Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Blackout 2.1; 25.09.16; [LARP / Strzelanka]; Skwierzyna (Lubuskie)


Recommended Posts

BLACKOUT 2.1

 

black.jpg

 

W imieniu "GS-3 Międzyrzecz", pragnę zaprosić na drugą (troszkę opóźnioną) edycję LARPowo-airsoftowej rozgrywki "BLACKOUT". Gra ma charakter "delikatnej postapo" – rzecz dzieje się za kilka lat, nie było żadnej zagłady spowodowanej wojną nuklearną czy zarazą. Poniżej tło wprowadzające do poprzedniej odsłony:

 

 

Rok 2016

 

Dług publiczny USA wynosi 18 Bilionów dolarów, a zadłużenie Unii Europejskiej, łącznie 15 Bilionów EURO. 80% "wirtualnych" pieniędzy nie ma pokrycia. Banki rezerw opustoszały i rozpoczęły masowe drukowanie pieniędzy powodując Hiperinflację. Rozpoczął się Wielki Kryzys. Największe koncerny i najpotężniejsze korporacje, od których zależała gospodarka wielu krajów- ogłosiły upadłość. Upadły sprywatyzowane służby administracyjne. W samej strefie EURO bezrobocie wyniosło 90%. Służby mundurowe (wojsko, policja) wielu krajów ze względu na brak finansów przestały formalnie istnieć. W większości państw przestały pracować nawet elektrownie. Demonstracje przerodziły się w wojny domowe. Nastał "Wielki Szaber", podczas którego ludność zdobywała żywność, leki, ubrania, a nawet broń itp. W ciągu kilku lat Rządy Państw upadły, granice się zatarły a pojęcie własności zmieniło znaczenie. Miasta w wyniku wojen domowych popadły w ruinę. Wielki Szaber ukształtował wiele frakcji, które, w zależności od swoich zdobyczy, stanowiły nieformalna władzę w danych regionach.

 

 

Dla osób chcących poznać szczegóły przesyłam link do archiwum WMASG:

 

http://forum.wmasg.p...__hl__ blackout

 

 

Blackout zebrał bardzo dobre opinie wśród uczestników, więc postanowiliśmy po dwóch latach kontynuawać wątek, który zakończył pierwszą edycję:

 

 

Spotkanie oddziału Liberatorów "Lubelszczyzna-Zachód" z grupą koczowników w ośrodku Rokitno było opłakane w skutkach. Liberatorzy otrzymali rozkaz, nazwany później "Ostatecznym Rozwiązaniem Kwestii Koczowniczej" ("Rozkaz 66"), na łamach którego mieli "oczyścić" teren im przydzielony, z koczowników. Jednak ludobójstwo, którego mieli dokonać, było tylko przykrywką. Prawdziwym celem było zdobycie, ważnych strategicznie informacji, o których dowództwo Liberatorów niechętnie wspominało. Przeciek, a tym samym, zdobycie treści "rozkazu 66" przez Koczowników, wywołało największą bitwę "zbrojną" od 2017 roku. Koczownicy poczuwszy się oszukani i zdradzeni, postanowili zdobyć zawartość sejfu przed "wyzwolicielami". Mimo licznych ofiar udało im się to. Ich zwycięstwo ukazało prawdę, której nikt się nie spodziewał. "Apokalipsa ekonomiczna" została wywołana głównie przez wirusa "HEGEMONYA", którego zaprojektowała grupa hakerów z Japonii nazywająca siebie "TANATOS". Wirus zasiał spustoszenie w systemach bankowych i na giełdach papierów wartościowych. "BLACKOUT" był efektem tegoż wirusa, nad którym , w przeciągu 1,5 roku TANATOS stracił kontrolę. Po przejęciu największych serwerów i najpotężniejszych komputerów na świecie, należących niegdyś do spółki GuGEL, w ciągu dwóch lat (dokładnie 26-ego Marca 2018 roku) osiągnął świadomość. HEGEMONYA była sztuczną inteligencją bez "stałego miejsca" / głównego komputera. Manipulowała całą siecią INTERNET i poprzez nią miała władzę nawet nad energią elektryczną na całym globie. Jej świadomość upodobała sobie jednak swoich japońskich twórców i utworzyła im dostęp do największych osiągnięć człowieka w dziedzinie techniki i robotyki. Pomogła im w projekcie "Bogowie", który miał na celu połączenie człowieka z maszyną...

 

 

 

 

 

 

Termin: 25.09.2016

Miejsce: Skwierzyna (miejsce dawnych "Bezśnieżnych Zim")

Wpisowe: 15 zł

Zgłoszenia do: 05.09.2016

 

Po zamknięciu listy zgłoszeń zostanie udostępnione konto na które należy dokonać wpłat.

 

 

 

Regulamin:

  1. Uczestnictwo jest jednoznaczne z zaakceptowaniem rerulaminu.

  2. Dopuszcza się uczestnictwo osób, które ukończyły 17 lat.

  3. Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie wpłaty w wyznaczonym terminie.

  4. Osoby poruszają się po terenie na własne ryzyko.

  5. Osoby, które wykazują brak znajomości mechaniki i regulaminu mogą zostać usunięte z terenu rozgrywki.

  6. Na terenie rozgrywki obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu pod groźbą usunięcia z terenu rozgrywki.

  7. Dozwolone jest używanie wyłącznie replik ASG, na plastikowe kulki 6mm BB jako fabularną broń palną.

  8. Dozwolone jest używanie wyłącznie bezpiecznych imitacji broni obuchowej, siecznej itp w postaci tzw. "Otuliny" jako fabularną broń białą.

  9. Rozgrywka może zostać przerwana w każdym momencie (nieszczęsliwy wypadek, pojawienie się osób postronnych).

  10. Organizator nie bierze odpowiedzialności za nieszczęśliwe wypadki

  11. Organizator nie bierze odpowiedzialności za sprzęt zagubiony, uszkodzony, zniszczony na terenie rozgrywki podczas jej trwania.

  12. Na terenie obowiązuje całkowity zakaz stosowania środków pirotechnicznych z wyjątkiem tych stosowanych przez organizatora.

 

Tło fabularne:

 

 

Tuż po wydarzeniach w ośrodku Rokitno...

Liberatorzy przez cały ten okres wydzierali siłą wszelkie zdobyte przez koczowników informacje na temat TANATOS. Udało się ustalić, iż sam TANATOS założył technokratyczne państwo "UTOPIA" na terenach obydwóch Korei i wschodniej części Chin. Uruchomili oni kilka starych elektrowni węglowych i odbudowali mały przemysł wydobywczy w tamtych rejonach. Główne siły i środki przeznaczane są jednak na projekt "Bogowie", którego cele i same postępy sa nieznane, co bardzo niepokoi Liberatorów. Nie to, jednak stanowi największy problem dla Liberatorów. Podczas pogoni na wschód odkryli dowody na posiadanie przez grupę Koczowników broni jądrowej, której niechybnie chcą przeciwko Liberatorom użyć.


  1.  

 

 

ZGŁOSZENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE WEDŁUG STRON:

 

 

 

 

 

OSADNICY (dawniej Koczownicy):

 

osadnicy-logo.jpg

 

 

Garstka ocalałych koczowników podczas ucieczki na daleki wschód. Ze względu na brak środków osiedlają się w ograbionej ze wszystkiego podczas "Wielkiego Szabru", małej bazie wojskowej, nie opodal terenów należących do Utopii. Utrzymują się z rolnictwa i handlu z mieszkańcami Utopii. Nie boją się nawiązywać walki, nawet jeśli przeciwnik jest lepiej wyposażony. Niemniej potrafią "zawiesić broń" w każdej chwili, jeśli nadarza się okazja handlu. Podczas ucieczki przez tereny dawnej Federacji Rosyjskiej zdobyli broń jądrową, którą skrupulatnie ukrywają.

 

ZADANIA:

  • negocjacje z czlonkami TANATOS w celu uzyskania pomocy w uzbrojeniu zdobytej broni jądrowej
  • Użycie broni jądrowej w bazie na LIBERATORACH

Minimum stylizacyjne oraz wyposażenie:

  • sfatygowane ubrania cywilne, kurtki, płaszcze, łachmany (niedozwolone umundurowanie w dowolnym kamuflażu)
  • lekkie wyposażenie bojowe w postaci pasów i ładownic
  • broń biała "otulina"(określona według zasad poniżej)
  • replika asg broni krótkiej, myśliwskiej lub strzelby
  • 2 czerwone szmatki 30x30
  • gogle ochronne
  • zegarek lub inny czasomierz

kocz2.jpg

 

kocz3.jpg

 

 

 

 

Zgłoszenie należy wysłać na adres blackout.gs3@gmail.com. W zgłoszeniu należy podać:

  • Imię i Nazwisko
  • Ksywa
  • Strona konfliktu

Dla osób, które wraz ze zgłoszeniem przysłały zdjęcie stylizacji % szans na posiadanie wszczepu lub umiejętności (wynik losowania w postaci maila zwrotnego)

 

 

 

 

 

 

LIBERATORZY:

 

 

liberatorzy-logo.jpg

 

Grupa byłych żołnierzy, policjantów i najemników, którzy już w pierwszych dniach Wielkiego Szabru zdobyli nieformalną władzę w znacznej części Europy, poprzez zdobycie najważniejszych baz wojskowych i wszelkiego sprzętu bojowego. Są otwarci na handel wymienny z różnymi frakcjami i nie są wrogo nastawieni do momentu, aż ktoś nie wchodzi im w drogę podczas bogacenia się lub nie otwiera w ich kierunku ognia. Zainteresowani bojowymi aspektami projektu "Bogowie" postanawiają dowiedzieć się o jego przebiegu i wysyłają na daleki wschód grupę rozpoznawczą. Pierwszym celem jest stara, ograbiona baza wojskowa, gdzie napotykają osadników.

 

ZADANIA:

 

- zdobycie informacji na temat projektu "Bogowie" od TANATOS

- odnalezienie i przechwycenie broni Jądrowej od OSADNIKÓW


  •  

Minimum stylizacyjne oraz wyposażenie:

  • umundurowanie w dowolnym kamuflażu
  • dowolne wyposażenie bojowe (kamizelki, hełmy itp.)
  • element wyposażenia z dobrze widocznym logo frakcji
  • broń biała (według ustalonych zasad poniżej)
  • replika asg broni krótkiej, szturmowej, karabinów maszynowych
  • 2 czerwone szmatki 30x30
  • gogle ochronne
  • zegarek lub inny czasomierz

lib1.jpg

 

 

lib2.jpg

 

 

 

 

 

Zgłoszenie należy wysłać na adres blackout.gs3@gmail.com. W zgłoszeniu należy podać:

  • Imię i Nazwisko
  • Ksywa
  • Strona konfliktu

Dla osób, które wraz ze zgłoszeniem przysłały zdjęcie stylizacji % szans na posiadanie wszczepu lub umiejętności (wynik losowania w postaci maila zwrotnego)

 

 

 

 

 

Mechanika Gry będzie bardzo podobna do tej z poprzedniej edycji – delikatnie rozbudowana o karty postaci, umiejętności, wszczepy oraz Mistrza Gry. Szczegóły zostaną podane po zamknięciu listy uczestników.

Edited by Muryn
Link to post
Share on other sites

Systematycznie będę dodawał szczegóły mechaniki rozgrywki:

 

BROŃ BIAŁA: Broń białą stanowi replika potocznie zwana "Otuliną". Aby "otulina" została dopuszczona do gry musi być bezpieczna (sprawdzenie oraz uderzenie właściciela przy akredytacji w razie wątpliwości). Musi pasować do realiów świata.

Otulinami nie można zadawać pchnięć tylko cięcia. Otulinami nie można rzucać. Trafienie to cios otuliną w tors, plecy, ramiona lub uda. Łuki oraz kusze nie są dopuszczone do gry. Nie dopuszczalne są tarcze.

 

Walka na broń białą (wyzwanie 1:1) odbywa się w postaci pojedynku podzielonego na trzy rundy. Wygrywa osoba, która pierwsza dokona 3 punktowanych trafień przeciwnika. Przegrany kończy walkę raną lekką. Wyjątkiem stanowią modyfikacje związane wszczepami (o niebawem).

Link to post
Share on other sites

MISTRZ GRY: Na terenie rozgrywki będzie Mistrz Gry i osoby wspierające go. Mistrz Gry jest osobą prowadzącą rozgrywkę i rozstrzygającą wszelkie spory. Mistrz Gry ma możliwość kształtowania samej rozgrywki jak i terenu. Mistrz gry może też wpływ na zachowanie graczy (nakazać np. szał i wymusić pewne działania na nich). MG ma ZAWSZE rację i może bezapelacyjnie usunąć gracza z terenu rozgrywki za nieodpowiednie zachowanie lub nieprzestrzeganie regulaminu.

 

 

PAX!: MG ma możliwość bezwzględnego zatrzymania rozgrywki w każdej chwili krzycząc "PAX!". Każda osoba znajdująca się w pobliżu ~15m od Mistrza Gry podczas "PAX!" ma obowiązek "zamarznąć" i przerwać wszelkie akcje. Podczas zatrzymania akcji nie wolno się przemieszczać ani rozmawiać o niczym, co nie jest bezpośrednio związane z problemem będącym przyczyną zatrzymanie akcji. Gracze mają możliwość użycia "PAX!" tylko w ostateczności i wyjątkowej sytuacji.

Edited by Muryn
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

ZASADY TRAFIEŃ:

 

 

Lekka rana- otrzymana w wyniku przegranej pojedynku na broń białą. Postać może się poruszać ale musi odgrywać przy tym ból, kuśtykanie itp. Postać może komunikować się z innymi. Nie może prowadzić żadnych walk. Jeżeli postać w ciągu 10 minut nie otrzyma pomocy medycznej zostaje ciężko ranna. Kwestie sporne rozwiązuje MG. Kategorycznie zabrania się po pojedynku dobijać strzałem z repliki ASG.

 

Ciężka rana- otrzymana w wyniku trafienia z broni palnej (repliki ASG). Po trafieniu, trafiony upada, kładzie się, kuca (zależnie od warunków pogodowych) i oznacza jedną z kończyn, najbliższą miejscu trafienia, czerwoną szmatką sygnalizującą bycie rannym. Ciężko Ranny nie prowadzi walki. Jeżeli Ciężko ranny nie otrzyma pomocy medycznej w ciągu 5 minut zostaje martwy. Kwestie sporne rozwiązuje MG. Kategorycznie zabrania się dobijania strałem z repliki ASG.

 

Pomoc Medyczna- Udzielanie pomocy to prawidłowe opatrzenie kończyny, oznaczonej czerwoną szmatką, dostarczonym przez organizatora bandażem. Bandaż powinien być zawiązany prawidłowo, a szmatka znajdować się pod nim. Nie można zwijać szmatki, wystawanie szmatki spod założonego opatrunku lub zsunięcie się go wiąże się z nieskutecznością założenia. Osoba ranna i źle opatrzona wykrwawia się i ginie. Bandaż musi zostać zużyty w całości. Nie dopuszcza się jego dzielenia lub skracania.

 

Martwy- postać nie może prowadzić żadnej walki. Nie może się komunikować. Pozostawia zawartość paczki trupa. Zakłada czerwoną szmatkę, unosi broń nad głowę i udaje się do respawna.

 

Dobijanie- Można dobić gracza z ciężką raną, dotykając go i mówiąc "dobijam". Nie wolno dobijać graczy z raną lekką.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...