stosunek V cylindra do V lufy ~4 :wink:
Link to post
Share on other sites

Nie żebym się czepiał, ale o ile wzrośnie prędkość i energia przy zastosowaniu lżejszej kulki względem cięższej :?:

 

Chodzi mi o to jaką osiągnie prędkość kulka, powiedzmy 0,12g, a o ile mniejszą np. 0,3g i czy wzrost prędkości zrekompensuje niższą masę.

 

Na przebijanie puszek "z przyłożenia" postawiłbym na cięższe kulki, ale mogę się mylić :roll:

Link to post
Share on other sites

Tak ale oprócz sprężynowych MP5 TM i UHC isnieje jeszcze coś takiego jak MP5 Yung-Lo a los chciał że jestem posiadaczem tego modelu. W orginale replika A3 jednak osiągi były marne więc wstawiłem dłuższą lufę i zamaskowałem tłumikiem więc wygląda teraz jak SD3.

 

Średnica wewnętrzna cylindra: 20mm

Wykożystywana długość cylindra: około 60mm

Objętość: około 18849mm3

Długość lufy wynikająca z obliczeń: 670mm

Długość lufy przy której udało mi się uzyskać najlepsze efekty: 300mm

Stosunek długości wynikającej z obliczeń do długości rzeczywistej: 2,23.

Link to post
Share on other sites
ale o ile wzrośnie prędkość i energia przy zastosowaniu lżejszej
No cóż... czysto teoretycznie przy zastosowaniu lżejszych pocisków powinna się zwiększyć tylko przędkość, a Ek=const.

 

Chodzi mi o to jaką osiągnie prędkość kulka, powiedzmy 0,12g, a o ile mniejszą np. 0,3g i czy wzrost prędkości zrekompensuje niższą masę.  

ciężko powiedzieć, ale pewnie jest, że istnieje coś takiego jak punkty skrajne dla których Ek osiąga najmniejsze wartości oraz istnieje coś takiego, co można nazwać optimum, dla którego Ek osiąga najwyższą wartość. W zależności od Energii jaką może dostarczyć sprężyna mogą wynikać różne "masy" skrajne dla których Ek jest najmniejsze. Np dla stockowego AEGa pociski o m=0,12g i m=0,43g są raczej wartościami skrajnymi, a optimum to raczej m=0,2g. Dla AEGa po tuningu mocowym te wartości mogą już wyglądać inaczej. Dlatego to wszystko nie ma jednoznacznego odniesienia dla wzoru Ek=(m*V^2)/2, bo Ek nie jest wartością stałą dla takiego układu :| Chociaż z drugiej strony można powiedzieć, że gdy sprężyna dostarcza energię np. 2 J to w układzie także powinno się brać energię o takiej właśnie wartości... najłatwiej to zweryfikować używająć chronometru, kulek o różnych masach i kalkulatora :wink:
Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o tą szczelność to:

-tłok-cylinder trzyma (sprawdziłem zatykając wylot cylindra palcem, )

-lufa-uszczelka (ta w krórą wchodzi wylot cylindra) zostały złączone koszulką termokurczliwą

-wylot cylindra był trochę luźniejszy od uszczeliki w którą wchodził, był, bo już nie(owinąłem go izolacją, teraz wchodzi już ciężko).

 

Uwaga!!! być może to wina kulek których używam. Są łączone z dwóch połówek. Na łączeniu mają te 6.0mm, ale tak mają tylko 5,8mm

Link to post
Share on other sites
Wymiary wewnątrz lufy  

średnica 6,00 mm (sprawdzałem suwmiarką elektroniczną) czyli promień

 

 

 

Każda kulka ma jakąś tolerancję na średnicę. Już nie mówiąc o żółtych... , które mogą mieć i 6.2mm :lol: Co do białbych, zakładając, że mają 6.01mm, baa, nawet 6.005mm to już Ci spowalnia.Dlatego prec. lufy mają 6.03 - 6.04mm a nie 6mm.

Moim zdaniem tutaj jest pies pogrzebany.

Zbyt ciasna lufa spowalnia kulkę, co w efekcie przyczynia się do zmniejszenia prędkości wylotowej kulki = energii.

Spróbuj na lufie choćby 6.03mm, a powinno być wszysto tak, jak należy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...