ceus1974 Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 (edited) Dziś przyjechał do mnie po długim oczekiwaniu kriss w wersji wiertarki. Replika wykonana z bardzo wysoką dokładnością. Nie będę się rozpisywać. Tak na szybko - kompozyt, faktura urocza przypomina prawdziwy. - pełne oznaczenia - dwa midy w zestawie - mało miejsca na batke - bardzo szybka wymiana sprężyny - komora hopa z pierścieniem - rof przyjemny - 330-340 fps, dość celny - w komplecie dodatkowa szyna ris i mechaniczne przyrządy celownicze Ogólnie zajebiście zrobiony Jak postrzelać to jeszcze ogarnę Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka Edited October 19, 2017 by ceus1974 Quote Link to post Share on other sites
Vampircu Posted November 18, 2018 Report Share Posted November 18, 2018 Być może zasłużę na złotą łopatę czy coś, ale to chyba jedyny temat na forum od właściciela Vectora AEG. Jeśli masz czas, skrobnij coś na temat repliki po roku użytkowania. Quote Link to post Share on other sites
Pyro_Des Posted November 28, 2018 Report Share Posted November 28, 2018 A co byś chciał wiedzieć ? Też posiadam Vectora AEG - Krytaca Quote Link to post Share on other sites
DreyTG Posted February 24, 2019 Report Share Posted February 24, 2019 Witam serdecznie! Bardzo ciekawią mnie tematy odnośnie Vectora od Krytaca ale co najważniejsze to wreszcie znalazłem polskich użytkowników tej giwery ;) Mianowicie chciałem się spytać jak z wnętrznościami? Słyszałem plotki że nie są za dobre w Vectorze z tego co opowiadali mi amerykańscy użytkownicy Vectora (Reddit jak coś) i chciałem się ostatecznie dowiedzieć czy to prawda. Dodatkowo jaka jest kompatybilność części w gearboxie - Co można zamienić z częściami aftermarket a co jest niestandardowe dla tej repliki i czy jest konieczna jakaś wymiana części albo modyfikacja w celu poprawy osiągów. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
ceus1974 Posted April 11, 2019 Author Report Share Posted April 11, 2019 (edited) Sorry, ale nie chciało mi się za bardzo pisać, ale jednak dam trochę uwag po ponad 1,5 roku używania. -na domyślnym cylindrze (Typ 3) i lufie (155) słabo się skaluje na m130 może wyjdzie 380-90. Trzeba przynajmniej lufę wymienić na.. powyżej 200. -Rof taki no jak prawdziwym pewno koło 20k, zębatki to 18:1 bez szału, pierwsza w gearboxie silnikowa z jakiegoś słabszego gównolitu raczej nie cnc ni nie jakiś hardy materiał. Gdy za płytko ustawiłem docisk silnika to mi silnikowa ją trochę zesrała. Poszła do wymiany na SHS. Części wewnątrz raczej standardowe. Ale zębatka tłokowa ma chyba trochę inny element do sterowania popychaczem dyszy. Reasumując zębatka silnikowa lipa reszta zębatek z innego materiału bardziej hardego raczej cnc. Silnik standardowy Krytac 30k, daje radę ale już od sprężyny 130 troszkę zwalnia, wpierdziela szczotki jak wściekły. Raczej szczotki słabe. Silnik może zostać, choć ja wymieniłem. I tu od razu drobna uwaga. Kriss, że to nie ma aktywnego hamulca w mosfecie to ma pre-cooking, czyli tłok zawsze po strzale się cofa i jest gotowy do strzału. Niby to przyspiesza reakcję na spust, ale niby. Ale dobra i co dalej..przez ten pre-cooking i brak AAB po każdym strzale sprężyna jest zbita, następnie gdy przestawiamy selektor w tryb zabezpieczony w środku na zębatce silnikowej jest specjalny ząb który zwalnia mechanizm zębów przeciw powrotnych. No i problem jest gdy wsadzimy na podmiankę inny silnik, no jakiegoś z torqua z dynamem to ząb odpuści mechanizm ale jak jest słaba sprężyną poniżej m130 to nie będzie miała wystarczająco siły by cofnąć cały mechanizm wraz z silnikiem. -Reasumując; mechanizm zwalniania sprężyny będzie działać tylko z oryginalnym silnikiem przy odpowiednim dociskiem lub z jakimś hi-speedem or słąbym silnikiem bez dynama. -Co do reszty: dysza przepuszcza bo bez zabezpieczenia. bez dyszy głowica tłoka- głowica cylindra szczelność to bezczelność, znaczy dobra, bardzo dobra. Tłok ok zero zużycia po 30k. Jedynie ta dysza, ale trzeba dobrze dobrać przy wymianie bo nie będzie kulek podawać -Kable takie sztywne jak przy rannym wzwodzie. Nie miedziane. -Komora działa bardzo dobrze, gumka wynalazek Krytaca ale bardzo dobrze działa, ma dwa dzyndzle w środku, które pokręcają w w dwóch miejscach. Co do komory to jest delikatna, szczególnie klips, słaby ekologiczny plastik. -Kriss spoko daje radę na lipo 11.1 -Magazynki ok po 92 brak zacinek nawet na gównianych kulkach. - Aby dostać się do lufy komory gumki trzeba rozebrać cały korpus i trochę śrubek jest. -Kultura pracy przeciętna, ale to wynika z konstrukcji Gearboxa, gdyż gear jest jak ser szwajcarski, dziurawy, pełna inspekcja zębatek po zdjęciu górnego body i to pozwala uchodzić hałasowi swobodnie. -Ogólnie Kriss w zamian daję bardzo dobrą celność i powtarzalność strzałów, a szczególnie gdy zamontujemy trochę dłuższą lufę. W moim przypadku P260 daje dobre osiągi. Miałem tyle nie pisać, ale po 1,5 roku już sporo wiem o krissie. Obecnie jest to moja jedyna czynna replika elektryczna. Pozdrawiam Jarek Edited April 11, 2019 by ceus1974 Quote Link to post Share on other sites
ceus1974 Posted April 16, 2019 Author Report Share Posted April 16, 2019 (edited) Mały update sytuacyjny: Wsadziłem do Kryski silnik Tornado HS Gen2, dość szybki i mocny jebany. Urwał mi dupe tłoka na springu 100. przełożenie standard 18:1. Pewnie nie powinienem. Ale strzelał no strasznie szybko. Ogólnie tłok nawet ciężki 26g chyba z tworzywa termoutwardzalnego, nie wytrzymał mocnego speeda. Głowica tłoka ok, ale nie łożyskowana. Wsadziłem pomarańczowego lekkiego 15g/14z SHS plus głowice POM łożyskowaną SHS. Śmiga ładnie, może wytrzyma tornado. Reasumując stokowy tłok powyżej 25K raczej nie wytrzyma, oczywiście leciałem na jedenastce. PS. Taki ładny amerykański był... Pozdr Edited April 16, 2019 by ceus1974 Quote Link to post Share on other sites
DreyTG Posted April 18, 2019 Report Share Posted April 18, 2019 Dzięki za odpowiedź! Czyli Kriss Vector został zrobiony przez Krytaca tylko po to żeby był Krissem Vectorem z ładnymi oznaczeniami a reszta niech się idzie walić... W dniu 11.04.2019 o 09:36, ceus1974 napisał: -na domyślnym cylindrze (Typ 3) i lufie (155) słabo się skaluje na m130 może wyjdzie 380-90. Trzeba przynajmniej lufę wymienić na.. powyżej 200. Tu akurat spoko. I tak będę używał tłumika więc się zamaskuje tylko podejrzewam że tracer raczej nie da rady w takim razie, szkoda W dniu 11.04.2019 o 09:36, ceus1974 napisał: Silnik standardowy Krytac 30k, daje radę ale już od sprężyny 130 troszkę zwalnia, wpierdziela szczotki jak wściekły. Raczej szczotki słabe. Silnik może zostać, choć ja wymieniłem. Chyba też wymienię W dniu 11.04.2019 o 09:36, ceus1974 napisał: Jedynie ta dysza, ale trzeba dobrze dobrać przy wymianie bo nie będzie kulek podawać To na Reddicie każdy użytkownik Vectora chyba pisał akurat xd. Polecisz jakąś bardzo dobrą dyszę co się nada właśnie? W dniu 16.04.2019 o 10:47, ceus1974 napisał: Urwał mi dupe tłoka na springu 100. Czyli nie ma co zastanawiać się nad kupnem innego tłoka i głowicy. To zdjęcie mnie rozwaliło xd Z góry dzięki za wyczerpującą odpowiedź Pozdro Quote Link to post Share on other sites
ceus1974 Posted April 19, 2019 Author Report Share Posted April 19, 2019 (edited) tak do dodanie.. -Dyszy ostatecznie nie zmieniałem, SHS z tworzywa do m4 powinna być dobra. -Co do samej zmiany silnika, to mimo iż jest to typ krótki to należy bardzo zwrócić uwagę na docisk by nie był zbyt agresywny. Może to skutkować brzydką pracą i grzaniem się baterii bardziej niż zwykle. Docisk jest o tyle kłopotliwy w regulacji, ponieważ nie mam możliwości kręcenia i równoczesnego testowania w czasie rzeczywistym. Wystarczy, że egzemplarz jakiegoś silnika będzie miał wystającą dupę o 1-2 mm i już będzie trudno w regulacji. -jeżeli chodzi o podkładki to jest po jednej na każdą oś, czyli po dwie na koło zębate. Fabryczne podkładkowanie z minimalnymi luzami. - Obecnie lecę na springu U95 i no wychodzi jakieś 360, cylinder bez zmian. Na wątłych springach 11.1 20c to max bo zaczyna robić podwójne cykle. Pozd JJ Edited April 19, 2019 by ceus1974 Quote Link to post Share on other sites
ceus1974 Posted April 28, 2019 Author Report Share Posted April 28, 2019 i jeszcze jedno.. Tłok SHS pomarańczowy 14 zębów, ten super lekki, się nie nadaje. Szerokość oryginalnego tłoka wraz z prowadnicami to 22mm, a pomarańczowy SHS to 21mm. Więc może wyleci z prowadnic. Najlepiej szukać tłoka pod wymiar. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted June 30, 2019 Report Share Posted June 30, 2019 Głupie pytanie, ale nie widzę nigdzie tego w opisach. Przestaje strzelać po ostatniej kulce? Quote Link to post Share on other sites
ceus1974 Posted June 30, 2019 Author Report Share Posted June 30, 2019 brak wymienionego bajera, nie zatrzymuje się gearbox po ostatniej kulce, wali dalej na sucho. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.