Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Ślepak

Szczątkowa reakcja na kostce stykowej - GB v.3

Recommended Posts

Hej. Pisałem już o moim problemie w temacie o akaczach od E&L, ale nie chcę tam już zaśmiecać wątku, więc napiszę tu.

Ostatnio chciałem zmniejszyć luzy i opóźnienie na spuście, więc zacząłem grzebać przy kostce stykowej. Delikatna zabawa pilnikiem nie przyniosła efektów, a wręcz pogorszyła sprawę. Po złożeniu, gearbox na początku strzelał, a po chwili zaczęły się dziać złe rzeczy. Silnik nie robił już pełnego cyklu z zębatkami, a potrzebował naciśnięcia spustu aż trzy razy. No to myślę - pochrzaniłem kostkę stykową, zamówię nową. No i zamówiłem od Arma Tech. Tu trzeba było sporo piłować, by się dziadostwo wpasowało do mojego szkieletu. Po złożeniu dalej nic. Teraz zero reakcji. Czasem silnik raz się delikatnie ruszył, jakby coś go blokowało.

Rozebrałem wszystko i na jednej połówce (silnik odpięty, w drugiej dłoni), zacząłem sprawdzać co i jak. Pomimo tego, że bolec wchodził między blaszki, to nic się nie działo, gdzie powinien łapać już od delikatnego muśnięcia blaszek. Tym bardziej, że silnik nie miał już oporu w postaci zębatek i reszty. Czasem, po mocniejszym wciśnięciu bolca, załapywało, ale na chwilę. Co do kabli, to zamontowane AWG do tego mosfet od Gate'a z AB. Silnik HS od SHS.

Pisząc to, zaczynam myśleć, że to coś z silnikiem jest nie tak. Niestety nie mam drugiego, by sprawdzić, czy wszystko okej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Podepnij silnik bezpośrednio do baterii, jak kręci to jest ok.

2.Wywal mosfet i zobacz jak działa bez niego.

3.Załóż nowe kable.

 

Powinna to być jedna z 3 rzeczy: silnik, mosfet lub kable.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, silnik kręci bez problemu z batką. Nim wywalę mosfet, będę musiał zrobić nowe kable, a w tej chwili nie mam wszystkiego, by to zrobić, więc może na dniach jakoś mi się uda. Obstawiam, że jest coś z mosfetem, a szkoda by było, bo też swoje kosztował...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj podłączyć wszystko normalnie, a zamiast silnika wepnij woltomierz. Powinien pokazywać 0V, a po naciśnięciu spustu - napięcie baterii. Spróbuj zlokalizować miejsce gdzie obwód się przerywa. Możesz odłączyć mosfet i podłączyć bezpośrednio do kostki i znowu sprawdzić napięcie na silniku lub z mosfetem sprawdzić napięcie na stykach itd. Kombinuj i znajdź miejsce gdzie Ci przerywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo porostu ulamal się konektor w kablu przy silniku i trzyma tylko koszulka termokurczliwa? Kiedyś długo szukałem zanim znalazłem coś tak blachego a silnik też przegrywał raz działał

raz nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...