Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[problem] blokowanie się tłoka


Recommended Posts

W gearboxie TM v2 pojawił się taki właśnie problem, silnik naciąga tłok, który zostaje w tylnej pozycji (sprezyna naciągnięta) i nie zostaje zwolniony (nie następuje strzał). Nie mam pojecia co jest tego przyczyną, wzystkie części wewnątrz gearboxa wyglądają na sprawne i niezużyte, wczesniej chodziły bez zarzutu, co moze być przyczyną? Lista czesci wymienionych w g-boxie:

 

dysza systema m4

głowica cylindra metalowa systema

cylinder teflonowany typ2

glowica tloka z duraconu

tlok wzmocniony (ten czarny) systema

prowadnica sprezyny z lozyskowaniem

sprezyna pdi 120%

pozostałe cześci jak w stocku

 

a wszystko chodziło sobie na baterii 9,6 V 1700maH

Link to post
Share on other sites

Mialem cos podobnego w mojej m4 . Na stocku smigala pieknie , a na sprezynie Ca 170 % juz niebardzo . Przyczyna takowego stanu moga byc : zle zmontowane podkladki na zebatkach , za slaby silnik badz lipna bateria . w moim przypadku ( tak sadze ) problemem byl silnik . Dopiero 12 v ruszyla te sprezyne z miejsca , lecz z obawy , ze dlugo niepostrzelam z takim napieciem przezocilem sie na stockowa sprezyne i dwie baterie 9,6 600 mAh .

Link to post
Share on other sites

Broń smigała sobie na tym zestawieniu już ładny kawał czasu, wczesniej na baterii 9,6 1100, czasami nawet na 8,4 600. W sumie to problem się pojawił własnie po zmianie baterii na 9,6 1700, ale nawet po podłączeniu innych baterii tłok się nie cofa.

Rozbieram gearbox, zwalniam sprezyne, składam wszystko, podłączam baterie i znowu to samo, tłok naciąga sprężynę do końca a ta się nie zwalnia.

Link to post
Share on other sites

Wydaje sie ze problem przeszedł sam. Rozłożyłem, złożyłem kilka razy i... działa. Nadal mi to nic nie wyjaśniło, ale ważne ż echodzi. Zauważyłem natomiast dwie rzeczy - primo cylinder (t. 2) był zamocowany "otworkiem" do mechanizmów, a nie na zewnątrz gearboxa jak to jest zazwyczaj, poprawiłem, ciekawe jak to wpłynie na osiągi. No i secundo zebatka silnikowa (ta która styka się z silnikiem) nie ma podkładki od spodniej strony (czyli tam gdzie ma ząbki), nie wiem czy tak powinno być, czy moze dosztukowac tam jakąś podkładke?

Link to post
Share on other sites

" dziurki " w cylindrze pelnia wazna funkcje - przez nie tlok pobiera powietrze . Jesli zasloniete zaczyna pobierac powietrze przez lufe co wplywa na osiagi . Co do zebatki silnikowej - co firma to inne rozmieszczenie podkladek . W systemie pod zebatke silnikowa nie daje sie podkladki ( nie dam glowy - musial bym na instrukcje zerknac ) . Ogolnie polecam link : http://www.858airsoft.com/upgrades/shim.html

Link to post
Share on other sites

W czasie ruchu sprężyny do tyłu (napinanie sprężyny), uszczelka na głowicy tłoka przesuwa się powodując przepływ powietrza do środka. Powietrze zasysane jest z tyłu. Jeżeli gearbox jest zamknięty (brak otworu w tylniej części), może nastapić zasysanie powietrz przez lufę. Co zmniejsza osiągi broni. To tyle teorii. :D

Link to post
Share on other sites

Ja się przychylam do pytania Przemasa, bo w świetle waszych teorii to cylinder typ 0 będzie zasysal powietrze przez lufe i komore hop up, bo to jedyne wolne przestrzenie. Podobno równiez typ0 stosuje sie przy najdłuższych lufach, ale ja miałem m733 w którym lufa miała 300mm a w gearboxie siedział sobie cylinder typ0 :lol:

Link to post
Share on other sites

Dokładnie !

Ja w GB mam z tyłu otwór, ale w środku jest gwint, w który wkręcana jest śróba od kolby, więc jest on "zamknięty" w czasie złożenia karabinu.

Hmm, to jak ? Może przestrzeń od osi silnika? Ale przeciez chwytem pistoletowym też nie zassa, a w GB będzie za mało miejsca na ruch powietrza :)

To jest ciekawa sprawa ... :)

Link to post
Share on other sites

Tak jak pisał Tomcat powietrze jest wtedy zasysane z tyłu tłoka. Nie przesadzajmy z tą szczelnością. Przez wszystkie otwory(przy spuście, silniku, prowadnicy sprężyny itp.) w GB dostaje się wystarczająco dużo powietrza. Poza tym w czasie napinania tłoka dysza cofa się wiec powietrze nie jest zasysane z lufy(układ jest otwarty) tylko z gniazda magazynka/body/otoczenia. Nawet jeśli trochę powietrza zostanie zassane przez lufę to ma to negatywny wpływ dopiero przy dużej szybkostrzelności gdy ssanie występuje jeszcze nim kulka zdąży opuścić lufę. W pozostałych przypadkach może sobie „ciągnąć” w dowoli :wink: .

 

A w M733 najprawdopodobniej jest typ 0 dlatego ze Marui odkryło nieszczelność komory hop-up w serii emek i chciało zapewnić pewien zapas powietrza aby zrekompensować straty.

 

Pozdrawiam 8)

Link to post
Share on other sites

Ale Holman zwróć uwagę że on nie zmieniał zębatek ani łożysk więc skoro nic nie ruszał w tej kwestii to i podkładki powiny zostać jak były i powinno dale śmigać. Chyba że stockowo był taki ścisk że na trochę mocniejszej sprężynie nie daje rady ale znasz objawy - powinien dać parę strzałów

Link to post
Share on other sites

Tyz fakt. No to wystarczy ze sie delikatnie wytarl otwor ktoregos lozyska i juz zebatka sie krzywi i zaczyna nierowno chodzic, w pewnym momencie moze sie juz blokowac.

 

Mysle ze wsadzanie wzmocnionych czesci na lozyska TM to jakies nieporozumienie jest. Moze warto zainwestowas 30 zl w lozyska CA i byc moze problem sie rozwiaze.

 

Z tym ze to konepcja tak dobra jak kazda inna ;)

Link to post
Share on other sites

Nie lubie wymieniać części na zapas, bo nie ma co potem z nimi robić. Zobaczymy jak teraz pochodzi.

Podpowiedzcie coś jak zabrac się za podkładkowanie zębatek? Gdybym wymieniał na ślizgowe to pewnie potrzeba będzie dać mniej podkładek, ale czy sa tu jakieś zasady dot. grubości i ilości podkładek na zębatke?

Link to post
Share on other sites

To zalezy od producenta zebatek - kazdy radzi by dawac inaczej . A jak ni masz instrukcj - najprostszy sposob podany jest w linku powyzej . (ttp://www.858airsoft.com/upgrades/shim.html dla przypomnienie dla przypomnienia ) . Co do cylindra - typ 0 sluzy do dlugich luf i tlok cofa sie w nim dluzej niz w cylindrze typu np 1 poniewarz jest mniej miejsc z ktorych powietrze moze byc pobierane . Za to cylinder 0 spreza wieksza jego ilosc i moze przepchnac kulke przez dlugasna lufe . Gdyby wladowac typ 1 do dlugiej kulki doslownie by byly wyplowane przez replike .

 

EDIT : literowka ...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...