viciuRZ Posted December 12, 2016 Report Share Posted December 12, 2016 Witam, itneresuje mnie założenie mosfetu do mojej repliki (E&L 74) oraz okablowania niskooporowego, tylko chciałem to zrobić w miarę możliwości tanio, nie zależy mi na hamulcu itp, tylko poprostu ma być to podstawowy mosfet. Widziałem kilka schematów na wmasg, ale ludzie piszą że w zależności od baterii itp stosuje się coś innego, o innych parametrach. Otóż ja posiadam baterię LiPo 7,4 V , silnik M170 High torque, chciałem złożyć mosfet na bazie tranzystora IRF 1404 lub podobnym, tu właśnie pytanie do znawców: Jaki konkretnie tranzystor do takiej baterii, oraz jakie póżniej oporniki powstawiać żeby niczego nie sfajczyć ? Oraz czy chłodzenie tego układu będzie konieczne ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
dziadekmarek1 Posted December 12, 2016 Report Share Posted December 12, 2016 IRF1404,100Ohm-bramka,drugi25--30kOhm,wot i cały mosiek.Do mocnej sprężyny chłodzenie nie zawadzi. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted December 13, 2016 Report Share Posted December 13, 2016 Nie wiem jak w E&L jest z miejscem, ale jeśli jest fragment metalowego body do którego można się podpiąć, można spróbować przykleić mosfet do ścianki przy pomocy taśmy termoprzewodzącej. W takim wypadku przegrzanie nie będzie Ci grozić. Nie wiem tylko jak wygląda sprawa z izolacją elektryczną takiej taśmy - trzeba byłoby uważać, żeby wszystkie przewody były zaizolowane i nie dotykały jednocześnie obudowy. Chociaż to pewnie trochę na wyrost obawa. Quote Link to post Share on other sites
viciuRZ Posted December 13, 2016 Author Report Share Posted December 13, 2016 Mam springa m130 stokowego, myślałem o takiej opcji, żeby zmostkować 2 mośki na płytce drukowanej 3x3 i może wtedy nie miałyby tendencji do grzania ? Bo chciałbym to wszystko wrzucić w jedną wielką koszulkę termokurczliwą i byłby zgrabny pakiecik. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted December 13, 2016 Report Share Posted December 13, 2016 W praktyce 2 mosfety nigdy nie są identyczne i jeden z nich będzie mocniej obciążony. Lepiej kupić mocniejszy, np. IRL3713 i zabezpieczyć go transilem. Zobacz http://forum.wmasg.pl/topic/18905-tranzystor-fet-w-obwodzie-aeg/page__st__100#entry762552 ten układ. Quote Link to post Share on other sites
viciuRZ Posted December 14, 2016 Author Report Share Posted December 14, 2016 Dzisiaj zobiłem tego mośka, byłem w elektronicznym sklepie w Rzeszowie, okazało się że gość który sprzedawał robił już mosfety do replik AEG i poleicił mi mosfet IRF 3715 chyba już nie pamiętam ( nie zapisałem sobie co to było -.- ) i mówił, że jak zmostkuję dwa to raz że rozłożę grzanie na dwa , to jeszcze będę miał hamulec. Tak też zrobiłem, zmostkowałem dwa i wszystko śmiga, nawet się nie grzeje, robi się tylko delikatnie ciepły . A hamule rzeczywiście jest. Tak mi się wydaje przynajmniej - przy pojedynczym ogniu dysza zawsze zatrzymuje się w tym samym miejscu. Przy strzelaniu serią już nie, ale jak przełączę na pojedynczy zawsze wraca po strzale do tej samej pozycji. Nawet jak strzelam serią i zatrzyma się w losowym miejscu, to jak przełączę na pojedynczy to wraca tam gdzie była już po pierwszym strzale. A tak to wygląda: https://zapodaj.net/189650c402761.jpg.html https://zapodaj.net/5017249d9949a.jpg.html https://zapodaj.net/f624b3c2442d0.jpg.html Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted December 14, 2016 Report Share Posted December 14, 2016 Hamulec jest jak masz mosfet N (zasilający silnik) oraz mosfet P (hamujący silnik) - tak jak tutaj http://i63.photobucket.com/albums/h153/friskymonkeyfilms/AS%20Sniper/AB_MOSFET.jpg Służy to temu, żeby zatrzymać silnik zaraz po puszczeniu spustu, bo zdarza się, że przy wyższym ROF silnik rozpędem będzie w stanie strzelić jeszcze raz. Dwa zmostkowane pozwalają na rozłożenie obciążenia, ale nie jest to po równo. Zawsze jeden będzie się bardziej grzał. Jak u Ciebie działa, no to ok. A to, że na single zatrzymuje się w tym samym miejscu to normalne zachowanie repliki, niezależne od mosfetu. Quote Link to post Share on other sites
viciuRZ Posted December 14, 2016 Author Report Share Posted December 14, 2016 Hamulec jest jak masz mosfet N (zasilający silnik) oraz mosfet P (hamujący silnik) - tak jak tutaj http://i63.photobuck...r/AB_MOSFET.jpg Służy to temu, żeby zatrzymać silnik zaraz po puszczeniu spustu, bo zdarza się, że przy wyższym ROF silnik rozpędem będzie w stanie strzelić jeszcze raz. Dwa zmostkowane pozwalają na rozłożenie obciążenia, ale nie jest to po równo. Zawsze jeden będzie się bardziej grzał. Jak u Ciebie działa, no to ok. A to, że na single zatrzymuje się w tym samym miejscu to normalne zachowanie repliki, niezależne od mosfetu. Otóż nie miałem takiej sytuacji wcześnie, dopiero z mosfetem to wszystko zaczęło się dziać :P Nie znam się na tym dokładnie i kiepski ze mnie elektryk, bazuje tylko na słowach gościa ze sklepu :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.